
Auto rulate cu pret mai mare dar cu garantie sau chilipir?
Nu intotdeauna pretul masinii reflecta si calitatea,fiabilitatea lor pe termen lung.Prima data incepem insa cu exceptiile de la regula si dam cateva exemple in acest sens.
Cazul 1.Autoturisme trecute in carte ca si autoutilitara.
Sunt masini din diferite clase de la clasa mini pana la cea suv care sunt din fabrica trecute in cartea masinii/talon autoutilitare.Aceste masini au fost folosite pentru transportul usor de marfa pentru cei cu mici afaceri de familie.In zona locurilor spate nu au geamuri ci panouri de metal sau metal in locul geamurilor si lunetei/geamului din spatele porbagajului.In piata de auto rulate acestea se vand destul de greu desi multe sunt masini chiar foarte bune.Avantajul major este ca poti cumpara masini la preturi extrem de mica fata de valoarea reala a accelui model de autoturism normal fara modificari.Exista insa si o a doua categorie de asemenea masini,acestea sunt transformate mai mult formal cu mici modificari si omologate din nou la registrul auto ca autoutilitare din autoturisme.
Procedeul acesta se aplica in parcul de auto rulate atunci cand modelul respectiv are o motorizare de capacitate mare si vanzarea este greoaie din pricina taxarii suplimentare.Impozitul auto in Romania este mai mic la autoutilitare fata de autoturisme de acceasi capacitate cilindrica .Aceasta conversie este extrem de rentabila mai ales in cazul motoarelor de peste 3000cmc/3litri.
Cazul 2.Auto rulate putin populare sau care nu se mai fabrica in Europa.
Pretul lor este deseori un chilipir la modele sau marci ce nu au avut succes sau nu se mai fabrica pe continentul european,unele nici nu mai exista.Marci precum Lincon,Chevrolet,Chrysler,Daihatsu,Isuzu,Saab,Lancia,Daewoo si mai sunt alte exemple in acest sens.Pretul lor extrem de mic nu inseamana obligatoriu si ca masinile sunt rable.Au o cota tot mai mica de pret din cauza preturilor la piesele de schimb si durata de timp necesara pana a gasi accele piese auto.Revanzarea lor devine deseori imposibila,multi le duc direct la fier vechi/dezmembrari decat sa le mai repare.Putini sunt atat de pasionati incat sa aibe grija de ele multi ani.
Auto rulate cu garantie sau fara garantie?
Pentru a intelege cat mai bine va oferim cateva exemple cat se poate de clare.La masini noi marca cu cea mai mare garantie auto in Europa este Kia,ofera 7 ani garantie dar atentie foarte mare,nu este integrala/totala.Asta inseamna ca depinde de un anumit numar de kilometri,nu este fara limita de kilometri.Deasemenea dupa cativa ani sau un anumit rulaj nu mai este acoperita de garantie orice defectiune ce poate aparea.Cea mai mica garantie la masinile noi este de 2 ani in limita a 150.000km,sunt multe insa de au 2 ani fara limita de kilometri.Sunt cazuri de masini fara nici o garantie,vandute de propietari sau samsari dar ca acestea sa fie mai bune decat accelea cu asa zisa garantie .Pretul lor poate fi chiar un chilipir daca ai putina sansa si te pricepi ce sa cauti.
Ce inseamna parc de auto rulate cu garantie mai exact?
Termenul se refera ca aceste masini in 99% din cazuri apartin unor firme de fac comert cu auto-rulate ca activitate de baza.Garantia acordata difera de la caz la caz,unele ofera la motor -caroserie un anumit numar de zile-luni cu sau fara limita de kilometri.O garantie totala din bara in bara cum se zice este aproape imposibil de gasit.De exemplu o masina de lux ca Mercedes clasa S are extrem de multa tehnologie.Sa acorzi unei asemenea masini o garantie totala este un risc extrem de ridicat pentru o firma pentru ca reparatiile pot costa uneori mai mult decat pretul masinii.Daca cineva ar face asa ceva ar trebui sa iti ceara un pret mult mai ridicat decat valoarea de piata a masinii.
