Bmw X6(2008-2014) fiabilitatea la control!

Bmw X6 in momentul aparitiei pe piata in anul 2008 a fost privit ca o ciudatenie a lumii auto.Se proclama drept primul sac (sport activity coupe) dar Ssang Yong Actyon a fost primul asemenea model .Fata de conceptul prezentat cu un an inainte la Frankfurt,modelul de serie a suferit unele modificari.Intotdeauna a fost privit ca un suv controversat(precum Juke),iti pare frumos sau hidos,gusturile fiecaruia nu se discuta.

Bmw X6 figureaza in top trei cele mai furate masini din Europa conform statisticii politiei din multe tari deci atentie ce masina cumparati.In top se situeaza si furtul oglinzilor sau rotilor,numerosi propietari au avut asemenea surprize neplacute.Nu uitam cazul unui X6 furat care era dezmembrat si impachetat intr-o dubita la vama de la Arad care daca nu era descoperit putea fi vandut.Hotii aveau chiar si actele originale,cheile masinii.Acest model este preferatul hotilor de masini din cauza pretului sau si a succesului pe piata atat ca model nou cat si ca second hand.

Imparte platforma tehnica cu Bmw X5 dar este orientat si mai mult spre sportivitate decat suv-ul clasic.Succesul la vanzari a uimit intreaga lumea auto si a surprins chiar si pe sefii Bmw care nu se asteptau atatea vanzari.Aceasta generatie nu a avut rivali,Mercedes Gle coupe si altii au aparut mult mai tarziu.Bmw X6 ca orice model la prima generatie pana la faceliftul din 2012 a avut destule probleme de fiabilitate .O mare parte din ele au fost remediate la facelift sau rechemari in service.

-Minusuri

-Incediu la motor.Aceasta problema a fost la motorul diesel de 3 litri uneori raportata iar Bmw a avut o rechemare in service in anul 2010.Clienti din S.U.A au raportat mai des acesta si Bmw sa conformat rapid.

Supraincalzirea turbinei.Problema rar semnalata dar Bmw a avut o rechemare in service in Europa la modele pre-facelift.

-Sistemul de navigatie

Cel prezent pana in 2009 a avut probleme,se misca greoi si bloca deseori,la versiunile mai nou Bmw a montat un sistem de navigatie fiabil.

-Articulatii fragile

Uzura lor este destul de rapida ,masina este grea iar calitatea pieselor nu este cea mai buna,sunt destul de subtiri,fragile.

-Caseta de directie

La multe masini au fost raportate scurgeri de fluide,cele mai afectate sunt cele produse in anul 2012,oficialii Bmw aruncand vina pe un furnizor.

-Sistemul de franare

In primii ani de fabricatie Bmw a avut cateva loturi ce aveau discurile de frana defecte,reparatia a fost efectuata gratuit pana in anul 2010.

-Suspensia

Arcuri rupte sau amortizoare defecte au fost intalnite uneori insa problema a fost mai des raportata la masinile ce ieseau frecvent in afara drumurilor asfaltate.

-Locurile spate inghesuite si portbagaj mult redus fata de X5,pretentiile de suv coupe se platesc!

+Plusuri

-Valoarea mare de revanzare comparativ cu alte modele Bmw.De exemplu un seria 7 sau X5 de vand de obicei mai ieftin ca masini second hand.

-Modelele facelift sunt fiabile,rar au raportat probleme serioase

-Cutie de viteza automata fiabila,rafinata si rapida

-Comportament sportiv pentru un suv,uneori ai senzatia ca esti la volanul unei seria 3 insa nu exagerati mai ales pe drumurile virajate.Centrul de greutate inalt si greutatea masinii isi cer drepturile platite in acest caz.

-Spre deosebire de X5,putine X6 au remorcat platforme/remorci sau rulote,rar au fost probleme cu ambreiajul din acest motiv.

-Are accelasi piese ca X5 si pretul lor nu este exagerat,multe se potrivesc .In cazul elementelor fizice ce nu sunt in miscare(interior-caroserie ) se pot gasi piese ieftine de la masinile avariate.Va puteti configura dupa cumparare masini cu dotari in plus in acest fel sau inlocui pe cele uzate.

