Skoda Yeti a fost primul suv al marcii cehe,acesta imparte platforma tehnica cu VW Tiguan.Suprinde faptul ca Yeti a batut lejer in testele comparative pe Tiguan considerat regele clasei.La prima generatie sa ai un model mai bun decat modelul consacrat este o performanta rara in domeniul auto.
-Minusuri
Turbocompresor.
Inlocuirea este destul de scumpa,uneori este nevoie doar de inlocuirea sistemului de vaccum.In acest caz costurile sunt reduse la 50%.Pentru o durata de viata cat mai lunga pana ajunge uleiul si apa la temperaturi normale nu accelerati brusc.Viata turbocompresorului depinde si de calitatea uleiului de motor folosit.In momentul in care incepe sa se inegreasca faceti schimbul.Pe piata auto exista daca va interesati un ceas care indica vascozitatea uleiului.Este mult mai ieftin un schimb de ulei decat un nou turbocompresor!
Lantul distribututiei
Problema este la motoarele pe benzina de 1,2 si 1,4litri tsi.Desi este o distributie pe lant care teoretic ar trebui sa reziste in jur de doua sute mii km la 60.000 km cedeaza deseori.Va recomandam schimbarea ei la sub 60.000 km sau imiediat ce cumparati masini pt a fi siguri de masina.
Macaralele geamurilor
Defectul poate fi mecanic sau electric.Rezolvarea problemei nu este scumpa si nu este nevoie neaparat de reprezentanta.Orice service poate face acesta operatiune.In vremea rece sau timp ploios nu uitati geamurile intredeschise.Uneori umezeala este vinovata de acest defect.
Cureaua dintata(diesel)
Se schimba la 150.000km impreuna cu rolele si pompa de apa.Nu este o reparatie scumpa o puteti face chiar mai des de acest interval.Exista diferenta de calitate intre diversi producatori aftermarket.
Articulatii
Pot aparea uneori scurgeri la burdufurile planetarelor.Problema se poate observa usor atunci cand efectuati schimbul de ulei si masini este ridicata pe elevator.
Inchiderea centralizata
Uneori cheia nu este recunoscuta de centrala electronica de control.Faceti o diagnoza si o sa rezolvati problema.
Sistemul de navigatie original
Acesta raspunde greu la comenzi si se poate bloca,inlocuiti acest sistem cu altul aftermarket.Puteti deasemenea sa cumparati fara sistem de navigatie.Azi poate fi inlocuit cu succes de un telefon/tableta ce are instalata hartile.
Chederile usilor spate
Nu se stie exact de ce acestea sunt mai sensibile la masinile produse pana in 2011,atunci a fost remediata problema de fabrica.!
+Plusuri
-Mai ieftina decat Tiguan
-Usor de gasit piese si la un pret decent
-Aptitudini f bune in afara asfaltului in off road usor/mediu
-Extrem de spatioasa raportat la dimensiunea modelului.Este cea mai spatioasa masina din segment la aceste dimensiuni.
Note
Caroserie 9
Tractiune 10
Aptitudini in afara asfaltului 8
Confort 8
Sportivitate 7
Sarcina utila/capacitate de tractare 8
Raport pret dotari 7
Costuri de intretinere 8
Devalorizare in timp/revanzare 8
Siguranta pasiva/activa 7
Gama de motorizari 6
Fiabilitate 8
In raport fata de concurenta directa din segment punctul slab este lipsa de alternativa la diesel.Cele pe benzina dezamagesc si strica reputatia modelului.Skoda Yeti nu prea are un rival pe masura sa fiindca puncteaza la toate capitolele si nu are minusuri majore.Daca vrei de ex un Tiguan nu ar strica sa faci un test cu Skoda Yeti,este posibil sa te razgandesti!
Motorizari
Benzina
1,2Tsi-105cp
1,4Tsi-122/125cp
1,8Tsi-152cp
Diesel
2.0Tdi-110/140cp/150/170cp
Ce recomandam?
Indiferent de versiunea de putere motoarele diesel reprezinta varianta cea mai buna.Nu recomandam motoarele pe benzina din cateva motive
-fiabilitatea net inferioara celor diesel
-consumul fata de diesel poate fi mai mare frecvent cu 3 litri in plus la suta de kilometri
-in timp a fost observat un consum de ulei nejustificat de mare intre revizii
-nu se potrivesc caracterului acestui suv din cauza lipsei de cuplu la turatii reduse