In acest articol o sa spunem adevarul despre serie sasiu denumita si vin auto .In acest link aveti filmata si explicatia unui om ce a fost pacalit cu seria de sasiu platind raportul degeaba!!!
Cum putem fi pacaliti si mintiti cu serie de sasiu?
Extrem de simplu,in Romania exista acum cativa ani un singur site care promitea ca descifreaza seria de sasiu si spune istoricul masinii dupa acesta serie.Detalii ca revizii,accidente sau furt auto.Azi s-au inmultit aceste site-uri ca ciupercile dupa ploaie fiindca se pot face usor bani de la distanta fara munca !
Toate site-urile iti promit adevarul si istoricul despre masini doar sa verifici la ei seria de sasiu.Nu avem nimic cu ei daca gasesc oameni neinformati dispusi sa plateasca este problema lor.
De ce este o mare minciuna si pacaleala verificarea serie sasiu la aceste site-uri?
Motivele sunt urmatoarele:
1.Baza de date incompleta si inexacta,nu exista nimeni in afara de politie si registrul auto roman cineva sa poata spuna cu exactitate daca o masina a fost in trecut furata sau figureaza inca in baza de date a politiei furata.Datele sunt centralizate la nivel european zilnic si nu sunt transmise instant unei enitati private.
Daca vrei sa verifici o masina daca figureaza in prezent ca furata mergi la politie sau registrul auto roman prescurtat R.A.R din judetul tau,vei afla rapid si gratis.In cazul in care masina cumparata de tine in accel moment nu figureaza ca furata fiind declarata furata dupa cumparare ai dovada ca nu esti vinovat.Nu o sa ai necazuri fiind acoperit de hartie de la ei(ceri dovada) si o sa fi despagubit de vanzatorul masinii daca nu vrea sa faca puscarie.Cel care iti vinde masina este raspunzator in fata legii .
2.Nimeni nu poate stii despre o masina cat de bine a fost intretinuta si daca au fost respectate intervalele de service la o masina daca ea nu a facut toate reviziile la reprezentanta marcii sau dealeri autorizati .Daca carnetul de service este fals se poate verifica in cateva minute,deci nici o problema!
Cateva exemple.
Masina este cumparata de noua cu banii in mana sau rate,leasing.Indiferent ca este persoana fizica sau juridica are accelasi obligatie fata de cel care-i vinde masina.Acest client este obligat sa duca masina la service pentu revizii doar la reprezentanta sau alt dealer autorizat pentru nu a pierde garantia masinii.In acest caz figureaza in cartea de service si registrul fizic si online al marcii ce poate fi usor de verificat.In cateva minute se poate afla adevarul.
Daca acest client loveste masina sau este lovit de altcineva el are obligatoriu casco la masina noua.In acest caz el poate alege doua solutii repara masina pe casco si o pastreaza sau o vinde asa lovita si isi cumpara alta noua.In aceste cazuri intervine sa zicem smecheria.Daca o pastreaza, majoritatea oamenilor vor incerca sa faca orice sa ascunda accidentul pentru o eventuala revanzare dupa cateva luni sau ani de utilizare.Poate incasa banii de la firma de asigurari si repara masina singur la orice service vrea.
In cazul in care masina este accidentata dupa perioada de garantie acordata de producator sau nu mai are casco , soferul este vinovat de accident.Acest sofer deseori va fii tentat sa o repare singur fara stirea politiei sau asiguratorului pentru a evita amenzi,retinerea permisului si penalizari la asigurarea viitoare.Este binestiut faptul ca daca accidentele se produc din vina ta vei plati un pret mai mare la asigurarea urmatoare.
Intrebare.Cum poate stii cineva ca accea masina reparata fara stirea politiei si asiguratorului a avut accident doar din verificarea seriei de sasiu???
Se dau singuri de gol ca sunt mincinosi,doar dupa o verificare fizica extrem de atenta se poate observa de specialisti sau cunoscatori buni auto daca masina a fost sau nu lovita .Sunt elemente care arata acest fapt oricat de bine ar fi fost facuta reparatia.Am descoperit cazuri numeroase in care erau masini cu revizii la zi doar la reprezentanta dar care au fost reparate fara a implica politia si firma de asigurari.Este caz de puscarie dar sunt oameni care nu au frica de puscarie sau sunt inconstienti!
