Analiza sh Toyota Avensis!

0
435

 

Toyota Avensis 2 productie 2003-2009.!

La prima vedere pare o japoneza banala cu design sters,banal .Merita luata in considerare datorita fiabilitatii bune dovedita in timp.

Minusuri

Faruri. Din cauza umezeli si lipsei etanseitatii pot aparea probleme.Iluminarea este deficitara in acest caz fiind usor de observat.Remedierea costa aproximativ 100 euro.
Supapa egr .Colmatarea,infundarea,blocarea ei .Curatarea ei nu rezolva problema deseori.Inlocuirea ei costa aproximativ 500 euro.
Convertor catalitic .Iarna sau la parcurgerea de drumuri scurte nu are timp sa se regenereze.Fumul gros si aparitia martorului motor la bord numit si check engine.Are nevoie sa mearga masina minim 19minute la turatie de peste 2700ture pentru regenerare .Se recomanda in afara orasului sau pe autostrada dar la viteze de sub 150km/ora.
Ambreiaj .Cedeaza in multe cazuri sub 100.000km fiind destul de fragil fata de alte modele ale marcii sau altora.Costul inlocuiri se apropie de 1000 euro.

-Piese cam scumpe pentru clasa din care face parte japoneza

Plusuri

Fiabilitate de top in clasa compacta.

Sunt rar intalnite alte probleme in afara celor mentionate in randurile de mai sus.Motoare,cutii de viteze,electrica,electronica in regula,stai relaxat.

Spatiu interior generos

Materiale rezistente in timp la uzura,sunt peste media clasei sau a altor japoneze

Usor de condus de catre absolut oricine, sunt orientare spre confort,fiind un fel de Passat japonez.

Note

Caroserie

8

Spatiu interior si sarcina utila

8

Confort

8

Siguranta 

9

Sportivitate

5

Fiabilitate

9,5

Cost intretinere

7

Valoare cumparare

5

Valoare revanzare 

3

Aceste note sunt date in raport fata de concurenta directa din clasa care face parte.!

Motorizari

Benzina

1,6 vvt-i-110 cp

1,8 vvt-i-129 cp

2.4i 16v D-4-163cp

Diesel

2.0 D-4D-116/147CP

2.2 D-4D-175CP

Ce motorizare alegem?

La motoarele pe benzina motorul de 1,8litri este alegerea cea mai buna .Nu este anemic ca cel de 1,6litri dar nici asa insetat ca cel de 2.4litri.Avensis este totusi o masina destul de grea are nevoie de un motor optim.Cei care circula foarte putin sa zicem sub 10.000km pe an se pot descura la drumuri scurte si cu motorul mai mic .Cu motorul cel mai mic si un Logan vechi cu 1,6 16 valve zboara pe langa tine.

Motorul de 2.4litri este atat de insetat incat dupa achizitie trebuie sa mergi sa pui instalatie gpl.Asta bineinteles daca nu te deranjeaza consumul mediu de peste 10 l/suta km.Incarcata la capacitate maxima cu bagaje,pasageri si condusa sportiv poate ajunge si la 15litri!

In cazul motorizarilor diesel este o dilema ce da ceva batai de cap soferilor.

Ambele motoare sunt bune,economice,fiabile.Diferenta este la taxe,asigurari in devafoarea motorului mai mare .Din acesta diferenta poti face 5-6plinuri de rezervor in peco.In cazul unui rulaj de sub 15.000 km anual te poti descurca si cu motorul de 2litri dar nu te astepta la forta bruta. Ideal ar fi motorul de 2.2litri pentru pasionati si cei care vor sa simta ca au putere mereu sub capota.

Recomandarea noastra

Un model break,motorul de 2.2 diesel,cutie de viteze manuala este alegerea perfecta in opinia noastra.Ai multa masina,adica spatiu este puternica,economica .Nu stai cu frica lipsei de putere sau a consumului mare.

Nu recomandam cutiile de viteze automate,sunt fiabile dar prea lenese si indecise.Iti vine sa dai foc la masina daca esti o fire mai sportiva atat de tare de enerveaza cutia de viteze automata.Creste turatia,consumul dar acceleratia este destul de lenta indiferent de motor.Sunt potrivite doar pentru femei sau pensionari ce ies odata pe saptamna cu masina drumuri scurte.

Concluzie

Intre japoneze singura rivala este Honda Accord dar mai greu de gasit .Au fost vandute mult mai putine noi fata de Avensis motiv pt care pretul este destul de piperat.Dintre europene cel mai serios rival este Vw Passat .Alte marci sunt outsidere pt ca nu ofera masini de acest gen.Au putin din toate calitatile dar marele dezavantaj este ca sunt sterse,plictisitoare.Asta afecteaza deseori atractivitatea in fata potentialilor clienti la o eventuala revanzare.

Atractivitatea lor poate fi marita cu ajutorul unui tuning exterior,interior si cu unele componente schimbate.Costul nu este deloc mic poate depasi si de doua ori valoarea masinii dar pt pasionati este doar un detaliu.

Inainte de achizitie atentie la serie sasiu!

Nu discutam de verificarea ei pe diverse site-uri deja am discutat in alte articole fiind o inselatorie dovedita.Verifica serie sasiu la R.A.R daca o cumperi din Romania,acolo vor vedea daca este seria originala .Exista posibilitatea sa fie falsa si sa nu se potriveasca masinii respective.La acesta institutie se poate verifica deasemenea si seria motorului daca se potriveste cu a sasiului.

La orice sectie de politie teoretic va puteti informa daca o serie sasiu apartine bazei de date ca masina furata.Daca cumparati masina din afara tarii luati verificati serie sasiu la politie .Se poate verifica si la echivalentul R.A.R din tara respectiva.O scurta informare  serie sasiu te poate scuti de neplaceri pe viitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here