Skoda Octavia 2 este construita pe platforma tehnica a lui Golf dar este mult mai spatioasa si practica fata de acesta iar preturile sunt de obicei mai mici.Hai sa vedem la ce ne putem astepta atunci cand vrem sa cumparam o masina second hand Octavia 2!
-Minusuri
-Probleme la cutiile de viteze
Cutia de viteze manuala in 6 trepte este fiabila ,fara problem
insa nu se poate spune accelasi lucru si despre celalalte.Cutia in 5 trepte
manuala si cutia automata cu dublu ambreiaj dsg au raportat problem.Cea manuala
incepe sa agate treptele sau sa nu mai intre usor in unele viteze iar la dsg
daca se strica ceva reparatia este scumpa.
-Calitatea la vopsea
La unele modele ale acestei generatii a fost observata aparitia
ruginei pe la muchiile caroseriei sau praguri.Vopseaua folosita nu este de o
calitate prea buna si se decojeste relativ repede.Acordati atentie acestui
capitol !
-Axele planetare
Bătăile la planetare si zgomote au fost o problema comuna a lui
Octavia 2 in multe unitati service.Alegeti sa folositi piese de calitate nu pe
cele mai ieftine gasite cand observati aceste zgomote.In acest mod nu o sa mai
aveti probleme iar costul lor nu este extrem de mare incat sa va sperie!
-Luminile
Farurile cu xenon tremura,palpaie in multe cazuri iar la celalalte care nu dispun de xenon a fost observata reglarea proasta a farurilor si arderea becurilor des.In acest caz remedierea problemei se face prin folosirea de becuri de o calitate mai buna si investigarea instalatiei electrice sa nu existe scurt-circuite.
-Arcuri sensibile
În special la break, problema ruperii arcurilor a fost sesizata
mai des.Inlocuirea lor nu este scumpa dar cumparati altele mai solide,groase ca
cele prezente pe masina.Fata de Octavia 1 arcurile sunt mai fragile,acelea
rezistau si la 600kg greutate pe spate,aproape imposibil sa le rupi vreodata.
–Baia de ulei care se poate sparge
Din cauza ca sunt foarte joase la nivelul scutului de motor care este de plastic puteti lovi scutul care se poate usor sparge sau desprinde.Este o problema tipica grupului intalnita si la Vw,Audi,Seat.Masina poate pare inalta dar uitati-va sa vedeti cat de lasata este in dreptul motorului fata de restul caroseriei.
Recomandam inlocuirea scutului de plastic cu unul metalic,sa spargi o baie de ulei este mult mai scump decat a cumpara un scut.Costul lui este de sub 100 euro.Se mai poate ridica si din arcuri sa puneti altele mai tari dar pierdeti din confortul masinii.Acesta este motivul pentru care scutul metalic este recomandarea noastra.
Nu este motiv de critica prea dura,ca exemplu multe masini japoneze nu au scut deloc la motor nici macar de plastic,deci exista constructori si mai zgarciti decat cei germani.
-Motorul 1,6tdi
Acest motor a raportat probleme cu turbina pe Octavia.Motivul este ca greutatea masinii este mare si presiunea pe turbina este prea mare .La Fabia,Polo,Ibiza de exemplu rareori au fost asemenea probleme raportate.In plus acest motor este echipat deseori cu manuala in 5 trepte motiv pentru care este combinatie nefericita daca vrei masina pentru multi ani sa cumperi.
+Plusuri
-Super spatioasa raportata la dimensiunile exterioare ale masinii.Are porbagaj si spatiu interior aproape la nivel de Passat (clasa medie),greu vei gasi masina mai spatioasa in acest segment de clasa compacta
-Cal de povara.Masina inghite kilometric multi fara pretentii exagerate la calitatea combustibilului sau drumurilor din Romania.Daca la alte marci schimbarea articulatiilor si rulmentilor o faci deseori anual la Octavia nu vei avea acest stres.
-Ergonomie buna,interior simplu.Acesta iti asigura acces la comenzi chiar si in timpul condusului fara sa te distraga prea mult atentia.Ca exemplu negativ la Volvo sau Focus 3 pentru unele comenzi trebuie opresti masina sa le accesezi,pentru ca nu sunt in campul tau vizual si butoanele sunt mici si inghesuite!
-Isi pastreaza bine pretul in timp,Octavia este intre cele mai cautate masini second hand
-Pret relativ mic la piese si costuri de intretinere reduse
-Datorita deschiderii portbagajului cu hayon este cel mai spatios si practice sedan(berlina) din clasa compacta
Note
-Caroserie 8
-Confort 8
-Sportivitate 6
-Siguranta 9
-Dotari 7
-Spatiu interior/portbagaj 9
-Depreciere in timp 8
-Costuri de intretinere 9
-Fiabilitate 7
Ce motor alegem?