Note

-Caroserie 9

-Confort 7

-Sportivitate 9

-Spatiu interior/portbagaj 5

-Dotari 8

-Calitate fabricatie 7

-Siguranta pasiva/activa 9

-Fiabilitate 8

-Gama de motorizari 7

-Aptitudini in afara asfaltului 6

-Tractiune/capacitate de tractare 8

Motorizari

Diesel

-3l(30d)-235/245/286cp

-40d-306cp

-M50d-381cp

Benzina

-3l(35i)-306cp

-4,4l(50i)-407cp

Ce motor sa alegi?

Motor pe benzina la un asemenea suv greu sa alegi golesti rapid rezervorul pentru ca puteti ajunge lejer si la 20 de litri consum mediu .Insa daca nu te sperie consumul sunt motoare bune,rar au fost probleme la ele.La cele diesel alegi pe care te tine portofelul,versiunea M50d a fost rar cumparata din cauza pretului ei cand a fost noua.Motorul de 306cai putere este suficient sa miste bine masina fara probleme indiferent de conditiile de utilizare.Bmw a demonstrat tututor ca la motorul de 3 litri cu 6 cilindri in linie nu are rival,la benzina sau diesel distrug competitia.Este cel mai premiat motor la categoria motorul anului si la cilindreea sa din toata istoria Bmw.

Cine vrea Bmw si se respecta alege acest motor cu ochii inchisi indiferent de modelul dorit nu doar la X6.Are o vechime de aproximativ 50 de ani ca si proiectare si de-a lungul timpului a fost deseori modificat,revizuit si derivat in mai multe variante de putere.Impozitul si asigurarea la acesta cilindree sperie pe multi doritori insa fiabilitatea sa nu poate fi pusa la indoiala!!!

Concluzie

Cum Bmw X6 prima generatie nu a avut rival deoarece el a fost primul model premium suv coupe nu ai alta optiune la acest gen de caroserie .Este in esenta un X5 putin modificat la caroserie cu unele dotari in plus si orientat si mai mult spre sportivitate.Diferenta mare la capitolul sportivitate nu este intre aceste doua modele daca le conduci in echipari similare.Este un best-buy fata de X5 daca nu folosesti des locurile din spate si portbagajul sau.Desi este mai nepractic se vinde mai scump ca fratele X5 si tendinta este si la second hand dupa ani buni de utilizare.Poate parea o suma infima cateva mii de euro pentru clientul de asemenea masini la o eventuala revanzare.

Daca dotezi masina cu cele mai mari jante/roti scrise in cartea masinii iti cam iei adio de la confort pe multe din drumurile Romaniei.Pentru fanul de Bmw seria 7 si alte asemenea orientate spre confort X6 nu va fi o bucurie la drum lung.Cei care sunt obisnuiti cu Bmw seria 3 de obicei in largul lor in acest X6 .Ce ne-a deranjat cel mai tare la acest model este modul cum au tratat interiorul acestei masini.Diferentele sunt aproape zero fata de X5 ,unele materiale par ieftine iar calitatea ansamblari nu este grozava.Sunt zone cu lufturi si spatii in care intra degetul unui copil,greu de curatat,aspirat.Unele butoane se decoloreaza/decojesc sau se sterge rapid scrisul imprimat pe ele iar asta nu e deloc premium.

Multe X6 noi au fost in jurul valorii de 100.000 de euro pentru ca putini le-au cumparat fara sa adauge macar cateva optionale la masina.Ca masina second hand insa diferenta intre o masina full option si una cu dotari standard nu este uriasa.Asta este doar unul din avantaje,diferenta la cele noi a fost si 40.000 de euro iar la second rar trece de 4000 de euro.La momentul de azi(7 iunie 2020) se poate cumpara un X6 second hand bun in jurul valorii de 20.000 de euro iar valoarea este in scadere.

Nu prea faci nici o afacere cu modele produse pana la 2012 pentru ca riscul este mare.Sunt destule ce nu ajuns la rechemarile facute in service de catre Bmw si asta se poate reflecta in bugetul tau cu reparatii scumpe.O parte din fanii Bmw si cei care vand acest model sigur ne vor critica dar scopul nostru este sa informam si atentionam ce este de evitat.Bineinteles daca vrei masina doar pe termen scurt maxim un an sau doi poti risca si alege ce vrei.

Noi ne adresam celor ce vor sa tina masina mai multi ani si sa o conduca peste 100.000 de kilometri!

De aici provine gama x de la Bmw ,priviti o parte din procesul de fabricatie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *