Analiza sh Hyundai i30!

0
204

 

In acesta analiza second hand vom analiza modelul coreean Hyundai i30 produs intre anii 2007-2012.Acesta concureaza in clasa compacta numita uneori si clasa Golf .Vw Golf a ucis concurenta si a avut de peste 30 ani succes imens asta fiind motivul numirii asa uneori clasa Golf .Modelul i30 a fost cel care a dat startul modernizari din temelie pentru Hyundai.Calitatea de fabricatie a crescut fata de vechile modele deci fiabilitate mai buna.Aspectul,designul,performantele si materialele a facut ca i30 sa nu mai fie considerat cel mai prost din clasa sa si banal.De ce sa nu recunoastem modelul pe care la inlocuit Accent era hidos,banal,sters si invechit fata de concurenta directa.

Progresul Hyundai a fost posibil datorita mutarii productiei in Europa,cu centre de cercetare si fabrici.Hyundai fiind uneori numita si marca copy paste a avut totusi si cateva idei originale cum ar fi garantia extinsa mare.O garantie de 5 ani a fost nu doar o declaratie de curaj de a se bate cu toti dar si o incredere in marca sa.

In anul 2010 a fost introdusa garantia de 5 ani,in unele tari era in limita a 150.000 km sau fara limita de km.Asta inseamna ca daca in 5 ani nu faci 150.000 km in al 6-lea an nu mai ai garantie desi poate ai la bord mult sub accei km. Sunt cazuri in care firme diverse depasesc acest nr de km in doar 3 ani si dupa ce este depasit acest prag nu mai ai garantie.

Hyundai i30 modelul analizat de noi imparte platforma tehnica cu Kia Cee’d.

Plusuri

-Ceva diferit si mai original pe piata auto second hand europeana

-Fiabilitate de top fiind in primele 5 modele ale clasei compacte

-Preturi mici la achizitie fata de alte modele din clasa sa

-Intretinere relativ ieftina

-Usurinta in utilizare

-Usor de condus fata de unele modele ale clasei compacte

-Dotari mai bune decat o parte a concurentei

-Siguranta pasiva si activa in media clasei

-Confort bun pt clasa sa

Minusuri

Becuri.

Tensiunea instabila din instalatia electrica este vibovata de arderea becurilor.Fluctuatiile sale care apar din senin provoaca stres mai ales celor care circula noaptea frecvent.La modele facelift produse in ultimii ani problema a fost rezolvata.

-Capete de bara.

Apar jocuri cateodata,remedierea problemei consta in inlocuirea capetelor de bare.Costul pieselor fara manopera este pana in 100 de euro.

-Bascula.

Acesta cedeaza mai repede decat ar fi normal sa reziste,costul ei variaza intre 50-150 euro aftermarket,pret ce nu include desigur manopera.

Imobilizator.

Problema este la cablul intrerupt la cheia de contact fiind cauza blocarii imobilizatorului.Remedierea nu este exagerat de scumpa dar greu de recunoscut,depistat.Te poti trezi din senin cateodata cu acesta defectiune.

Frana de parcare.

Au fost deseori intalnite probleme la frana de parcare in special la cele echipate cu cutie de viteze automate.Remedierea nu este prea scumpa dar problema este sa fie mecanicul priceput.Ruperea unui cablu este uneori de vina si niste amatori te pot pune sa schimbi discurile de frana si cutia de viteze.Atentie unde o duci la service !

Rugina

Usile,balamalele,hayonul,podeaua si rezervorul au probleme cu rugina in special la cele prefacelift.La cele cu facelift problema nu apare asa de des.Remedierea acestei probleme poate fi facuta ieftin si usor dace se descopera rapid.Tabla este destul de subtire si se perforeaza repede asa ca ia masuri cat mai repede posibil!

Scaunele.

Desi in statisticile de service europene rar au fost semnalate probleme,ele fiind deseori din cauza utilatorilor.Sunt relativ fragile iar daca  soferi,pasageri sunt peste 110kg poti sa iti iei adio de la scaune.La scaune alta problema veche a marcii este profilarea lor.Profilarea si lipsa fermitatii necesare ,la drum lung de te doare sezutul si spatele.La denivelari si gropi parca dai cu sezutul de podeaua masinii.

Noi recomadam o tapitare si o husa de calitate pentru a elimina acest neajuns.Inca exista tapitezi,croiotori buni in tara ce le poate imbraca in piele si apoi le imbraci intr-o husa de calitate.Am mers cu masini ce au primit acesta modificare si se simte diferenta!

Motorizari

Benzina

1,4-109cp

1,6-122cp

2.0-143cp

Diesel

1,6 CRDI-90/116 cp

2.0CRDI-140CP

Ce sa evitam?

Motorizarea pe benzina de baza 1,4 este mult prea anemica si zgomotoasa peste 3000 ture.Indiferent de felul caroseriei alese nu o recomandam nefiind nici extrem de economica.Acest motor nu te deranjeaza daca mergi doar in oras si mergi doar ocazional cu ea .

Restul motorizarilor pe benzina sunt mai vioi dar la rulaje mari este recomandat sa montezi o instalatie gpl.Dam aceasta recomandare din doua motive simple.In primul rand au motoare aspirate si se preteaza la gpl ce nu afecteaza fiabilitatea .In al doilea rand este pentru ca faci economie serioasa la combustibil.Sub 10.000 km anual nu faci mare economie  sa pui instalatie gpl dar tii masina maxim doi ani.

Motoarele diesel sunt fiabile ,vioaie si economice dar si daca ai ghinionul sa se strice la tine iti plange portofelul.Sunt putini mecanici priceputi sa le faca si costul reparatiei este destul de mare.La timp de asteptare nu mai discutam,esti norocos daca este gata in 5 zile.Motorul de 1,6 este ideal pt restul caroseriilor in afara de break,acesta fiind ceva mai greu .Daca vrei break cel de doi litri diesel este cea mai buna alegere.Este balanta ideala intre consum,putere si rafinament.

Concluzie

Merita sau nu luat in seama i30 pt cumparare?

Pe piata auto se poate gasi Hyundai i30 acesta generatie la preturi bune .Daca nu ai buget sa cumperi modele din 2010-2012 nu te gandii sa tii masina mai mult de 3 ani.Rugina si problemele amintite mai sus iti vor provoca nervi si cheltuieli pe termen lung.La cumparare pe piata auto romaneasca este un avantaj mare.Romanii nu prea se bat pe ele si poti obtine un pret bun.La revanzare pe piata auto romaneasca devalorizarea este mare din motivul amintit mai sus.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here