Inainte de a discuta despre verificare serie sasiu o sa analizam daca merita sau nu cumparat acest model de Bmw.Detalile despre verificare seria sasiu le veti gasi spre finalul paginii.Pasul corect este ca prima data sa fi informat de fiabilitatea lui pentru a nu regreta la final achizitia.!
Bmw ca intotdeauna a mizat pe cartea sportivitatii la seria 5 e60(sedan) si e 61 (break).A pus pe fuga o parte din fanii Bmw cu designul prea avangardist,modern pentru un produs al marcii bavareze.Farurile si stopurile alungite,migdalate ca de masini japoneze au adus si clienti noi ce au fost atrasi de acest design.In decursul timpului aceasta serie a avut fluctuatii mari de fiabiliate si calitate dar daca stii ce sa alegi sunt tanc.Tanc in sensul ca se pot dovedi masini fiabile si de incredere incat pot ingropa multe masini noi la calitatea fabricatiei chiar si unele modele Bmw recente!
In randurile urmatoare facem o analiza second hand daca merita sau nu si ce sa alegem pentru a lua decizia corecta la cumparare.
Motorizari disponibile
Prezenta tractiunii integrale si a cutiei de viteze automate a fost optiune sau standard pe unele modele.Nu mai detaliem acest aspect .
Benzina
- 520i versiuni de 155 si 170 cai putere–
- 523i versiuni 177 si 190 cp
- 525i versiuni 192 si 218 cp
- 528i de 230 cai .
- 530i versiuni de 258 si 272 cp
- 535i de 306 cai
- 540i de 306 cai
- 540i de 333 cai
- 550i de 367 cai
- 5.0 V10 M5 de 507 cp
Diesel
- 520d versiuni de 163 si 177 cp
- 525d versiuni de 177 si 197 cp
- 530d de 231 si 235 cp
- 535d de 272 si 286 cp
- Note
- Caroserie 7
- Spatiu interior si sarcina utila 7
- Sportivitate 9
- Confort 7,5
- Fiabilitate 7
- Cost intretinere 8,5
- Valoare de cumparare 9
- Valoare de revanzare 7
- Dotari 8
- Aceste note sunt date in raport cu concurenta premium directa.Este mai modern decat un A6 sau E class similar dar nu ofera confortul la Mercedes sau eficienta tractiuni integrale quattro de la Audi.Restul concurentei inghite in sec fiind mult prea putine masini prezente la vanzare si deseori nejustificat de scumpe.Sa dai de ex .pe un Lexus sh pretul a doua sau trei Bmw nu are sens ca doar nu este Porsche ori Maseratti sa isi pastreze valoarea mult timp.
-Minusuri
- Motoarele euro 5 sunt pilaf,adica jale cu ele.Au distributia in spatele motorului si cedeaza mai repede decat este normal pentru un Bmw.Benzinarele mai scot putin capul fiind ceva mai fiabile totusi fata de diesel la euro 5.
- Clapetele swirl . Exista doua variante le anulezi sau le schimbi periodic odata la doi ani preventiv.
- Sistemeul I -Drive mai se blocheaza uneori fara motiv
- Pixeli morti la display dar asta sa fie cea mai mare problema a masinii.Se poate remedia relativ ieftin si usor .
- Atentie la anvelope de tip run-flat si starea lor.!
- Afecteaza confortul si sportivitatea daca sunt in stare proasta mai ales pe drumurile romanesti.Recomandam alegerea de anvelope normale.
- Cutia de viteze automata da rateori uneori.Bmw zicea ca nu este nevoie niciodata sa fie schimbat uleiul la cutie.Acest lucru a fost dovedit ca era doar un artificiu de marketing .Au procedat asa pentru a creste increderea in cutia automata care a fost mai scumpa pe masinile noi decat clasica manuala si pentru a veni mai des in service pentru reparatii.
- Ca orice cutie de viteze automata are nevoie de schimbul uleiului de cutia de viteze la fiecare 60.000 km sau maxim 3 ani depinde care interval este atins mai repede.
- -Suspensia pneumatica pe puntea spate sensibila la drumuri proaste sau incarcaturi mari
- -Sarcina utila medie
- -Spatiu mai redus fata de concurenta la interior (ex. e class),poate parea ciudat dar portbagajul la sedan si break este mai mic decat al lui Skoda Octavia indiferent de generatie. Si da vb de o masina ce este cu doua clase peste Octavia ca dimensiuni,clasa mare vs clasa compacta!