In experienta noastra de verificari la auto rulate am gasit de multe ori si surprize extrem de neplacute,masini mai rable ca cele chilipir dar la preturi extrem de ridicate.Un exemplu celebru este un Range Rover ce avea pielea de pe scaune mai tocita,roasa decat un taxi din Germania si avea inscris la bord doar 70.000kilometri iar motorul arata clar mai multi kilometri dupa uzura.Maimutele de ar fi mers cu accea masina nu ar fi aratat asa la interior.Teapa asta a fost data unei femei care mai cumparase inainte doua masini de la aceasta firma.Firma tepara este cea mai mare din Romania si este imposibil sa nu fi vazut niciodata reclama undeva cu ea,presa,tv sau late surse.Tin minte ca si in vacanta de la mare aveau reclama platita din avion cu bannere pe tot litoralul romanesc.Din punctul nostru de vedere sunt doar samsari cu acte,ori cumperi de la ei ori cumperi de la bisnitarii accelasi lucru este.
Cum ar trebui sa se vanda orice masina second hand?
Echipata cu anvelope bune plus un set de 4 roti si cu plinul de combustibil facut.Cine nu vinde asa masina noi din start scadem din pret 400 de euro.O vinzi la pret foarte mic ok sa zicem ca iertam dar daca tu ceri pret mare nu mai ai scuze.In tarile dezvoltate masinile second hand de calitate asa se vand.In Romania este moda sa vanda separat de masina anvelopele si jantele pe internet sau targuri auto.Din start accel vanzator are o bila neagra iar sansa ca el sa fie tepar creste serios.Daca mai ales zici ca esti propietar in acte si tu ai anvelopele distruse si nu mai ai nici un set de anvelope,jante nu te crede nimeni ca ai intretinut corect masina pana in prezent.
La ce masini nu se poate acorda deloc garantie?
Daca o masina are un pret extrem de mic,mult sub media pietei la modelul respectiv nu poti avea pretentia sa iti acorde cineva garantie.La masini cu preturi mai ridicate datorita profitului mai mare la vanzare isi permite sa riste putin eventuale cheltuieli.De asemenea la masini foarte vechi de peste 14-15 ani este logic ca nu se poate acorda garantie sau la masini extrem de ieftine de nici 3000 de euro.
Concluzie
In piata de auto rulate atat in Romania cat si in cea din afara tarii regulile jocului nu sunt respectate de toti cei care vand masini.Un pret extrem de mic sau de mare ridica semne de intrebare despre seriozitatea celor ce vand.In activitatea si pasiunea noastra in primul rand ne intereseaza cat de buna sau mai putin buna este respectiva masina.Un verdict asupra pretului il putem da doar dupa o verificare atenta.Sunt cazuri in care masina cu pretul cel mai mic sa fie foarte buna sau cea cu pretul mare sa fie o epava buna de dus la fier vechi.
Lupta ramane deschisa si nedecisa pe teren,cei care apeleaza la ajutorul nostru normal ca isi doresc cea mai buna masina la cel mai mic pret.Cel mai important aspect este ce buget ai pentru o masina iar pe locul doi este ce fel de nevoi,necesitati ai.Aceste doua aspecte le imbinam cu dorinta si fiabiliatea in timp demonstrata a accelor masini.Sunt trei tipuri de vanzatori,samsari,propietari si firme.Nu avem incredere in nimeni si nu recomandam pe nimeni pentru ca experienta ne-a demonstrat deseori ca poti avea surprize neplacute cu absolut oricine.
Au fost si vor mai fi cazuri de insalaciuni cu masini intre rude apropiate,colegi si prieteni vechi pentru a isi vinde masina cat mai repede sau la un pret mai mare.Cu atat mai putin ne ghidam orbeste in altcineva necunoscut sa mergem pe incredere.Sunt insa si oameni care vor ponturi/idei gratis care vor imediat sa isi cumpere masina.Cum nu suntem intelesi cu nimeni ce vinde masini si timpul,munca noastra valoreaza ceva nu putem accepta acest tip de propuneri.Daca au fost cazuri in care am verificat masini singuri fara sa poate fi prezent clientul vanzatori vor sa te ademeneasca cu bani.Zic hai ca iti dau tie atat daca cumpara masina asta dar nu ne intereseaza absolut deloc!
Intotdeauna oferim transparenta si sinceritate totala,presupunem ca cine apeleaza la noi ofera la randul lui accelasi lucru.Cine nu ne respecta cum noi il respectam,renuntam la colaborare.Fiecare munceste pentru banii sai si vrea masina buna sa aiba,muncim sa indeplim cat mai multe dorinte.Piata de auto rulate are legi si reguli nescrise dar masini bune inca se pot gasi la preturi decente!