Analiza Volvo V60 (2010-2018)!

-Minusuri

-Scurgeri de ulei

In special la motoarele diesel la rularea pe distante scurte uleiul de motor se dilueaza.asta poate duce la stricarea motorului.Pompa de ulei este de conceptie veche ea fiind vinovanta.Scurgeri de ulei pe la motor si transimie au fost uneori observate.Ca o recomandare daca tot vrei diesel cand o pornesti mergi minim 30 minute.La drumuri mai lungi aceasta problema este aproape inexistenta.

-Ergonomia si sistemul de infotaiment

Este o problema aparuta la majoritatea modelelor Volvo din ultimul deceniu.Butoanele prea mici si inghesuite plus ecranul mic in timpul condusului te pot stresa.Meniurile prea complicate sunt imposibil de accesat atunci cand mergi in afara orasului pt ca iti fura mult altentia de la condus.Masina pare facuta pentru asiatici.Intelegem economia la costuri de fabricatie dar nu puteau sa puna un buton mare multifunctional daca tot vor economie?In vechile Volvo si un pensionar cu dioptrii mari la ochelari gasea usor butoanele si accesa usor orice functie a masinii .

-Distributia la diesel

Intinzatorul de curea este foarte sensibil in special la motorul diesel de 2,4litri.Ca masura de precautie schimbi distributia cu totul la sub 60.000km.

-Planetarele

Axele planetare sunt punctul cel mai fragil la acest model.Cele mai mari sanse de uzura le au masinile cu motoarele de peste doi litri datorita greutatii.Se defecteaza si la alte motorizari dar mult mai rar.Costul inlocuirii axelor in service poate sa depaseasca suma de 7000 lei!!!

-Ornamentele folosite

Ornamentele Ocean Drive folosite la unele versiuni se zgarie mult prea usor fiind sensibile.Cautati un Volvo v60 fara aceast artificiu estetic de design.Asta este singura recomandare cu adevarat eficienta!

-Portbagaj mic

Un break Volvo in trecut era etalonul in clasa sa la dimensiunile portbagajului.Volvo v60 este la polul opus avand printre cele mai mici portbagaje din clasa.

-Motoare diesel problematice

Motoarele diesel sunt de origine Psa(Peugeot-Citroen),Volvo de multi ani nu mai produce diesel.Sunt economice nimic de zis dar nu se ridica la pretentiile Volvo.Volvo are pretentia de a se numi marca premium iar asta este de neacceptat.Daca vechile motoare Volvo treceau lejer si de 500.000 km astea cedeaza uneori si la sub 250.000.Alt aspect este ca par lesinate,anemice si nerafinate fate de alte marci premium cu care se bate.

-Spatiu interior

Fata de cum ar trebui sa fie un Volvo masina poate aduce senzatii de claufostrobie,fiind doar putin mai spatios decat e91 de la Bmw ca exemplu.Am dat exemplul cu Bmw seria 3 cod e91 fiindca mai ingusta ca ea nici o masina moderna nu este din acesta clasa!

-Cost de intretinere

Cand apuca sa se strice un Volvo iti vine sa iti dai singur doua palme.Piesele sunt mult prea scumpe iar daca o mai repari si la reprezentanta te jupoaie de viu.Este ireal ca un kit de ambreiaj sau planetare sa coste deseori peste 6000 de lei.Sunt piese pentru care poti astepta si doua saptamani.Depozitele de piese nu isi fac stocuri mari de piese Volvo fiind putine pe strazi.In acest fel se poate explica pretul piperat al pieselor fiindca nu au parte niciodata de discount.