Intrebare.Cum poate stii cineva daca masina a fost dusa la service pentru revizii iar eu nu figureaza in evidenta reprezentantei auto?
Alta minciuna aruncata de cei care spun ca verifica seria vin.Sa presupunem ca dupa expirarea garantiei omul efectueaza reviziile intr-un alta unitate service decat la dealer.Are tot dreptul sa o faca,nu este obligat de nimeni.Singura obligatie morala este sa completeze in cartea service operatiunile sau macar intr-un registru,dosar ceva facturile cu tot ce a reparat.Masinile se pot repara oriunde chiar si in afara unor unitati service autorizate pentru ca nu te obliga nimeni sa o faci undeva anume.Un site auto nu are cum sa obtina toate aceste informatii si daca ar vrea acest lucru.Stie cineva mai bine ca tine unde repari masina si ce ai schimbat la ea?Sa fim seriosi!
3.Cum poate stii daca masina are km afisati la bord sunt reali daca ea a fost intretinuta in alte locuri decat la dealerul marcii?
Alta mare minciuna,daca este un samsar extrem de abil te pacaleste si cu cartea service la reprezentanta .Chiar crezi ca este greu sa falsifice cartea service sau sa ia una originala de la alta masina accelasi model de a fost dauna totala?Iti arata km putini in mod real,cartea service nu are un cod sau cip anume in care sa fie trecuta seria de sasiu a masinii respective.Daca ar avea aceasta insalaciune nu ar exista.Noi ne dam seama dupa elementele masinii ca este posibilitatea de frauda si dupa investigatie amanuntita putem afla daca minte sau spune adevarul.
De km 100% reali este o zicala care zica ca doar Dumnezeu si primul propietar poate stii.Daca de exemplu masina a fost pana in prezent serivisata doar la reprezentanta exista posibilitatea de 99% sa fie km reali.Zicem 99% nu 100% pentru ca si acolo uneori se fac smecherii,dau km inapoi sau pun alte calculatoare la masini .In cazul masinilor foarte scumpe se poate platii la Dekra in Germania o verificare totala.Dureaza sapte zile lucratoare,costa cateva mii de euro si iti desfac masina ca pe linia de fabricatie si o ansambleaza la loc.Dupa masurarea uzurii fiecarei componente calculeaza kilometrajul exact cu o precizie impresionanta.Alta modalitate tot scumpa si ea este sa desfaca toate calculatoarele masinii reprezentanta si sa trimita la verificare la sediul marcii.Poate dura si pana la cateva saptamani acest proces si doar daca faci o cerere in scris pentru acest lucru cu plata in avans.
Nu uitati celebrul caz in care au masluit km la Ferrari chiar un dealer al marcii in Italia,angajatii au luat masina la cateva ture de circuit si vandut masina ca noua nu ca una de drive test.Ghinionul lor a fost ca au fost descoperiti rapid clientul fiind de profesie avocat dar find si un fin cunoscator auto avand deja in garaj si alte masini de valori impresionante.Nu era deloc amator,sa poate fi pacalit usor.Dupa scandalul creat a primit alta masina noua plus despagubiri pentru a nu il pierde de client pe viitor.
Nu uitati cazurile in care unii dealeri ai marcii vand masini noi ce au fost lovite si reparate nu doar in tara la noi au fost asemenea cazuri.
Lacomia pentru bani multi facuti usor ia uneori mintile celor ce vand masini noi sau second hand.
4.Cei care promit descifrarea seriei vin si istoricul masinii ofera informatii exacte extrem de rar la cele cu istoric complet uneori dar in majoritatea cazurilor baga date si cifre aiurea ,pur si simplu la intamplare.
Majoritatea site-urile auto ce spun ca verifica seria vin sunt de origine americana cu filiale in mai multe tari folosind terminatia ro,de,it sau altele la site-uri incat oameni sa creada ca sunt din tara respectiva.Dna,vertical si altele asemenea.Aceste site-uri au un algoritm de inteligenta artificiala si se bazeaza pe anunturile postate cu masina respectiva de-a lungul timpului in unele cazuri.Asta nu asigura o relevanta,dau date ca la prognoza vremii,adica probabile,estimari nu cifre exacte,clare care pot fi verificate real.Multi oameni ce au platit asemenea rapoarte au avut surprize neplacute si erau derutati,dezamagiti.Absolut toate site-urile iti cer nu doar seria de sasiu ci si marca,modelul.Procedeaza in acest fel pentru ca sa stie ce fel de poze sa iti trimita in raport incat tu sa capeti incredere oarba in accel raport primit.Durata primirii raportului este extrem de scurta .Daca ar avea date reale,concrete pana a cauta intr-o baza de date globala sau europeana ar dura ceva timp cu siguranta.
