Analiza sh Bmw x3(an 2003-2010)

0
137

In acesta analiza second hand este prima generatie de Bmw x3 ,nume de cod E83.

Plusuri

Sportivitate de top pentru un suv

-Motorul M47 unul dintre cele mai fiabile motoare existente Bmw

-Precizie incredibila cutie de viteze manuala si directie pt un suv.Practic uiti ca esti intr-un suv,mai sportiv si agil decat multe masini cu asa zise pretenti sportive.

-Una din putinele masini suv ce o poti folosi relaxat chiar si in oras fara probleme.

-Consum decent pt o masina de asemenea greutate!

-Desi este un suv sportiv poti cara linistit platforme,remorci,rulote.Ambreiajul este destul de rezistent,nu iti da emoti ca la alte masini.

Minusuri

-Problemele cu suspensia,este deja in traditia su BMW 

Gunoiul de motor N47 143 CP si 177 CP ca altfel nu putem sa zicem,daca era pus pe o chinezarie de masina nu se supara nimeni.

Lantul de distributie este amplasat pe partea volantei si in spatele motorului situata.Pentru inlocuirea distributiei se scoate motorul pentru ca altfel mecanicul nu are acces chiar daca are degete de pianist. Situatiile nu sunt deloc rare, pentru ca lanturile de distributie sunt doua . Durata manoperei in service este in medie 15 ore .Costul manopera+piese estimat 4000-9000 lei in functie de ce service alegi.

-Confort slab in special la modele fara facelift

-Plastice ieftine

– Tapiterie din vinilin pt un Bmw este rusinos ,inca sunt daca nu este piele macar alege tapiterie de stofa.

-Unele motoare prezinta scurgeri de ulei

– Trenul de rulare si prinderile de caroserie in partea din spate pot fi acoperite de un strat consistent de rugina.

Arcuri spate.Cedeaza mai repede decat la o masina low cost ce este reparata cu piese din dezmembrari .

-La diesel: supapele de recirculare a gazelor si cele de admisie se pot colmata.Racordurile flexibile ale evacuarii deseori se rup.

Injectoarele sensibile.Acestea se uzeaza repede .Daca vrei sa nu stai cu frica alimenteaza cu motorina de calitate si foloseste aditiv bun de motorina.

Turbina .Cedeaza mai repede decat o studenta in prima seara de dans. La 330d palele  turbinei intra in motor, iti iei adio de la accel motor.

Modelele cu chip tuning. Apar probleme cu volanta cu masa dubla si convertorul de cuplu al cutiei automate.Daca iei o asemenea masina nu o lua fara garantie sau o verificare inainte!

 Patrunderea apei in elementele etanse ale sistemului electric.

Bratele sensibile ale suspensiei.Se pot rupe ca o groapa mai serioasa la viteza ridicata si in cel mai fericit caz ramai cu volanul in mana .La 140km pe ora nici la dusmani doar daca esti sinucigas iti doresti sa o patesti.!

Frana de mana.Fata de alte modele Bmw si asta are boala dar partea buna este ca remedierea nu costa o avere.

Cutia de transfer. Poate uneori vibra la acceleratii, un schimb de ulei rezolva problema.

Acoperisul panoramic. Apar zgomote ciudate, defectiuni sau infiltratii ale apei.

Oxidarea barelor de pe acoperis .Este normala pentru o masina low cost dar la Bmw aveam pretenti mai ridicate .Trebuie demontate,curatate sau pui altele noi depinde cat de comod esti sau ce buget ai.

Suportii puntii spate. Ruginesc, tirantii bat, iar diferentialul scoate adesea sunete ascutite.

Spatiu interior redus.Greu vei gasi masini suv din acceasi clasa mai inguste de la interior.

Note

Caroserie

7

Motorizari

6

Confort

5

Siguranta

8

Dotari

7

Sportivitate

9,5

Consum

8

Cost intretinere/reparatii

7

Fiabilitate

6

Spatiu

5

Aceste note sint date in raport cu concurenta directa din clasa care face parte.Daca nu esti obsedat de sportivitate alege  Glk,Tiguan sau o japoneza.

Motorizari

Diesel

2.0d 150 cp

3.0d 204/218 cp

3.0 sd 286 cp

3.5 d 286 cp

Benzina

2.0 i 150 cp

2,5 i 192/216 cp

3.0 i 231/272 cp

Motoarele mai puternice trecute sunt modele facelift produse intre anii 2006-2010.

Ce motorizare alegem?

