Focus 3
Aparut pe piata in 2011 cu dorinta pentru a se batea cu Golf la vanzari a prins bine la public.In anul 2014 a avut loc un facelift ,productia sa a incetat in anul 2018.Daca in trecut nu prea conta in clasamentul clasei in multe tari europene Focus 3 a fost in top 10 la inmatriculari.Cele mai mari vanzari deseori in Anglia sau Italia le-a inregistrat.
Fiabilitatea in crestere fata de generatia precedent,gama variata de motorizari si designul mai expresiv altaturi de dotari generoase au atras simpatia publicului.De ce credem ca este un model care merita sa il luam in considerare o sa vedeti in randurile de mai jos.Este sau nu un best buy(cea mai buna achizitie calitate pret)?
Fiabilitatea la control!
-Minusuri
-Calitatea fabricatiei
La fel ca alte modele Ford nici de acesta data materialele folosite la interior nu sunt de o calitate prea buna,in special plastic ieftine,dure care se zgarie usor.La modelul facelift sunt materiale de o calitate mai buna!
–Cutia de viteze
Cutiile manuale cu 6 trepte in timp la uzuri mai ridicate au tendinta de a agata treptele si a intra mai greu in anumite trepte,un schimb al uleiului ar fi necesar cand observati acest lucru.Cutiile de viteze automate nu au raportat problem dar nu sunt chiar cele mai eficiente din clasa compacta.
-Suspensie
Focus este modelul ce mizeaza pe sportivitate,uneori o face in detrimentul confortului,spatele saltaret mai ales la break pe denivelari este ceva destul de des intalnit.Uzura amortizoarelor este mare pe drumurile prost asfaltate si au o rata de defectiune destul de ridicata.Niste amortizoare aftermarket putin mai moi poate rezolva problema.
-Probleme cu rugină
Protecția anticorozivă din fabrică nu este grozava,fiti atenti la primele semne de rugina si luati masuri urgent daca nu vreti sa aveti surprise neplacute pe viitor.
-Valoarea mica de revanzare
Focus 3 desi este intre cele mai fiabile modele de clasa compacta se devalorizeaza rapid in timp din numeroase cauze mai mult sau mai putin intemeiate.
-Volan mult prea mare
Multe Ford Focus 3 au un volan mult prea mare,dupa ce ca nu este extraordinar de spatioasa mai rapeste din spatiu si volanul.Nici multe autoutilitare nu au volan de asemenea dimensiuni.Credem ca cei de la Ford sa faca economie au pus accelasi volan ca la Transit(gama de utilitare pt cei ce nu stiu),altfel nu se poate explica decizia lor.Diferenta fata de cel de Mondeo ca marime aproape ca nu exista,noi am alege volanul de pe Fiesta sau modelul in trei spite mai sportive prezent pe versiunile sport.
-Plusuri
-Comportament rutier cu tenta sport
-Directie bine reglata
-Motorizari fiabile
-Costuri de întreținere relativ mici
-Design modern atractiv
Note
Caroserie 6
Confort 7
Sportivitate 9
Spatiu interior/portbagaj 6,5
Ergonomie 6
Siguranta pasiva/active 8
Fiabilitate 9
Cost de intretinere 8,5
Dotari 8
Scaune 7
Gama de motorizari 9
*Notele sunt date pentru versiunile normale,nu cele speciale cum sunt ST sau RS.
In clasa compacta daca vrei masini cu abilitati sportive la pretul lui Focus 3 doar Mazda 3 este in acceasi liga .Honda Civic,Bmw seria 1 sunt mult mai scumpe ca masini second hand si nu isi are sens comparatia.Seat Leon este de asemenea mai scump ca Focus ,rar vei gasi preturi prea mici.
Motorizari
Benzina
-1.0-100/125
-1,5-150/182cp
-1,6-85/105/125/150/182cp
-2.0-250cp
Diesel
-1,5-95/120cp
-1,6-95/115
-2.0-115/140/150/163/185cp
Versiunile cu puteri mai mari afisate la acceasi cilindree o mare parte din ele sunt cele de la versiunea facelift.
Ce motor sa alegem?
