
In acesta pagina este randul cumparatorilor auto sa fie subiect de discutie si sa aflam ce isi dorinte au.Am identificat 10 tipuri de cumparatori/clienti in decursul activitatii noastre.In prima parte enumeram pe cei care vor servicii auto si in a doua parte o sa fie cei care vor sa isi cumpere masini.Sunt asemanari dar si deosebiri intre ei,din acest motiv am decis sa-i separam in doua categorii .
1.Genul de oameni care pentru care doar pretul masinilor sau serviciilor auto conteaza.Cum sunt ei si ce vor?
Prima fraza cand pun mana pe telefon sa sune intreaba de pret si deja sar la negocieri,oferte din senin.Hai mai lasa si tu ceva la pret,atat am bani sau alte motive invocate.Sansa ca acest tip sa oameni sa isi dea singuri teapa este extrem de ridicata.Daca te intereseaza doar pretul si nu ai rabdare sa apuci macar sa vezi masina cum este clar cauti chilipir.Sunt si masini la preturi sub media pietei dar rar o asemenea masina este una cu adevarat buna.Reprezinta o exceptie sa dai cu adevarat lovitura sa cumperi la pret super mic ceva bun.
2.Negociatorii
Genul de oameni care te suna vorbesti odata cat se poate de clar,iti solicita un serviciu auto sau vor sa cumpere o masina dar incep iar cu negocierea,sefule mai lasa la pret ceva,care este ultimul pret.Spui inca odata pretul sub care nu poti da si totusi insista din nou sa negocieze din nou.Genul acesta este extrem de greu sa fie gestionat corect pentru ca pur si simplu ai senzatia ca esti luat la misto .Iti pun nervii serios la incercare si cauti sa-i eviti.In momentul cand vrei cu adevarat sa negociezi trebuie sa ai argumente puternice ca sa ai sansa sa fi luat in serios de cineva.
3.Cei care vor sa le oferi servicii auto gratis sau aproape gratis.
Acest tip din pacate exista si acestia sunt cei care de obicei primesc cele mai mari tepe/pacaleli auto .Am intalnit deseori acest gen de oameni,ne cer anumite servicii auto sa le oferim daca am putea gratis.Cine ofera orice serviciu auto gratis o face in bataie de joc sau are intelegere cu cineva anume.Mergi acolo si nu ai probleme ,este om serios.Timpul,munca ta costa bani indiferent ce activitate ai si nu poti sa le oferi gratis sau la preturi ce nu iti acopera nici cheltuielile.Am intalnit oameni ce voiau sa isi cumpere masini de zeci de mii de euro sau deja aveau asemenea masini si se uitau la maruntis.Genul de oameni care vin in benzinarie doar sa alimenteze nici de 50 lei desi au portofelul plin.
Preferam sa evitam acest tip de oameni pentru ca nu prestam servicii auto de plictiseala sau calitate indoielnica.Deasemenea nu avem absolut nici o intelegere cu nimeni sa primim discount pentru numar de clienti trimisi la ei.Nu ne intereseaza aceste propuneri,daca ne interesau nu mai faceam acest site si ne faceam samsari/bisnitari cu masini masluite .
4.Oameni grabiti,nehotarati ce vor care doar intreaba si nu au rabdare sa vada ce anume poti sa oferi.
De obicei pun extrem de multe intrebari dar nu te lasa sa raspunzi complet la niciuna.Din cateva cuvinte nu poti explica cu ce anume il poti ajuta sa nu.Daca nu stii exact ce vrea cum poti sa ajuti accel om?Putina rabdare este obligatorie sa ai atunci cand vrei ceva.Tin minte cand am fost la un anumit magazin auto din oras sa cer ceva si ei nici nu te bagau in seama.Nici cu ele scrise pe foaie nu au reusit sa dea ce am cerut si este frustrant.Ziceau mereu am gresit dar greseala ta ma costa timp pierdut si pe asta cine mi-l da inapoi?Rugam la putina rabdare sa nu ne irosim timpul degeaba!