- Unele plastice proaste la interior ce par mai ieftine decat la vechile 39 sau e 46
- Culori sterse uneori la interior si interior banal mai ales versiunile de baza fara optiuni
- +Plusuri
- -Compromisul perfect la Bmw dintre spatiu,greutate,costuri,sportivitate,confort si dotari.Nu da senzatia de claufostrobie ca un seria 3 dar nici de asa sportivitate in schimb este aproape de un seria 7 la confort si dotari .In multe cazuri poate face inutil un x3,5 sau orice alt x de la Bmw daca ai tractiunea integrala prezenta.
- Motoarele pana in la faceliftul din 2008 euro 5 foarte fiabile,adica cele euro 4.Economice si fara pretentii exgerate pentru un diesel.
- Inca exista celebrele 6 in linie,ideale sunt cele pe benzina daca nu te sperie setea lor la benzinarie.Consuma in general cu peste 3 litri in plus fata ce cele diesel de acceasi capacitate cilindrica de 3000 cmc.
- Exista versiunea de 2500cmc diesel euro 4 si 177 cp cu 6 cilindri diesel care este compromisul perfect intre economie si sportivitate.Este mai vioi ca 520d consuma ap la fel dar se apropie ca rafinament de cele de 3 litri si asta la taxe mai mici.Din diferenta la taxare iti raman bani de cateva plinuri sau cateva anvelope noi.
- Directie si comportament rutier ce da senzatie de masina mai mica,usoara si mult mai sport decat este in realitate .
- Tractiune integrala x-drive ce este in general fiabila si poate obisnui cu lumea Bmw orice sofer responsabil incat sa nu mai fie cu frica ca fuge spatele.
- Inca exista oferte de masini bine foarte bune si echipate incat pot bate unele versiuni de modele noi seria 5 la fiabilitate,costuri,prestanta.
- Mai ieftine de intretinut,reparat decat multe modele noi de Bmw.Orice service auto serios are cel putin un om ce a reparat multe masini identice cu a ta.
- Concluzie
- Daca vrei sa stai relaxat ocoleste versiunile euro 5,majoritatea care se vand cu probleme nerezolvate sau cu reparatii cu piese din dezmembrari.Asta se intampla din cauza costului reparatiei.
- Recomandarea noastra
- Un 525d sau 525xd echipat cu scaunele confort,cutie manuala reprezinta o alegere inteligenta .Ideal ar fi 530i daca nu te uiti la costurile de intretinere mult mai mari.Sunt destui propietari de seria 5 f10 ce le vand si cumpara una din aceste versiuni de mai sus fiind mult mai fiabile decat generatia mai noua!
In ultima vreme a aparut moda cu verificare serie sasiu.De ce? Simplu ,exista cerere fiind multi samsari de masini si site-uri mincinoase ce promit ca iti dau tot istoricul masini cu seria masini numita si vin prescurtat.Este o metoda simpla de facut bani usor,este logic ca nimeni nu are baza de date a masinilor din toata Europa cu atat mai putin un site oarecare romanesc.
Va dam cel mai simplu si elcovent exemplu posibil.Sa presupunem ca cineva are baza de date la toate masinile dar vanzatorul vinde masina si apoi o declara furata pt a incasa bani de la casco.In acest caz pana dovedesti adevarul te trezesti cu masini confiscata,amenda si eventual dosar penal,puscarie mai ales daca este din alta tara.Doar o informare la politie inainte de achizitie te poate ajuta sa nu iei teapa in acest caz.
O verificare serie sasiu arata si include doar cum este masina dotata,ce motor are,anul,data si tara fabricatiei si alte detalii minore.Asta se pot afla si fizic dupa ce vezi masina.Ar fi ideal ca o verificare serie sasiu sa arate absolut tot istoricul masinii dar din experienta noastra si altora nu exista asa ceva in Europa!
Cine are puterea sa aiba cateva mii de angajati sa centralizeze toate masinile din Europa,sa vada accidentele si problemele fiecarei masini si trece in baza de date?Doar un amator poate crede aceasta gogoasa cu verificare serie sasiu!