Analiza second hand Opel Corsa D.
Aceasta generatia a fost produsa intre anii 2006-2014.Un facelift a fost in anul 2011.In clasa cu Ford Fiesta si VW Polo,Corsa a castigat foarte multi clienti fiind o combinatie intre frumusete si fiabilitate.Corsa D este cel mai bun model din gama Opel din accea perioada.
-Minusuri
-Distributie pe lant.
La motorizarile cu aceasta distributie,lantul se largeste in timp ,produce vibratii si galagie.Preventiv schimbati distributia la aparitia zgomotelor sau pana in 100.000 km.La 60.000 km ar fi ideal sa stati relaxati,pana in acest interval nu au fost semnalate probleme.
-Injectoarele.
La diesel o problema ar fi injectoarele,motorul este de origine Fiat.Inlocuirea lor nu este prea ieftina,preventiv alimentati cu motorina de calitate si nu conduceti sub 2000 de ture.In acest fel mariti semnificativ durata de viata a lor .
-Turbina.
La motoarele diesel aceasta problema la turbina apare in special la nerespectarea schimburilor de ulei.Preventiv schimbati uleiul la maxim 10.000km si nu turati masina excesiv la rece.Costul unei turbine plus inlocuirea ei costa aproximativ 5000 lei in service.!
-Valva Egr.
Pot aparea deseori probleme la motoarele diesel.Se poate curata sau inlocui.Costul inlocuirii plus manopera este de aproximativ 1.000lei in service.Recomandam verificarea si curatarea acestei valve la fiecare revizie a masinii.In acest fel riscurile sunt reduse la minim.
-Bieletele de directie.
Apar jocuri in directie.Este o problema veche a marcii Opel la mai multe modele.Dupa inlocuirea bieletelor este obligatoriu sa faceti si geometria rotilor.Costul difera mult in functie de calitatea pieselor si unitatea service aleasa.Poate sa va coste 1.500 lei sau aproape 3000 lei.!
Ca metoda preventiva pt a rezista cat mai mult timp bieletele nu bruscati masini la viteze mici .Demarajele in forta avand rotile bracate este deseori cauza acestei defectiuni.
-Ventilator racire.
Zgomotul lui destul de deranjat va indica rapid ca este cazul sa luati masuri.In functie de abilitatile fiecaruia poate fi schimbat usor si fara a merge la service.In service pretul lui plus manopara va poate costa si 900 lei!
-Opritorul de usa.
Produce galagie la inchiderea si deschiderea usilor cand se strica.Se strica in special cel de la usa soferului.Inlocuirea lui costa aproximativ 500 lei.
-Compresorul de aer conditionat.
Poate avea uneori probleme iar la repararea lui nu prea se baga nimeni.Inlocuirea lui poate costa si peste 4000lei sau stai fara Ac cum erau vechile Dacii.!
-Rulmentii rotilor.
Uzura lor rapida similar marcii Ford de exemplu te va face sa schimbi rulmentii uneori si sub 50.000km.Cand incep sa dea semne de oboseala se aude un zgomot deranjat la roti de parca ar vrea sa sara.Inlocuirea lor fata-spate va costa sub 1.500 lei in service.
-Arcurile.
Oarecum surprinzator cedeaza relativ repede atat pe fata cat si pe spate.La o masina de oras asta ar trebui sa fie ultima problema fiindca nu cara greutati mari.Sunt prea fragile,au fost uneori cazuri cand au cedat complet!
-Cablul de la frana de mana.
Frana de mana poate ceda complet uneori din cauza cablului.Acesta se poate fisura fie din cauza coroziunii sau a fragilitati lui.Au fost rechemate in service la nivel mondial in 2010 pentru remedierea problemei.Pentru a evita asemenea neplacere,folositi cat mai rar frana de mana.La parcare lasati cuplata treapta 1 a cutiei de viteze manuale.La automate trecand cutia in P se blocheaza singura masina.Greutatea acestei masini este mica nu stricati cutia de viteze daca lasati masina asa ca in cazul celor de peste doua tone!
-Rugina.
La acest capitol sta excelent fata de majoritatea modelelor Opel.Rugina a fost observata sub capota,la compartimentul motor uneori.Pe restul caroseriei rar au aparut puncte de rugina!
+Plusuri
-Motoare pe benzina fiabile si destul de economice
-Fata de alte modele din clasa sa preturi atractive
-Design ce pare actual motiv pentru care sunt modele cautate
-Simplitate constructiva
-Intre cele mai ieftine piese de pe piata,rar vei gasi piese cu pret mai mic ca de Opel
-Usor de reparat,orice service auto sau mecanic are experienta fiind modele bine vandute
-Usor de gasit elemente de caroserie sau de interior oriunde in tara
-In oras cu o Corsa aceasta generatie esti un spiridus,gasesti locuri de parcare rapid si te strecori usor in trafic.Dimensiunile si aglilitatea masinii te ajuta!
-Usor de condus de catre absolut oricine are permis indiferent de experienta sau abilitatile de sofer avute.
-Pretabila pt tuning,cu putina inspiratie o poti face mai frumoasa si rapida decat versiunea Opc!
Motorizari.
Benzina
1l-60/64cp
1,2-78/80cp
1,4-87/90/100cp
1.6-150cp
Diesel
1,3cdti-75/90cp
1,7cdti-125/130cp
Ce motor alegem?
Motoarele diesel sunt de evitat fiind putin fiabile,zgomotoase si lenese.Pana in 2000 de ture parca mergi cu tractorasul iar peste 4000 de ture isi dau duhul.Cea mai buna alegere este motorizare de 1,4 l pe benzina dupa anul 2010.Este raportul optim intre fiabilitate,rafinament si costuri de intretinere reduse.
Concluzie
Din experienta noastra de verificari masina/masini second hand.Acest model Opel se adreseaza clientului tipic de Ford Fiesta.Este la fel de frumoasa dar mai ergonomica si ieftina la intretinere.Fiabilitatea este cam la fel intre cele doua modele.
Alegerea finala tine mai mult de gusturile personale ale fiecarui client intre cele Corsa si Fiesta.Corsa are avantajul in general a unei revanzari ulterioare mai rapide in special in Romania.Noi incercam sa imbinam contabilul din noi cu pasionatul auto incat sa bucuram pe toti.In consultanta auto second hand pe care o oferim dam prima data modelul cel mai fiabil.In functie de buget oferim o lista de modele pe care apoi le analizam si testam.
Cei mai multi fani Opel au avut prima data o Corsa fiind modelul pt care o sa iubesti sau urasti Opel de acum incolo.Alegeti cu atentie!