Ideale ar fi cele de 3 litri ca si rafinament,putere,fiabilitate dar te ustura la buzunar la consum,taxe.Asta o spunem din prisma pasionatului inrait de Bmw nu a economistului din tine.Cele mai multe vandute sunt cele de doi litri diesel dar nu te dau pe spate.Sunt un compromis acceptat de multi soferi din cauza consumului redus fata de alte motoare si taxelor mai mici.

In cazul primei generatii de x3 nu recomandam motoarele pe benzina din doua motive.In primul rand nu se potrivesc caracterului de suv adica au cuplu mic la turatii reduse .In al doilea rand nu se merita datorita consumului mare de combustibil.Iti trebuie rabdare de fier sa scoti consum mediu sub 10l/suta km mai ales in sarcina. Cu masina goala si mers batraneste poti avea consum si de 8l.

Daca locuiti in mediul urban si vreti acesta masina pentru mers frecvent in oras este o alegere proasta.O alegere proasta din prisma costurilor pe termen lung.

De ce asa multe minusuri la prima generatie de x3?

In primul rand pentru ca Bmw la accel moment avea o experienta redusa in constructia de suv sau sav cum le zic ei.Timpul a fost prea scurt pentru a acumula experienta necesara de la prima generatie de x5.A inglobat tehnologie de la x5 si alte modele Bmw dar fara sa o testeze temeinic.Foamea de bani si nebunia pentru masini suv a clientilor a facut Bmw sa faca compromisuri.

Merita cumparata prima generatie de x3?

Doar daca esti fan inrait al acestui model,vrei sportivitate cu orice pret dar masina suv ieftina la achizitie.Daca asta iti doresti merita.Dar daca vrei confort,fiabiltate,spatiu ai gresit masina!

Sincer per total,cam orice ai alege de la concurenta este o alegere mai buna,cu parere de rau pt fanii Bmw.Personal oricand as alege un seria 3 e46 sau e90 break cu xdrive,este cu totul altceva.Daca nu ai nevoie sa tractezi nimic rar vei avea nevoie de un suv.

Pe baza experientei noastre in verificare masini,testare si consiliere putem afirma ca prima generatia X 3 este ciudata.Ciudata in sensul designului si fiabilitatii pentru un Bmw.Cei din afara tarii ce se ocupa tot cu verificare masini stiu deja ca acest model are probleme de imaturitate tipic adolescentilor.Ca dotari pare o masina fortata in sensul ca a fost scoasa pe piata de Bmw nepregatita.Nepregatita sa faca fata concurentei clasei sale si pentru a fi la nivelul altor modele ale marcii bavareze.

Ca si expert in verificare masini nu ai nevoie de mai mult de o ora pentru a evalua daca merita banii o masina.Pentru noi pe primul loc este verificarea caroseriei masinii.De ce asta si nu altceva?

Facem asta pentru ca daca caroseria a fost serios afectata de accidente sau rugina prezint risc pentru siguranta.Siguranta personala si a circulatiei este mai importanta decat orice dotare/optiune .Daca trece cu brio la testul caroseriei merita a fi examinata in contiunuare masina.In cazul picarii acestui test informam clientii daca continuam examinarea sau nu.Din punctul nostru de vedere o masina cu probleme grave de caroserie isi are locul la dezmembrari nu pe strazi!

Expertii din alte tari ce se ocupa cu verificare masini la fel ca noi sunt de acord cu punctul nostru de vedere.Noi expunem realitatea iar daca clientul ignora este strict problema lui.Pana la urma el da banii pe masina dar greseala mare este la R.A.R. Aceste masini ar trebui radiate din circulatie cand vin pt prima inmatriculare in tara .La fel ar trebui procedat si cand vin pentru verificarea Itp.

O masina de genul asta se distruge si pune in pericol viata chiar si la lovirea unui caine daca iti iese in fata.Daca iti sare un caine in fata pe strada la viteza de peste 80km/ora poti ajunge in spital cu rani serioase.In cazul unei masini ce nu are deloc afectata caroseria sansele ranirii sunt mult mai reduse.Daca masina este sa zicem afectata de rugina la praguri,ai emoti la schimbarea rotilor.Masina va parai de parca s-ar rupe in doua si te poti trezi cu cricul infundat in prag!

Am intalnit masini ce aveau pragurile perforate de rugina,lovite usor cu un ciocan bagi pumnul in accea gaura.Unii le umplu cu spuma poliuretanica,burete si sudeaza o bucatica de tabla subtire peste.Vopsesc toata masina si iti vei lua teapa vietii pe mii bune de euro.

De-a lungul timpului in procesul de verificare masini am intalnit uneori vanzatori ce ziceau ca accepta orice test.Unii dintre ei erau intelesi cu anumite unitati service din zona lor si pacalesc usor oamenii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here