La verificare itp Rav 4 a reusit sa impresioneze datorita soliditatii si fiabilitatii bune a acestui model.Acest lucru nu se poate spune si despre toata gama niponilor,fiind modele mai putin bine facute!
Toyota RAV4 a fost pionierul masinilor suv in Europa iar japonezii au profitat din plin fiind in top 3 la fiabilitate in clasa sa.Nu au factorul emotional sau ceva care sa te impresioneze dar cei care vor o Toyota nu cauta asta.In analiza second hand vom analiza acest model si daca merita sa il iei in considerare daca vrei un suv compact.!
-Minusuri
-Rugina la sistemul de evacuare.Acesta poate aparea pe diverse segmente din circuitul de evacuare.Inlocuiti sistemul cu un sistem de esapament din inox si scapati de o grija!
-Fum la motor
Aceasta problema a fost la motorizarea diesel de doi litri produsa intre anii 2015-2017,scapa uneori gaze de la evacuare in motor si asta nu e bine deloc!
-Kitul de Ambreiaj
Cutiile de viteze manuale pot avea problema cu ambreiajul fiind mai sensibil decat in cazul altor modele ale lui Toyota.Defectiunea se poate depista rapid la plecarea de pe loc,cuplarea treptelor si acceleratie.Daca nu stiti sa testati un test in service nu strica pt ca un kit de ambreiaj la Toyota nu este chiar ieftin ca la alte masini de volum.
-Sistemul de franare
Uzura prematura a franeleor datorita subdimensionarii sistemului de franare ,Toyota a pus frane ca la o masina din clasa compacta dar Rav 4 este suv!
-Rugină
Poate aparea la muchiile tablelor de sub mașină sau praguri,trebuie bine verificata inainte de cumparare.Tabla este destul de subtire si se poate usor perfora,deci atentie!
-Gama redusa de motorizari
Fata de alte masini suv din clasa,nu ai prea multe motoare de ales daca esti pretentios.
-Destul de scumpa la achizitie second hand
Pentru o masina suv second hand pretul este cam piperat,multi propietari exagereaza cu pretul cerut dar nu te speria.Cu o doza sanatoasa de rabdare si abilitate se poate gasi o masina la pretul corect.
-Sarcina utila relativ mica
Unele motorizari au sarcina utila sub 500kg si asta este destul de putin pentru un suv!
-Capacitate de tractare redusa
1600kg tracteaza si un break ,daca vrei acest model pentru asta este o alegere gresita.Un suv care se respecta trage lejer doua 2000kg !
+Plusuri
-Fiabilitate de top
-Fata de alte modele Toyota chiar arata foarte bine iar asta o ajuta sa isi pastreze valoarea mai bine de revanzare
-O japoneza modesta dar cu materiale de calitate rezistente in timp
Note
Fiabilitate 9,5
Caroserie 7
Confort 8
Sportivitate 6
Siguranta activa/pasiva 6
Costuri de intretinere 8
Valoare de revanzare 9
Sarcina utila/spatiu/portbagaj 7
Tractiune 9
Capacitate de tractare 6
Rav 4 pierde puncte pretioase la siguranta din cauza franelor destul de slabe si a lipsei unor echipamente,tehnologii de siguranta pasiva ca a rivalilor.Daca vreti pentru tractat rulote,platforme aceasta masina este o decizie proasta si o vei vedea singur de ce.In segmentul sau optiuni sunt multe dar nu la fel de fiabile!
Motorizari
Diesel
-2.0d-4d-124/143cp
-2.2-4d-150cp
Benzina
-2.0-velvemetic-151
-2.5-176cp/197cp(hybrid)
Ce motorizare alegem?
In nici un caz motorizari pe benzina(cu exceptia celei hibride)si asta o spunem clar de la inceput nu se merita din nici un punct de vedere.Trebuie turate mult peste 4000 de ture sa ai accel avant necesar in anumite situatii din trafic.In plus consuma destul de mult si nu se potrivesc caracterului acestui suv.De ce cumpara asa ceva cand ai versiunea hibrida sau diesel bun?
Intre versiunea diesel si cea hibrida este greu de stabilit un castigator clar si asta se datoreaza preturilor masini ca second hand.Daca pretul celei hibride este destul de apropiat fata de diesel clar este alegerea inteleapta din toate privintele .Trebuie sa calculezi ca un contabil rentabilitatea,hibride sunt mai putine si de obicei mai scumpe si la numar redus de km .La diesel singura problema este accel diesel de doi litri daca a avut remediata problema la o rechemare in service sau de catre propietar.
O verificare itp poate uneori descoperi accel defect dar doar o desfacere a motorului si testare separata de mecanic priceput descopera problema.La prima inmatriculare obligatoriu treci prin R.A.R sa faci verificare itp iar daca deja ai cumparat masina te poti trezi cu surprize neplacute.Multi oameni au incredere oarba in o verificare itp dar nu mereu asigura o transparenta totala.Deci daca cineva a trecut prin o verificare itp cu masina sa nu inseamna obligatoriu intotdeauna ca este impecabila cum zic o parte din samsari.Noi facem unele teste care nu se fac la o verificare itp iar exemplele sunt numeroase.Daca de exemplu descoperim ca masina a fost implicata in accidente ce au afectat structura de siguranta ce sens mai are o verificare itp?Verificare itp merita doar masinile intregi nu sudate si facute din bucati!!!
Concluzie!
Da,este un model super fiabil dar este pacat de punctele pierdute la impresia generala.Ne-am fi dorit la generatia asta fiind a patra de Rav4 ca Toyota sa nu fie fixista ca Hitler.Cand ai in gama modelul legendar Hilux nu ar trebui sa iti permiti sa apara rugina la praguri.In Hilux desi este alta clasa sar pietre cat pumnul la masini folosite de ciobani,padurari sau alti oameni si nu am vazut rugina,deci daca vrea se poate!
Cutia de viteze cvt pare din vremea bunicilor fata de ce cutii de viteze exista azi pe piata chiar si la o cativa rivali de ai sai.Cum sunt unele femei vesnic nehotarate,indecise asa este si aceasta cutie de viteze.Cand calci mai hotarat pedala de acceleratie sau frana,cutia ramane indecisa ce treapta sa aleaga.Tiganul la mal se ineaca este o expresie asa este si Rav 4.Aceste minusuri desi sunt putine te pot supara atat de tare incat sa cumperi alt suv mai putin fiabil dar care iti aduce mai multa bucurie la condus.
In afara asfaltului se descurca destul de bine fiind relativ usoara si cu dimensiuni compacte,console scurte dar nu este referinta segmentului.Asta nu supara pe nimeni dar ai grija ce cumperi,sunt si masini ce au suferit modificari aftermarket pentru off road iar starea lor nu este cea mai buna.!