Nu mai prezentam de aceasta data lista motorizarilor,este binestiuta de la Golf 5,Seat Altea si altele din grupul care face parte.La modelele de pana la facelift,adica cele din sub 2009 an de fabricatie problemele cele mai mari de fiabilitate le-au inregistrat motoarele de 2 litri diesel si 1,8 benzina.Pompa de ulei,axul cu came,injectoare sensibile la cel diesel iar la cel pe benzina consumul de ulei si constructia fragila a motorului.Daca la cel diesel cu o reparatie se rezolva problema cel pe benzina rareori a depasit pragul de 300.000km fara interventie la motor.Performanta lui nu poate fi pusa la indoiala dar fiabilitatea si consumul sau au atras reputatia proasta,in gama de evitat!
La aceste modele cele mai fiabile motorizari sunt 1,6mpi si 1,9 tdi (primul pe benzina,al doilea diesel).Dupa anul 2009 la facelift motorul diesel de 2 litri a devenit euro 5 si mult mai fiabil in special versiunea de 140cp.Intretinute corect rar au semnalat probleme legate de functionarea motorului insa nu uitati toate motoarele diesel euro 5 sunt dotate cu filtru de particule.Asta inseamna ca trebuie avuta atentie asupra modului cum conduceti masina sa nu le infundati rapid.Surpriza negativa a venit la motoarele pe benzina, 1,2-1,4 tsi,acestea vin cu problema distributiei.Desi sunt pe lant deseori intre 40.000-60.000 km au fost semnalate probleme,faceti schimbul distributiei la 40.000km preventiv!
Motorul 1,4 mpi este cel mai fiabil dintre toate dar puterea lui de doar 80cp il face nepotrivit sub capota lui Octavia din cauza greutatii mari a masini.Este potrivit pentru Fabia si chiar ai o masina super fiabila cu asemenea motor echipata.Motoarele de 2 litri pe benzina denumite tfsi(injectie directa) sunt recunoscute pentru setea lor nepotolita de ulei.Multi propietari au cu ei in portbagaj sticla de ulei pentru motor care fac drumuri foarte lungi.Este gluma ca daca ai acest motor la masina nici nu mai apuci sa faci schimbul de ulei vreodata la cat de des completezi nivelul.
Concluzie
Skoda Octavia 2 este un model foarte fiabil daca stii ce motor sa alegi sau un model pagubos daca ai ales gresit.Batranul 1,9 tdi inca isi mai arata inca odata de ce este in stare in materie de fiabilitate dar masina nu va fi prea rapida cu el sub capota.Pana in anul 2010 a fost fabricat in versiuni cu si fara filtru de particule.Modelul ce se devalorizeaza cel mai greu dar si costa suficent de mult fata de alte versiuni este Scout.Daca vreti masina pentru multi ani si sa nu pierdeti prea multi bani la revanzare este alegerea ideala.Putin mai inalta,tractiune integrala,protectii caroserie si scut metalic face inutil chiar si achizitia unui suv.
Ce nu ne place la Skoda Octavia 2?
-Franele sunt departe de a fi grozave,atentie cu pedala de frana,cele de pe Octavia Rs ar fi ideale sa le pui la masina ta si vei vedea diferenta cum trebuie sa fie franele.La versiunile normale au fost zgarciti la dimensionarea sistemului de franare,Focus cum poate avea frane mai bune in orice versiune?
-Lasata de bot in fata,greutatea este prost distribuita,este mult prea mult pe fata motiv pt care masina in viraje iti va crea nervi daca esti o fire sportiva.Chiar si la viteze mici in viraje stranse vei auzi scrasnit de anvelope de parca ai face drift.Problema asta exista la tot grupul german nu doar la Skoda Octavia 2 asa ca nu scapi usor!
Ce ne place la Skoda Octavia 2?
-Super practica,spatii de depozitare numeroase,oricate bagaje ai gasesti loc pentru ele .Daca mai ai si versiunea break portbagajul sau cu rame metalice rezista si la cateva sute de kilograme greutate.
-La pret mic iti poti configura masina spre mai mult sport sau confort,poti gasi la preturi derizori scaune de Octavia Rs sau Audi s line,frane plus alte elemente ce o fac mai atractiva.In plus niciodata la Skoda Octavia 2 nu te poti plange ca nu gasesti piese ieftine si in timp scurt.Nu uita sunt marci la care astepti si 15 zile pentru unele piese.La Octavia in maxim doua zile lucratoare ai orice piese,90% chiar in aceeasi zi,asta inseamna ca nu stai cu ea in parcare sau service mult timp sa astepti.
Puteti sa ne urati sau iubiti ,acesta este adevarul despre acest model,l-am condus si avut in service de nenumarate ori in toate versiunile sale de motorizare.Mai jos o sa aveti un clip sa vedeti de ce este in stare versiunea Scout.
Vrei sa cumperi o masina second Skoda Octavia 2 acum stii exact unde sa cauti si ce sa faci,drumuri bune tuturor!!!
Wow, superb blog structure! How long have you ever been blogging for?
you made blogging glance easy. The entire glance of your site is excellent, let alone
the content material! You can see similar here dobry sklep