5.Tipul de clienti seriosi si care te lasa sa iti faci treaba cum trebuie!
Cand vrei ceva si dai dovada de seriozitate si incredere permiti furnizorului de servicii auto sa isi desfasoare treaba linistit.Sunt anumite cereri veniti care necesita o anumita perioada de timp si nu poti sa le grabesti.Ganditi-va cum ar fi sa stresezi mecanicii ce lucreaza la schimbarea unei distributii complicate sau repararea unui motor.
Tipuri de cumparatori atunci cand vor sa isi ia masina.
1.Cei care vor sa cumpere doar masini noi indiferent de ce buget au.
Le este frica de masini second hand sa cumpere sau vor sa isi tina masina multi ani.Exista deasemenea intre acest tip de clienti oameni ce au firme si vor sa isi deduca cheltuielile pe firma cu o valoare mare .Multi din acest tip de cumparatori insa nu reusesc sa isi duca la final achitarea masinii.Putini au bani sa isi cumpere masina cu bani cash,majoritatea o cumpara in leasing sau dupa ce ia un credit de la banca.Pierd multi bani la vanzarea desi masinile sunt aproape noi cu putini kilometri la bord.Alta mare problema pe care o pot avea este ca daca cumpara un model nou lansat sunt rechemarile in service.
In general in primul ciclu de fabricatie a unui nou model ,noi motorizari pot aparea unele defecte de fabricatie.Acestea sunt reparate gratis de reprezentanta dar sunt unele probleme grave ce uneori au pus in pericol viata.Exemplele cele mai grave le-a avut de Toyota si Volvo.Toyota de trei ori a avut probleme grave cu franarea,nedeclansarea airbag-urilor sau blocarea accelaratiei in mers.In S.U.A au avut deseori intentate procese pentru acest motiv si in unele tari europene.Abia dupa aceste scandaluri au decis la o rechemare in service.Volvo a avut cativa ani o rechemare in service pentru cateva motorizari nu doar pentru un model din cauza cablajelor.
Instalatia electrica prost facuta a fost vina incendiilor din senin.Propietarii au avut surpriza horror sa isi gaseasca in parcare masina complet arsa.In intreaga lume au fost numeroase cazuri,multi le gaseau in garajele private pazite arse deci nu sunt motive externe.Sa cumperi o masina noua si sa ai asemenea surprize extrem de neplacute este super stresant.Cei care vor cu adevarat sa isi cumpere o masina generatie noua 100% au intotdeuna o doza de risc.Aceasta doza de risc este redusa spre minim atunci cand deja au trecut cativa ani de la lansarea pe piata.Noi de exemplu avem date stocate despre fiabilitate si intrari in service si putem sa dam un verdict daca merita sau nu cumparat un model anume.
2.Cumparatori care vor doar masini full option premium second hand.
Acestia vor asemenea masini indiferent de bugetul lor dar nu intotdeuna isi permit sa cumpere aceste masini in stare buna.Cei care vand asemenea masini sunt extrem de tentati sa ia toate epavele gasite si sa le masluiasca.Sa vinzi o masina premium extrem de bine dotata la un pret mic si stare buna este imposibil.Va dam un singur exemplu.La un Bmw seria 7 cu o vechime de 10-12 fluctuatia de pret este intre 3000-15.000 de euro.Evident ca nu poti cumpara accea masina de 3000 de euro sa fie la nivelul celei de 15.000 de euro.
O suma de peste 10.000 de euro pentru vechimea asta pare extrem de mult dar ce dotari are mai ales varful de gama nu le vei gasi la un Bmw nou de 40.000 de euro cu siguranta.Noi in acest caz oferim solutia de mijloc,ajutam la gasirea unor masini la preturi medii si le testam inainte de cumparare.O suma de maxim 6000 de euro este uneori suficienta pentru gasirea unei masini de lux bune.Nu ai pretenti la 760Li ,varf de gama dar nici nu cumperi o masina slab echipata.