5.Seria vin este importanta pentru actele masinii la inmatriculare sa fie a ei originala nu luata de pe alta masina identica aflata la dezmembrari sau in trafic.
Autencitatea 100% a seriilor masinii doar R.A.R in Romania poate certifica.Cand schimba motorul original cu altul procedeaza uneori asa sau seria motorului nou nu o trec in acte.Sunt masini si fara serie motor cum sunt unele autoutilitare dar majoritatea au trecuta seria si la motor in acte.Exista in piata pericolul unor falsuri extrem de bine facute si poti avea surpriza neplacuta fiind oprit in trafic de politie si unitatea de control trafic a R.A.R fiind aspru sanctionat.
Nu stii,nu esti sigur te duci si intrebi prima data la aceste institutii de actele masinii daca ei isi dau acordul ca sunt originale,nu ai frica niciodata.In cazul in care si ei pot gresi(sunt tot oameni si ei) preventiv ceri dovada scrisa de la ei dupa verificare si sunt buni de plata !
6.O masina poate avea schimbat motorul original,caroseria sau avea modificari ce nu sunt legale la masina si nu apar deseori in actele masini .
Intrebare.Cum poate stii un site ce verifica seria de sasiu/seria vin aceste lucruri marunte?
Niciodata nu va stii nimeni cu o siguranta de 100% fara a face o inspectare a masinii si o vizita la R.A.R.Din fata unui calculator nu pot afla asemenea amanunte.Online se poate verifica doar daca ai ce verifica si masina este deja inscrisa in Romania.De legitimitatea verificarii din trecut raspund in fata legii si sunt buni de plata daca gresesc.Samsarii din ziua de azi nu mai sunt amatori,o parte din ei provin din randul celor ce au fost inspectori itp in unitati service sau alti angajati din unitati service.La masinile cu preturi de zeci de mii de euro tentatia de insalaciune este mai mare ca au de unde imparti bani cu samsarul dupa vanzare.Ca regula de baza niciodata nu mergem la verificari in unitatea service unde vrea vanzatorul pentru ca riscul ca cei doi sa aiba o intelegere este mare.Din experienta noastra un vanzator neserios se da de gol ca minte cel putin odata oricat de profesionsit ar fi.Mirajul banilor il face sa greseasca mai ales daca ai banii la tine si dai impresia ca vrei masina.
7.Masina pusa la vanzare nu are trecut in carte accel vanzator ci doar numele sau firma de la care a fost cumparata.
Ei fac acte direct intre propietar si client iar vanzatorul nu apare in actele masinii .In acest fel esti pacalit usor si nu ai cum sa il tragi la raspundere el nefiind prezent in acte.Este aproape imposibil sa iti recuperezi banii pierduti.Nu mai spunem cat timp poti pierde si ce nervi iti poti face cand ai luat o teapa pe banii tai munciti.Practic ei vand pielea ursului din padure,nu platesc taxe la stat,impozit si daca o sa-i suni te ia la misto ca ai cumparat masina second nu noua mai ai si pretentii?Noi lucram la o baza de date cu toti vanzatori necinstiti intalniti .Daca un om ne suna si se nimera ca accea masina este accelui vanzator spunem clar ca vrea sa te insele.Banii se fac greu si cheltuie usor,cu ceva rabdare se pot gasi si masini bune!
Ultima intrebare.Cum stie un site ce verifica seria de sasiu/serie vin cine este cu adevarat din acte?
Nu are cum sa stie acest lucru nimeni pana nu vede actele masinii si propietarul.
In aceste randuri v-am expus felurile in care puteti fi pacaliti de aceste site-uri ce verifica serie sasiu .
Nu negam ca este importanta seria de sasiu/serie vin dar fara a vedea fizic cu ochii tai masini si inspecta nu crede aceste minciuni,dai banii degeaba si in plus poti lua si teapa usor la masina cumparata.