Un dealer auto orice versiune are zice asta este cea mai buna va recomand sa o luati ca sa isi vanda masinile insa sunt cateva amanunte importante.Ford Focus 3 este propus la motoarele pe benzina cu motoare turbo si aspirate iar la diesel toate au filtru de particule ,nu ai ce evita daca asta cauti.Intotdeauna ne-au placut motoarele pe benzina in defavoarea celor diesel la Ford din cateva motive.In primul rand nu consuma foarte mult la viteze de sub 130km/ora,al doilea motiv este simplitatea constructiva.Cel de al treilea motiv si cel mai important este ca fiabilitatea lor aproape intotdeauna a fost peste cea a motoarelor diesel.
Cel mai fiabil din toata gama de motoare este cel de 1,6litri aspirat cu puteri pana in 130cai putere,vedeti lista de mai sus.Singura critica este ca la versiunea combi(break) nu isi are locul sub capota in sensul ca masina se misca greoi.In special pe drumurile montante,serpentine cu masina incarcata o sa observati acest lucru.Consumul lui in acest caz creste considerabil .Motoarele de 1 litru cele au facut legea la clasa lor de cilindree ani buni le recomandam in special pentru oras si iesiri scurte in afara oraselor.3cilindri,capacitatea mica isi spun cuvantul la drum lung si poti regreta ca nu ai cumparat masina cu alt motor.
Versiunile sportive sunt mai fiabile ST decat RS la RS motorul are un defect de proiectare.lucru recunoscut si de catre Ford .Puteti avea reparatii scumpe pe viitor.
In gama diesel ideal ar fi sa alegeti versiunile de 2litri cilindree.In timp sa observat ca sunt mai fiabile datorita faptului ca nu sunt chiar atat de pretentioase la intretinere.Diferenta de impozit si rca este minora fata de motoarele mai mici si nu faceti mare economie in acest fel.Nu uitati ca aceasta generatie de Focus are greutate de peste 1500kilograme la multe versiuni.Turbina de obicei la motoarele mici este suprasolicitata si poate ceda prima iar inlocuirea ei nu este prea ieftina.Filtrul de particule de asemenea mult mai des se poate infunda/strica la un motor mic decat la un motor mai mare.Este logic si demonstrat in aproape orice service auto acest fapt.
Daca alegeti o versiune ce are cutie automata lasati cat mai des cutia de viteze in modul sport,mai ales la diesel.Cutia in acest mod nu va tine masina subturata sub limita normal(1800-2000rmp) si puteti evita multe cheltuieli pe viitor.Egr,admisie,filtru si motorul vor fi mai protejate in acest fel insa daca nu ne crezi poti experimenta pe masina ta sa o conduci cum vrei.Decizia iti apartine!
Concluzie
Ford Focus generatia a treia este modelul ce a reparat erorile lui Focus 2,find o masina mult mai fiabila.In clasa compacta este aproape imposibil sa gasesti la acceasi clasa o masina second hand mai ieftina si la fel de fiabila.Pentru acest fapt o iubim si iertam o parte din minusurile sale.Sa ajungi cat mai rar in service este o performanta in ziua de azi mai ales in Romania la ce drumuri avem.
Singurele puncte slabe sunt ergonomia net inferioara vehiului Focus 2 si fata de majoritatea celor din clasa compacta.Ecrane mici,butoane mici si inghesuite gramada la un loc unele imposibil de accesat in timpul condusului.Alte critici ar fi masivitatea bordului care rapeste mult din spatiul locurilor fata.Daca soferul este foarte inalt va impinge mult spre spate scaunul si doar un copil va mai putea sta in dreptul lui pe locul din spate.Portbagajul la versiunea break este printre cele mai mici din clasa compacta,ca exemplu exista masini la clasa mica cu un portbagaj comparabil.La celalalte versiuni de caroserie mai putin conteaza spatiul din portbagaj pentru majoritatea posesorilor.
Putini oameni stiu ca in general un Focus ajunge mai rar in service decat un Mondeo chiar si acceleasi motorizari,an de fabricatie.Asta demonstreaza si cu acesta generatie acceasi regula valabila in trecut.In testarile noastre deseori se confirma aceasta teorie.Daca vrei o masina buna ne poti contacta si iti oferim suportul pentru a lua cea mai buna decizie!
In clipul de mai jos poti vedea unde a fost fabricat Ford Focus Mk3 pentru piata europeana.