3.Cumparatorii de masini second hand asiatice fie ca sunt japoneze sau coreene.
Exista un tip de clienti de vor doar masini de acesta fabricatie asiatica din unele motive.Este invocata des fiabilitatea,originalitatea sau alte aspecte dar deseori uita doua amanunte extrem de importante.Piesele deseori la unele modele sunt la preturi mari si ajung chiar si dupa cateva saptamani la destinatie.Din cauza faptului ca se vand destul de putine astfel de masini este logic ca nimeni nu isi face stoc de piese prea mare si nu poate sa ofere reduceri de pret.Alt motiv este ca sunt putini producatori de piese auto after-market la masinile asiatice din Europa.Multe piese auto le gasesti doar originale,de fabrica denumite oem.Pretul lor este imposibil de multe ori sa fie mic ca la alte marci europene.
La avarii usoare greu se gasesc elemente de caroserie iar daca gasesti pretul lor este destul de piperat incat uneori mai bine o vinzi la dezmembrari decat sa o repari.Revanzarea lor este greoaie de multe ori ca multi romani se feresc de ele.Cei care au masini scumpe ca Lexux,Accura,Infity modele relativ recente mai usor le pot vinde in afara tarii la export decat la noi.Cei care doresc masini asiatice prima data facem o analiza sa gasim varianta cea mai buna.Omul sa fie multumit de alegerea facuta dar sa nu aiba costuri uriase pe timpul exploatarii masinii sale.
4.Cumparatori de masini second de origine germana
Este adevarat ca au fost si mai sunt masini germane extrem de fiabile,rezistente in timp dar sunt si petarde de masini uneori .Conteaza ce alegere faci.De exemplu masini ca vechile masini Mercedes denumite popular coada de randunica sau Cobra nu vor mai exista vreodata la o marca de serie.Masini de pe vremea bunicilor cand erau tineri dar de o calitate iesita din comun pentru o masina.Tinem minte un test facut de o publicatie engleza sa vada daca pot strica o asemenea masina.Au mers cu viteza prin gropi,denivelari,nici o problema,le-au lovit,rasturnat si tot functionau perfect.Ca sa distruga motorul a golit uleiul de motor si masinile au reusit sa duca la finis un tur de circuit cu uleiul ramas.Incearca azi cu o masina asta ca in nici un kilometru aduni piesele din motor de pe asfalt.
In prezent cele mai fiabile masini germane sunt anumite motorizari de Mercedes,pe taxi unele au facut chiar si peste 1 milion de km fara probleme.Celebrul 1,9 tdi de la grupul Vag in Germania a avut recordul pe o Skoda Fabia, 1,4 milioane de km,motor desfacut in prezenta presei,jurnalistilor .Oricat de bine ar fi intretinut un motor 99% din ele nu duc nici 500.000 de km.Mitul masinii germane nu mai este valabil in proportie de 100% ca pana in anii 2000.Bmw cu ale sale motoare nume de cod N,distributie spate sau motoarele Tsi ale grupului Vag au fost petardele industriei germane.
Alt exemplu este Opel,cu toate ca este marca germana,motoarele diesel sunt de origine Fiat ,nefiind prea fiabile .Acum apartin lui Psa si imprumuta motoarele diesel de la ei.La masinile germane conteaza ce alegere faci,conteaza mai mult ce motorizare alegi decat numele marcii si nu invers.Nu suntem nici pro nici contra acestor masini,suntem impartiali.Pe noi cel mai tare ne intereseaza fiabilitate si in ce stare se prezinta masina apoi putem zice daca merita sau nu cumparata!
