Analiza second hand Ford Fiesta.
In anul 2013 a avut un facelift ce a adus la eliminarea unor defecte de fabricatie.Ca si design sunt foarte greu de recunoscut daca nu esti atent detali.Acesta generatie de Fiesta a sters cu buretele banalitatea si problemelor vechilor Fiesta.Succesul imens se arata clar in durata de viata a modelului,9 ani fiind o durata greu de batut de altcineva.
In randurile de mai jos incercam sa oferim o imagine cat mai clara pentru cei care vor sa aiba acest model .
-Minusuri
-Capetele de planetare
Uzura lor frecventa se manifesta prin zgomote in viraje.Pretul lor nu este excesiv de mare sa le inlocuiesti .Alege piese aftermarket,unele se pot dovedi mai rezistente decat cele originale si asta la pret mai mic!
-Arcul de retur al ambreiajul.
Acesta uneori cedeaza,problema a fost rezolvata prin rechemare la dealeri Ford in luna octombrie 2010.Costul remedierii defectiuni nu este mare daca o sa aveti acesta problema.
-Coloana de directie.
Scoate zgomote neplecute uneori.Ford a rezolvat problema tot in anul 2010 la o rechemare in service.
-Conectorul Usb.
Sunt cazuri in care face figuri la functionarea radio dar asta nu este o problema grava.Se poate inlocui acest conector fara a sparge pusculita familiei.
-Vopseaua.
Calitatea vopselei este specifica unei marci de volum ca Ford.Acesta poate sari sau coji in anumite zone ale caroseriei,in special unde exista umiditate.
-Capacul de la rezervor.
Acesta nu ramane etans dar problema a fost rezolvata tot in accel an 2010 de Ford.
-Scaunele.
Tipic Ford,acestea nu sunt de cea mai buna calitate si forma ergonomica.Fermitatea lor si profilarea este in media clasei dar la drum lung se pot dovedi obositoare.
-Ergonomia interiorului.
Nu este cea mai reusita din clasa mica iar in timpul condusului te poate distrage sau incomoda.Ne referim la accesarea anumitor comenzi .Au butoane mici,inghesuite si amplasate incomod unele din ele.
-Vizibilitate.
In partea din spate vizibilitatea este afectata de luneta ingusta si design.La parcarile cu spatele mai ales pt incepatori recomandam montarea unei camere video pt marsarier!
+Plusuri
-Modelul cel mai fiabil din clasa mica
-Defectiunile sale ce pot aparea mai frecvent sunt ieftin de remediat
-Usor de gasit piese de schimb sau elemente de caroserie originale
-Cel mai frumos model din clasa mica
-Placut la condus,in special in orase sau pe drumuri virajate inguste
-Usor de condus de catre oricine
-Cutii de viteze manuale cu trepte relativ scurte si usor de operat
-Motoare cu nerv si destul de economice
-Materiale destul de rezistente in timp,nu se rup,desprind ca la unele marci de volum
-In sfarsit un volan de Ford foarte bine proiectat si construit,se tine bine in maini!
Motorizari
Benzina
1.0-80/100/125cp
1.2-60/80/82cp
1.4-71/96cp
1.6TI-VCT-105/120cp
ST 1,6-182/200cp
Diesel
1,6TDCI-75/95CP
1,5TDCI-75cp
Ce motorizare sa evitam?
Motorizarea de 1,2litri(de fapt este 1,25 mai exact) este cea mai proasta alegere.Motorul este lenes ,insetat si cu fiabilitate redusa fata de alte motoare.Un adevarat expert in consultanta auto niciodata nu poate recomanda acest motor!
O consultanta auto de calitate te ajuta sa eviti multe probleme pe viitor cu masina.Noi oferim consultanta auto de cel mai ridicat nivel.Ne bazam pe experienta noastra si a rapoartelor de service din tara si afara tarii.
La motorizarile pe benzina cele mai bune alegeri sunt 1,6litri si cel de 1 litru cu puterea de 100cp.Intre cele doua favoritul nostru este cel de 1,6litri datorita fiabilitatii mai bune in timp.La motoarele de 1 litru uneori au fost cazuri de consum ulei.Sunt totusi motoare in 3 cilindri si asta isi spune cuvantul mai ales dupa multi km .
Motorizarile de top pe benzina sunt doar cei care vor multa sportivitate de la acesta masina.Nu uitati ca desi este mica nu consuma prea putin si este mult mai rapida decat masini mult mai puternice.Versiunile St pe unele circuite umilesc ca exemplu M-uri de la Bmw.!
Pentru cei care merg in majoritatea timpului in afara orasului sau care merg multi km un diesel este ideal.Desi sunt de provenienta Peugeot fiind pretentioase la intretinere se simt bine la Fiesta.Ai consum mediu deseori sub 5litri la suta de km.Cel de 1,6 litri si 95 cp ar fi alegerea noastra.
Ford a facut dupa multi ani o treaba excelenta cu acesta generatie de Fiesta.Poate fi numit fara ezitare cel mai bun model din toata gama Ford.Numai este un simplu concurent ci este dupa parerea noastra regele clasei mici.Vrei nu vrei acest model iti aduce bucurie si zambetul pe buze mai ales in orase.Nu mai este doar un model pt femei si incepatori cum erau considerata in trecut Fiesta.
Cu cateva elemente de tuning plus o vopsea bicolora masina pare venita de la raliu si va fi o atractie oriunde.Nu toti isi permit sa cumpere si permita masini de zeci de mii de euro.De banii pe care de exemplu ai da pe o Dacia noua iti cumperi doua sau trei Fiesta.!
Masina poate fi folosita ca o doua masina a familiei.Folosesti Fiesta doar in orase si alta masina mai mare,spatioasa,confortabila extraurban.Daca faceti o analiza a costurilor pe 3 ani o sa aveti surprize placute.Rolul unei consultante auto este sa privesti realist din alt unghi lumea auto.
Consultanta auto potrivita te scapa de multe griji si cheltuieli inutile pe viitor.Am intalnit cazuri de clienti ce aveau doua masini in familie si se plangeau de costuri.Este normal daca ai doua automobile nepotrivite pentru situatia in care esti.Sa utilizezi frecvent in oras masini duble ca dimensiuni si greutate fata de clasa mica se reflecta in costuri.
Pana cand masinile electrice vor deveni foarte ieftine cele din clasa mica(Fiesta,Corsa,Polo etc…) sunt ideale pt orase!