Merita sa cumparam o masina noua?

0
1471

Acesta intrebare este deseori pusa de cei care au bugete medii sau mari.In randurile de mai jos vom incerca sa spunem motivele pro si contra in cazul unei masini.

In general cei mai fideli clienti  de masini noi sunt firmele de taxi fiind obligate de conditiile de acordare a licentei de taxi .Tin masinile excat cat dureaza licenta,in general intre 7-9ani.Pentru ei nu se pune acesta problema fiindca nu au alte optiuni.

Masini noi aleg firmele de distributie sau firmele mari multinationale fiind acordate la agenti de vanzari,soferi si alti angajati.Aleg doar masini noi fiindca avand cifra de afaceri mare si profit mai mare decat majoritatea firmele procedeaza la deducerea cheltuielilor.Introduc toate costurile flotei auto si a combustibului in contabilitatea firmei.

Alte motive pentru care aleg doar masini noi sa cumpere este din cauza rulajelor zilnice ridicate,masinile acestor firme deseori depasesc km firmelor de taxi.In unele cazuri lucreaza aceste masini non stop ce lucreaza pe ele si 3 angajati ca exemplu sunt firmele de curierat.

Pentru restul categoriilor de firme sau persoane fizice cumpararea unei masini noi reprezinta o idee proasta.

Este o idee proasta din cauza costurilor generale la masina mari,pierd in primii 3 ani uneori si 50% din valoarea de piata.!

Daca luam exact acceasi masina dar cu vechime de doar cateva luni sau cativa ani economisim cateva mii de euro la achititie si costuri.

O sa dam doar cateva exemple.

Ford Focus nou echipare titanium motor 1,5litri ,pret 21.500 euro.Casco+revizii la reprezenta vor mai costa minim 3000 euro,cost final in 3 ani 24.500 euro!

Acceasi masina la doar 3 ani vechime dusa la service in garantie doar la Ford este la preturi intre 7000-11.000 euro in functie de km si stare ei. Nu esti obligat sa iei casco iar costul revizilor pt urmatorii 3 ani manopera +piese deseori nu trece de 3000 euro. Costul total in general la asemenea gen de masina (nu doar Ford) este la minim 40% mai mici decat in cazul unei masini noi.

Alt exemplu

Bmw 530 d ,masina noua,motor 3litri diesel,cutie automata in 8 trepte,echipare sport line pret 63.000euro!

Acceasi masina la 3 ani va costa pe piata second hand mult sub 30.000 euro,masini cu toate reviziile la Bmw in perioada de garantie.

In general cu cat o masina este mai scumpa noua la achizitie cu atat are devalorizarea mai ridicata.masinii de 100.000 euro noi nu mai valoreaza nici 30.000 in doar 5 ani deseori.

Marele castig pentru un client este daca un client isi cumpara o masina aproape noua dar ramane in buzunar cu destui bani incat sa isi poate intretina masina corect.

Sunt numeroase cazuri in care oamenii aleg sa cumpere masini noi dar in scurt timp nu mai pot platii ratele de leasing,putine se vand cu banii cash.Aceste masini apar deseori pe olx si alte anunturi online.

Exista oameni extrem de bogati dar niciodata nu cumpara masini noi fiindca au vazut cati bani pot pierde ,aleg masini de cateva luni sau maxim 3 ani fiind extrem de multumiti de alegerea facuta.

Daca stii ce sa cumperi poti fi la fel de multumiti ca de o masina noua si de una second hand.

Cum esti pacalit la o masina noua ?

Metodele de insalaciune si pacalire la o masina noua sunt simple,eficiente si unele esti obligat sa le accepti.

Un dealer de masini va incerca intotdeauna sa te faca sa cumperi modelele cele mai scumpe si cu dotari ce sunt uneori inutile tie ca necesitati.Procedeaza in acest fel pentru ca valoarea masinii vandute sa fie cat mai mare iar el si firma sa isi poata lua un comision cat mai generos.

Intotdeauna vor incerca sa iti ofere doar ce le este comod si ce au pe stoc ramas,nu sunt interesati sa iti ofere cea mai buna motorizare sau cel mai fiabil model pentru ca pe viitor sa vii mai des cu ea la service.

Cel mai enervante si deranjate pacaleli sunt urmatoarele la o masina noua:

-obligativitatea de a avea asigurare casco si la firma unde vor ei de obicei desi poate tu nu ai nevoie de asta

-obligativitatea de a aduce masina la revizii doar la reprezentanta pentru a beneficia de garantie

-garantie integrala in general redusa,deseori unele defecte desi esti in garantie le platesti tot tu fiind invocate uneori motive stupide

-preturi piperate la revizii si manopera

-uneori au angajati mai slab pregatiti decat un service no name de cartier ce este format din amatori

-servicii post garantie si post vanzare scumpe si ineficiente in multe cazuri

Acum sa facem o mica analiza a acestora pe rand.

De ce ma obligi sa imi fac asigurare casco si la firma unde vrei tu?

Poate sunt un sofer experimentat,responsabil,atent cu abilitati bune de sofer.Poate eu vreau sa fac casco la alta firma de care sunt multumit de serviciile si preturile oferite.

In caz masina mea este lovita in accident de alt sofer eu fiind nevinovat,costurile imi sunt acoperite si asigurate de asiguratorul celui vinovat.Ce nevoie am de casco?

Din experienta noastra de consultanta auto noi va spunem ca este doar o risipa de bani .

In cazul in care eu sunt vinovat si am lovit alta masina asiguraratorul meu de rca va platii despagubiri pagubitului.Ce rost are casco in acest caz?

Inca odata bani aruncati pe geam fara sens.

Daca eu sunt vinovat dar nu lovesc pe nimeni imi asum riscul si suport singur reparatiile masinii,ce rost are sa imi fac casco pt ca oricum asigurarea mea standart viitoare va fii majorata anul urmator din cauza accidentului.

Casco se merita doar pentru cei care vor sa pacaleasca compania de asigurari si cand se plictisesc de masina ori vad ca nu reusesc sa o vanda la suma dorita fac in asa fel incat sa o loveasca intentionat dar sa para accident real.Sunt si escroci ce se folosesc de casco sa isi ia alta masina noua mereu la costuri mai mici decat ar vinde masina lor deja folosita si a pune diferenta de bani pt alta noua.

Cel mai deranjant lucru la obligativitate reviziilor doar la ei este ca stabilesc intervale de service prea mari,nerealiste deseori de peste 20.000km uneori si la 40.000 km.O masina chiar daca e noua pe drumurile din tara noastra se poate strica si pana in 15.000.Recomandate sunt revizii la fiecare 10.000 km,deja avem pe piata combustibil la peco de o calitate mai redusa ca in afara tarii si ulei de motor contrafacut in Turcia,Rusia si China desi pare original.

Un ulei de motor 100% original nu incepe sa devina negru la sub 10.000 km si nu costa sub 200lei bidonul de 5litri cat sunt in magazinele din tara noastra.Daca vreti ulei de motor original comandati direct pe site-ul producatorului sau luati din afara tarii.Oferim si consultanta auto noi la cerere!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here