5.Cumparatorii de masini franceze
Aceste masini nu au extraordinar de multi fani in lumea auto in special din doua motive.Piesele auto destul de scumpe la acestea si unele modele putin fiabile anuleaza pretul redus la masini.Cel mai celebru motor francez din ultimii 20 de ani la fiabilitate este 1,5dci.In Romania sub capota unui Logan a atins 750.000 de km si inca functiona bine.Este o performanta greu de egalat daca avem in vedere ca nici motorina nu este la nivelul de calitate ca in afara tarii.Oameni ce au vrut acest gen de masini am cautat .
6.Cumparatori de masini italiene
Acest tip de cumparatori auto sunt destui de putini,stim cu toti motivele.Lancia nu mai exista iar Alfa Romeo si Fiat sufera serios la varietatea de modele si fiabilitatea acestora.Multi fani de masini italiene au fost extrem de dezamagiti cu masinile cumparate.De prea mult timp sefii marcilor italiene ne amagesc ca isi vor revenii la ce au fost in trecut.Este pacat de frumusetea si originalitatea masinilor italiene.Pretul la piese niciodata nu a fost exagerat,fiind decent dar daca se strica prea des ce castigi?Exista insa si cateva motorizari mai fiabile in gama si speram sa apara tot mai multe pe viitor.
Pe fanii auto de italiene am incercat sa-i intelegem de ce iubesc acest gen de masini sa le oferim decizia cea mai buna atunci cand vor sa isi cumpere masina.De masini scumpe italiene cum sunt marcile Maseratti,Ferrari,Lamborghini deja este alta liga si discutam altfel.Probleme grave au fost intalnite la Maseratti cu instalatia electrica iar la Ferrari deja exista cateva sute de masini care au ars din senin tot din cauza acestei probleme.Ce poate fi mai frustrat ca sa iti ia foc o asemenea masina scumpa?
Din acest motiv masinile cu evidenta service la zi sunt mult mai scumpe ca celalalte mai ales la acest nivel.O zicala din domeniul auto zice iti cumperi Ferrari cand ai deja un Maseratti pentru plimbari ocazionale si un Porsche in garaj .Majoritatea posesorilor le tin in garaj 90% din timp si doar in weekend sau cand au timp dau o tura cu ele.Lamborghini este o bestie cu aspect avangardist intotdeuna si se comporta la fel.Extrem de cautate sunt modele ce au cutie de viteze manuala pentru ca la noile modele acestea deja nu mai exista.Puristii prefera senzatiile nefiltrate si sa schimbe ei vitezele manual.Daca urci vreodata intr-un Murcielago cu cutie manuala o sa adori accea masina.Cine isi permite pretul ei face o adevarata afacere pentru ca pretul ei este in crestere pe viitor fiind putine si tot mai cautate de colectionari.
7.Cumparatori ce nu sunt interesati de niste marci anume ci vor doar o masina buna !
Acest tip de clienti sunt cei mai pragmatici,fie nu sunt pasionati auto,fie au doar nevoie urgent de o masina cat mai buna.Din experienta noastra daca nu ai prejudecati ai sansele cele mai ridicate sa gasesti oferte imbatabile la pret.Raportul pret-dotari-fiabilitate poate fi excelent de multe ori.Recunoastem,sunt modele de masini care nu doar ca te plictisesc ci chiar iti fac nervi si nu sunt pe plac.Insa daca este oferta foarte buna la accea masina este pacat sa nu profitam de ocazie.Pana faci bani mai multi de altceva mai superior iti faci treaba cu ea,decat pieton tot mai bine este cu masina.Este o greseala majora sa zici nu cumpar eu marca x sau y ,orice marca are modele bune si mai putine bune.Alegerea corecta se face pe modele si clase incat sa cumperi ce este mai bun in piata auto .
Indiferent ce gen de cumparator auto esti te putem ajuta si indruma sa iti gasesti o masina de o calitate buna si cu o fiabilitate cat mai buna posibil.Asta este promisiunea noastra!