Peugeot 308(2007-2013)!

Peugeot 308 a fost un model care a incercat sa fure din felia lui Golf.De ce nu a reusit ce si-a propus vedem in randurile de mai jos.Un design atractiv nu atrage si vanzari uriase dar nu este sustinut si de alte calitati.Are totusi si parti bune iar daca cunosti slabiciunile modelului poti profita.Nu vei ramane surprins neplacut ci vei fi bine pregatit.

-Minusuri

Distributia

Lantul distributiei se alungeste,se vor auzi zgomote cand ai motorul rece.

Opritorul la usi

Bratele troncane,o problema banala dar des intalnita.Reparatia este ieftina.

Finisarea

Calitatea materialelor dezamageste.

Sistemul de franare

Se uzeaza foarte rapid discurile de frana fata de alte marci.Uzura se datoreaza din cauza lipsei protectiei la discurile de frana.Accel scut metalic de este in spatele discurilor pe care orice masina il are lipseste la Peugeot 308.Umezeala ajunge la discuri foarte rapid iar daca discurile sunt calde se ovalizeaza.In momentul cand schimbati discurile de frana cumparati si accele protectii metalice pt discuri.Rugati mecanicul sa vi le monteze in acest fel o sa eliminati aceasta problema pe viitor.

Pierderi de ulei

Puneti masina pe elevator sa vedeti exact de unde vin accele scurgeri.Pot veni de la motor,cutie de viteze uneori.

Chedere

Acestea nu etanseaza deseori si apa poate patrunde la interior.

Turbina

Se colmateaza conductele de ungere iar lubribierea se face ineficient.Asta afecteaza turbina si scurteaza durata de viata.Sunt cazuri in care turbina rezista doar 50.000km!

Motoare pe benzina

Peugeot 308 a reusit contraperformanta sa faca motoare pe benzina mai proaste ca cele vechi.Senzorii axei cu came cedeaza mult prea repede.Trebuie turate prea mult pentru a avea raspuns bun iar consumul creste prea mult.

Suspensie rigida

Peugeot 308 surprinde prin o suspensie prea dura iar asta afecteaza confortul iar rulmentii si articulatiile cedeaza.In special pe drumuri proaste o sa te saturi sa repari masina.

Kit ambreiaj

Ambreiajul cedeaza destul de des la masinile ce au carat in mod repetat remorci,platforme.Inlocuirea lui nu este chiar ieftina si poate costa in unele unitati service si 1000 de euro!

+Plusuri

-Dieseluri economice si destul de fiabile daca sunt bine intretinute

-Preturi foarte mici la cumparare fata de alte modele din clasa compacta.Faptul ca au o devalorizare mare poate fi in avantajul tau daca vrei un Peugeot 308.

-Piese mai ieftine decat la alte modele frantuzesti,multi au renuntat sa le mai repare .Poti gasi elemente sh ca noi la preturi decente.

-Dotari multe daca le raportam la pretul modelului pe piata second hand

Note

Caroserie 8

Dotari 8

Confort 6

Sportivitate 6

Fiabilitate 5

Motorizari/cutii viteze 6

Spatiu interior/utilitate 8

Cost intretinere 7

Siguranta 8

Raportat la competitia din clasa compacta dezamageste la suspensie si surprinde ca nu are probleme cu rugina ca alte franceze.Acest minus se poate remedia prin folosirea altor amortizoare si arcuri decat cele originale.Nu este o operatiune ieftina dar schimba total masina!

Motorizari

Benzina

1,4i-16v-95cp

1,6i-16v-120/150/156cp

Diesel

1,6HDI-96/112cp

2.0HDI-136/150/163cp

Ce motor sa alegem?

Motoarele pe benzina sunt o alegere doar pentru cei care le gasesc la preturi f mici si merg sub 10.000km anual.La cat consuma si cat de lenese sunt gpl ar fi recomandat montat pt a face macar economie la combustibil .Un diesel este o alegere mult mai buna in special cel de 1,6.Din clasa compacta Peugeot 308 este intre cei mai slabi la fiabilitate.Cele mai fiabile sunt cele produse dupa anul 2010 fiind versiuni facelift.

Concluzie

Daca vrei o masina foarte ieftina si foarte dotata poti gasi un Peugeot 308 bun.Pentru a evita multe din probleme tipice acestui model alege modele facelift.O importanta deosebita cum se prezinta masina la momentul achizitiei.Pretul reparatiilor pot depasi pretul de vanzare deseori.Fara o verificare serioasa integrala in service nu cumpara acest model indiferent cat de putin costa.

Cutia de viteze daca este automata ,prima data cand cumperi masina fa revizie la cutie.Costul unei cutii de viteze noi poate depasi pretul masinii cumparate.Evita pe cat posibil masinile provenite de la licitatii,acestea de obicei sunt in Belgia cele mai multe.

La licitatiile auto se vand prima data cele mai bune masini la preturi mai mari decat media pietei.Raman epavele apoi pe care multi romani le aduc in tara la vanzare.Este o sansa mai mare de a gasi masina buna in Romania care au cumparat de noua decat cele din Belgia.Costul manoperei in accea tara este cel mai ridicat din U.E .Multi au preferat sa le vanda decat sa le repare problemele grave.

1 comentariu

  1. Hey, you used to write fantastic, but the last several posts have been kinda boring… I miss your great writings. Past several posts are just a little out of track! come on!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transport curier gratuit la valori de + 300lei. Sub 300 lei transport curier 30 lei , valoare minima a comenzii este de 200 lei