Daca ar fi asa de simplu,usor si rapid cum promit aceste site-uri si promovate agresiv pe interet ,presa nu ar cumpara firmele cu flote auto raportul lor cu serie sasiu/serie vin?Nu ar mai avea nevoie sa caute si duca prin tara sau afara tarii pentru masini dar aceste firme ce detin flote auto cu multe automobile,utilitare sau camioane stiu adevarul.Nu ar fi de oameni succes daca ar fii naivi!
Dovada cum poti fi pacalit ai explicatia si in cele doua clipuri de mai jos.
Fantastic blog! Do you have any hints for aspiring
writers? I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little
lost on everything. Would you suggest starting with a free platform like WordPress
or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely overwhelmed ..
Any tips? Thank you!
Daca imi iau o masina second hand din strainatate si ii verific seria la reprezentanta auto respectiva masini cum ar fi skoda , audi etc , pot afla detali reale despre acea masina ??
Doar daca masina respectiva a facut toate reviziile la dealer autorizat al aceelei marci,vezi carnetul de revizii cu ce a schimbat la ea dar accidente sau alteceva nu vezi decat la firma de a avut asigurari sa faci cerere sa afli sau politie daca a figurat in baza lor de date in trecut.Poate sa fie perfecta dar inundata in trecut si trebuie refacuta toata masina,instalatia electrica schimba,calculatoare etc…Cei care fac km f multi pot sa dea km inapoi inainte de revizie daca vrea sa iti dea teapa cu actele in mana verificata la reprezentanta.In cazul in care masina a facut reviziile de particulari,diversi mecanici nu afli nimic despre ea niciunde.Ce poti afla doar nr de km citit la inspectiile tehnice obligatori cum este itp la noi dar este relativa si asta cum am zis.Conteaza si in ce tara esti dupa masina,nemtii au Dekra dar scumpi la verificari.Ai trei variante,o verifici la primul service gasit in apropiere acolo,platesti si faci inspectia tehnica anuala acolo si ai sanse sa iti descopere defectele sau o cumperi la risc asa cum este la risc o duci la service faci o revizie generala si afli atunci cat te costa reparatia si daca mai merita sa bagi bani in ea sau o vinzi asa cum este chiar si in pierdere sa scapi de ea mai repede.La masinile din ziua de azi trebuie sa te pricepi ce cumperi,verifici si sa ai putina sansa sa nu pice la tine toate piesele scumpe dupa putini kilometri.Sper ca ai inteles ideea acum,uneori am gasit in tara masini f bune la pret bun.Important este sa nu te grabesti si sa ai rabdare sa minimizezi sansele de a lua teapa.Trimite-ti un email sau sunati-ma si poate gasim o solutie sa va ajutam sa gasiti masina ce o vreti!
Salut,cum iti explici ca la verificarea unei serii pe site-urile de specialitate{platite},sa nu apara nici o intrare,nici o data despre km? Inteleg sa nu apara daune,etc..dar nici informatii despre km? Ma gandesc ca aceasta masina a avut si ea garantie la inceput,a fost cu ea prin service… Seria este luata de pe acte,cum sa o mai verific? exceptand ca m-as duce pina in Germania.. MULTUMESC, poate ai un raspuns sau o solutie,as vrea sa cumpar aceasta masina. WAUZZZ8K48A001677
Exista o singura explicatie,sunt tepari si bazele lor de date nu contin nici macar toate masinile cu intrarile in service si reparatii din perioada de garantie cand au fost noi.Se poata lua teapa usor cu seria de caroserie pt ca ea poate sa fie duplicat de la o masina fara probleme si oriunde ai cauta o arata f ok,samsarii profesionisti mai fac smecherii de astea uneori.Dupa serie poti afla de la politie daca a fost furata sau figureaza in ultimele 12 luni ca furata.De accident si cum se prezinta la starea tehnica poti sa afli doar la service cu un mecanic si tinichigiu bun toate problemele ei.Banuiesc ca nu vrei sa pleci in Germania dupa o epava de 1000 euro ci pt masina mult mai scumpa.Eu te pot ajuta dar doar in Romania cu verificarea masinilor nu si afara tarii din cauza lipsei de timp.