+Plusuri

-Siguranta pasiva si activa excelenta

-Caroseria este solida si bine  protejata anticoroziune

-Fiabilitate foarte buna cu exceptia celor diesel

-Cutii de viteze fiabile si precise,usor de folosit

-Temperament docil,nu te surprinde daca esti la primul Volvo ca sofer

-Confortabile

-Silentioase

Note

Caroserie 9

Confort 9

Sportivitate 6

Siguranta pasiva/activa 9

Portbagaj 5

Sarcina utila/capacitate tractare 7

Spatiu interior 6

Fiabilitate 8

Cost intretinere 4

Dotari 8

Valoare de revanzare 6

Acest model plateste tribut designului cu tenta sportiva si este privat de valorile tradionale Volvo la break-uri.Calitatea materialelor este insa departe de premium.

Motorizari

Benzina

3.0T6-304/350/367cp

2.0T6-306cp

2.0T-203/245CP

2.0 T5-240cp

2.0T4-190cp

2.0T3-152cp

1,6T4-180cp

1,6T3-150cp

1,6Drive-115cp

Diesel

1,6D2-115cp

2.0D2-120CP

2.0D3-136/150/163cp

2.0D4-163/181/190cp

2.0D5-225cp

2,4D4-163/181/190cp

2,4D5-205/215/231cp

2,4D6-283/288cp

Ce motor sa alegem?

Daca vrei un Volvo cu mai putine batai de cap evita motoarele diesel.In cazul rularii in afara oraselor multi km alta optiune mai buna ca motorul de doi litri diesel nu ai.De preferat ar fi o versiune facelift produsa dupa 2014.La motoarele pe benzina de evitat ar fi doar versiunea de baza cea mai slaba de 1,6litri.Recomandarea noastra merge la versiunea de 152cp.Masina nu este nici prea lenesa nici prea rapida iar consumul este decent.Versiunile de varf sunt doar pentru fanii inraiti Volvo ce vor sa tina masina minim 5 ani.Zicem asta ca nimeni nu se bate prea tare de ex sa iti cumpere un Volvo de 3 litri !

Concluzie

Sa spunem lucrurilor pe nume clar.Volvo v60 bate clar breakul Bmw e91 fiind mai fiabil si cu dotari de siguranta .Modelul urmator Bmw f31(break) este si el depasit la aceste capitole dar cam sare din calcule.Motivul este ca pretul lui ca masina second hand este mult mai mare decat V60.Nici nu are sens sa mai il comparam cu alti rivali din segment fiind clar depasit la aproape toate capitolele.

Este un model atipic pt Volvo fiind greu de iubit chiar de fanii marcii.Cei mai multumiti clienti sunt cei care au avut inainte modele Ford,Renault,Opel,V60 li se pare avion.Ca o recomandare noi am cumpara acest model doar daca ar fi un best-buy,adica sa gasesti o masina la un pret de nerefuzat.Daca gasiti un pret extrem de avantajos merita cumparata.

In Romania cine isi vinde masina Volvo daca negociezi cu banii la tine poti obtine si cu 1000 euro masina mai ieftina.Asta se intampla ca omul este f rar sunat de oameni interesati sa o cumpere.Cineva de ex a luat un V60 din tara in stare f buna full option la aproximativ 4000 euro la doar 8 ani vechime.Cu ceva rabdare si sansa iti putem gasi masina dorita,sunt insa unii oameni ce vor imiediat.Ofertele de masini bune la preturi f bune nu rasar in fiecare zi.

Nu negocia niciodata o masina fara sa ai banii la tine daca vrei sa cumperi,vanzatorul cand vede banii se inmoaie.Nu veni totusi cu oferte ridicole ca poti pierde totul rapid.Daca vrei o negociere profesionista te putem ajuta!

2 comentarii

  1. Wow, superb blog format! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you made blogging glance easy. The whole look of your site
    is fantastic, as well as the content! You can see similar here e-commerce

  2. Hello there! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my apple iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to resolve this issue. If you have any suggestions, please share. Thanks!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transport curier gratuit la valori de + 300lei. Sub 300 lei transport curier 30 lei , valoare minima a comenzii este de 200 lei