Merita sa anulam filtru particule,egr,catalizator?

0
763

Eliminare filtru particule,egr,catalizator

Motivul invocat tot mai des de cei care au efectuat anularea acestor elemente la masina sau al mecanicilor de au aplicat acest procedeu este ca masina trage mai puternic,pare mai puternica si mai economica .Uneori se invoca si motivul fiabilitatii mai ridicate a masinii.

O masina ce nu are anulat filtrul de particule daca nu este condusa subturat adica sa fie extrem de des sub 2000 de ture tinuta in mers filtrul de particule nu se va infunda repede.Motorul nu va suferii din cauza filtrului de particule daca masina este condusa corect si intretinuta cum trebuie.Exemplele sunt numeroase,vedeti  masini de firme distributie,taxi cu peste 500.000km ce au filtru de particule activ.!

Unii oamenii aleg sa anuleze egr pt a avea senzatia de masina mai puternica si a intra turbo mai repede decat normal sa functioneze dar ce uita ei ca la managementul motorului si datele si ecu raman tot cele de fabrica.Modificarea acestora deseori este facuta prost sau nu este facuta deloc.Foarte putini stiu sa faca aceste reglaje de finete in tara noastra!

Anularea flitrului de particule si a egr iti vor transforma masina in una la fel de poluanta ca un tractor sau camion de peste 30 de ani vechime.La fiecare acceleratie mai puternica masina va lasa un nor de fum in spate fiind nu doar extrem de poluanta ci si extrem de periculoasa pt siguranta traficului.

Ganditi doar ca va apare din senin in spatele masinii de o conduceti o masina cu viteza mare,voi il afumati si el fiind orbit si intoxicat de fumul vostru o sa va loveasca masina sau alte masini.

Ce alegeti siguranta in trafic sau 1% putere in plus cu doar maxim 3% consum in minus?Decizia va apartine fara a mai lua in calcul eventualele particule cancericene expulzate in aer premeditat!

Eliminarea catalizatorului

Cei care elimina catalizatorul masinii o fac cand monteaza esapamente sport neomologate,acestea nu au deloc catalizator majoritatea lor.Masina va suna mai sportiv dar va polua excesiv si consumul de combustibil poate creste chiar si cu 5% in unele cazuri sau mai mult.Motivele pentru care se intampla asta este ca aceste esapamente sunt de slaba calitate,fiind marci de duzina,elimina cat mai repede fumul din traseu fara a mai filtra fumul de particule.

Sistemele de esapament marci renumite ca Akrapovic,Remus sau altele asemenea au catalizatoare si ofera certificat de omologare fiind perfect legale!

Eliminarea filtrului de particule/anulare filtrului,catalizatorului sau a egr-ului pentru mai multa putere este o mare prostie tipic romaneasca si total nerecomandat din trei motive simple:

nu este legal,daca sunteti opriti in trafic de politie si politistul este foarte destept sau R.A.R si sunteti verificat primiti o amenda foarte mare,puncte de penalizare si vi se retine talonul masinii.Vi se restituie in termen de 15zile daca a-ti facut la masina modificarile cerute sa fie legala

polueaza extrem de mult,afuma ca un tractor la arat daca nu va pasa prea mult de acest capitol vedeti cati bolnavi de cancer si plamani sunt in spitale din cauza poluarii unora ca voi

diferenta de cai putere castigati este mica

Nu recomadam sa apelati la softarea motorului,o sa afectati fiabilitatea motorului,cutiei de viteze si ambreiajului.Nu cadeti in pericolul in  a crede ca marcile auto la motoarele lor la accelasi capacitate cilindrica  au 3 versiuni de putere doar cu un soft.Exista 3 versiuni de putere uneori la aceeasi capacitate dar sunt diferente de managementul ecu,diferente de componente interne la motor si alte piese ,suspensii,dimensionarea franelor sau racirea turbinei.

Pe termen scurt vi se pare grozav ca pentru cateva sute de euro aveti masina mai puternica si platiti accelasi cost de combustibil sau taxe la masina dar bucuria este scurta.Un motor de ex cu 150 cai putere standart softat la 200cai putere va avea nevoie de o racire a turbinei mai mare si alt volum de aer exact ce nu fac tunerii majoritatea lor.

Consumul va creste pe viitor,este imposibil sa hranesti 200cai putere cu acceasi cantitate de combustibil fiindca ai si cuplu motor mai ridicat.Daca ar fi asa usor nu ar mai investii producatorii auto sute de miloane de euro in cercetare pt noi motoare.?

Firmele de tuning extrem de serioase sunt foarte putine. Sunt doar cateva ce au preturi foarte mari pentru acesta softare dar asigura garantie 2ani la intreaga masina si consumul tot va creste si la ei dar macar fac modificarile ca fabrica,au banc de probe identic.

Exemple de firme renumite,Abt,Brabus,G-Power,Hamman,Je Design,Alpina,Novitec,Lorinser si inca 10 firme renumite Acestea au preturi uneori de mai cumperi odata motorul sau masina.!

Pentru a vedea diferenta dintre ce poate face un tuner renumit dintr-o masina si cum este una tunata de amatori este suficient sa dai doar o tura cu o asemenea masina.

Tuning de calitate niciodata nu a fost extrem de ieftin si nici nu o sa fie pentru ca au echipe de specialisti,dotari,tehnica si costuri ridicate fiindca si inoveaza,cerceteaza,testeaza si ofera garantie la fel ca fabrica nu doar instaleaza componente cumparate de la altii .

Cei mai renumiti tuneri pentru calitatea oferita sunt in general cei germani fiind deseori asiatici,americani ce isi aduc special masinile lor pt tuning .Motivul pentru care vin este pentru calitatea oferita,in tarile lor au tuneri ce fac la aproape orice masina sa atinga puteri de 1000cp . Multe nu sunt legale fiind doar pt drag race la curse de 400m sau masini ce iau foc in nici un an de utilizare.

Puterea,caii putere,cuplu motor urias nu este totul in lumea auto,unul din constructorii auto ce au inteles asta este Porsche .Sa oferi agilitate,stabilitate,sportivitate , fiabilitate si putin confort este extrem de dificil dar posibil la multe modele ale Porsche.Dam acest exemplu pt ca nu este cea mai frumoasa,moderna,sic,macho, sau puternica marca auto dar are meritul ca ofera echilibru in toate.

Exemplul perfect ca nu conteaza cel mai mult puterea motorului masinii este ca un Bugatii Veyron sau Chiron. Costa cateva milioane de euro pe circuit este batut la diferente si de peste cateva secunde intr-o cursa pe circuit.Este batut de Porsche  de sub 100.000 euro sau alte marci auto .

Cautati doar firme de tuning profesionsite nu apelati la amatori.Nu faceti greseala sa fiti orbeste obsedati de puterea masini.Prima data daca vrei o masina extrem de rapida si performanta este sa o usurezi cat mai mult posibil apoi sa o faci mai puternica.Despre acest aspect va urma alt articol pe viitor!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here