In acesta analiza second hand vom analiza generatia a saptea a popularului Golf fiind veteranul si seful clasei compacte indiferent ca ne place sau nu.De ce si acum dupa zeci de ani nimeni nu a putut invinge un Golf in teste si la cifra de vanzari.?Germanii au aplicat tactica pasilor marunti cu riscul de a fi un model considerat banal de multi.
-Minusuri
Sistem de navigație
Uneori apar blocaje din senin iar sistemul de
navigatie de fabrica arata ca
nu isi merita banii platiti. Un upgrade de soft rezolva uneori problema.
-Cutia de viteze
Cutiile manuale cu 5 trepte și cele
automate DSG nu sunt cele mai fiabile doar cea manuala in 6 trepte este
recomandata.Sunt propietari care au pus cutie de viteze in 6 trepte pe masina
lor cand li sa defectat cutia de viteze in 5 trepte sau cea dsg.Acesta asa zisa
modificare nu afecteaza cu nimic masina si aproape orice mecanic priceput poate
face asta.!
-Arcuri fragile
Arcurile originale nu sunt de cea
mai buna constructie,un set de arcuri aftermarket de calitate rezolva
problema.Problema se manifesta in special la versiunile break ce au carat
greutati mari.
-Amortizoare
Fermitatea lor are de sufert iar pe
denivelari lungi ai sentimentul de barca,masina se leagana prea
mult.Recomandarea este ca la inlocuirea lor sa nu alegeti originale de fabrica
ci produse de alti producatori.Bineinteles nu alegeti pe cele mai ieftine dar
nici pe cele mai scumpe,cele cu pret mediu isi fac excelent treaba.
-Franele
Discurile si placutele de frana se
uzeaza destul de repede.Nu dam nume ce sa folositi dar alegeti producatori
specializati in sisteme de franare.Daca vreti originale vedeti pe cele ale lui
Octavia Rs .
+Plusuri
-Cel mai fiabil Golf,peste fiabilitatea mai vechilor
golf 5 si 6,fiind generatie absolut noua.
-Dintre compacte isi pastreaza cel mai bine valoarea
de piata,avantaj la o revanzare
-Gama variata de motorizari si versiuni
-Preturi decente la piese si usor de gasit oriunde
rapid piesele necesare.
-Regele clasei compacte,Golf este liderul pe care
toti producatori vor sa il bata fiind echilibrata de asta are atati fani si
clienti ce il vor .Se vand destul de repede deci atentie la samsarii
necinstiti.
-Raportat la dimensiunile sale exterioare este cel
mai spatios model din clasa compacta si asta reprezinta o performanta care
merita apreciata!
Note
-Caroserie 9
-Confort 8
-Sportivitate 7
-Costuri de intretinere 8
-Valoare de revanzare 9
-Siguranta pasiva/activa 8
-Spatiu/sarcina utila 9
-Dotari 7
-Design 6
Golf 7 este regele clasei compacte fiind numita
acesta clasa compacta si clasa Golf.Vrem nu vrem asta este adevarul fiindca
puncteaza la toate capitolele.Singurul la care sufera este cel
emotional,designul sau este banal si nu este cea mai dotata din clasa.
Motorizari
Benzina
-1.0-115cp
-1,2-85/105/110/116cp
-1,4-110/122/125/140/150cp
-1,5-130/130/150cp
-1,4tsi Hybrid-204cp
-2.0-220/230/290/310cp
Electrica
-E-golf-136cp
Diesel
-1,6-105/110
-2.0-150/184cp
Ce motorizare sa alegem la Golf 7?
De evitat sunt motoarele de baza cele mai mici,la
benzina cele sub 1,4 iar la diesel cel de 1,6 litri.De ce? Cele de 1 si 1,2
litri sunt nerafinate si consideram ca acestea nu ar trebuie sa stea niciodata
sub capota acestui model.In plus este binecunoscuta setea de ulei la motoarele
mici in 3 cilindri dupa rulaje ridicate indiferent de marca nu doar la Vw.La
motorul diesel de 1,6 litri puterea sa nu este suficienta pentru Golf 7 mai
ales la versiunile break cand masina este incarcata.Diferenta de taxe fata de
motorul de doi litri nu este mare si nu are sens sa ne zgarcim inutil.
La acesta generatie de Golf exista versiune hibrida
si una electrica dar exista un dar in cazul acestora.Pretul lor nu este deloc
mic pe piata second hand din doua motive,au fost vandute putine ca masini noi
si acum cererea este in crestere la hibride si electrice second hand.Intre cele
doua recomandam hibrida din cauza autonomiei mai ridicate.In functie unde
folositi automobilul si numarul de kilometri parcursi anual putem calcula
rentabilitatea fiecarei motorizari.Lupta dintre contabil si pasionatul auto se
da si de aceasta data iar cine castiga stabileste fiecare.
Pasionatul auto va vrea o versiune Gti sau Rs dar
acestea nu sunt deloc ieftine,desi multi lauda versiunea gti noi spunem ca Rs
te face sa simti pilot fiind mai agresiva si emotionala.Ce putini oameni stiu
este ca versiunile sportive ale lui Golf 7 pe multe circuite europene se
distreaza cu M-uri si Amg-uri net mai scumpe sau alte versiuni sport.Secretul
consta ca este un model echilibrat si are o raza de bracaj mica alaturi de o
manevrebilitate la nivel de Porsche.Puterea fara agilitate si o directie
precisa nu este buna decat pentru cursele de sfert de mila tipic americane dar
noi europeni preferam sportivitate elitista.
Concluzie
Cine vrea sa cumpere un Golf 7 nu vrea sa
impresioneze pe nimeni cu masina sa,nefiind cea mai frumoasa si emotionala
masina din clasa compacta dar este echilibrata perfect.Raza sa de bracaj mica
asigura o manevrabilitate buna in special in mediul urban unde trebuie sa te
misti cat mai repede in spatii reduse.Poti parca si intoarce masina din cateva
miscari chiar si cu o singura mana dupa ce te inveti cu modelul.Asta este un
punct foarte pe care nu il au prea multi rivali din segment.
In Romania si in lume sunt fan cluburi pasionate de Golf cu membri mai multi decat au fan cluburi alte marci iar asta spune totul de cat de iubit si dorit este.Alternative la Vw Golf 7 exista dar in cazul acestora valoarea de revanzare va avea mai mult de suferit decat in cazul modelului german.