Acest model se incadreaza in categoria la vanzari auto second hand ieftine desi este considerat premium.Motivele pentru care este in general mai ieftin decat concurenta o sa le expunem.In acesta analiza vom enumera calitatile si defectele acestui model din gama Bmw.
Sedanul are cod intern in nomenclatorul intern Bmw denumirea e90 iar breakul de e91 .De coupe si cabrio nu mai amintim fiind extrem de putine vandute in tara noastra incat sa fie asa de importanta denumirea interna.
Note
Pret de achizitie second hand 8
Fiabilitate 6
Caroserie 7
Sportivitate 8
Confort 6
Dotari 7
Spatiu interior/portbagaj 5
Siguranta pasiva/activa 8
Valoare de revanzare 8
Aceste note sunt acordate in raport fata de concurenta premium din clasa medie si reprezinta nota generala.
Noi facem invers decat restul,prima data spunem minusurile si apoi plusurile pentru o imagine rapida si cat mai clara a modelului.
De ce nu merita cumparat ?
Acesta generatie a avut o viata lunga pe piata auto.Azi reprezinta o opurtunitatea datorita preturilor mici pentru segmentul premium.Intre anunturile de vanzari auto second hand ieftine gasim seria 3 e90.Cel mai important aspect ce trebuie verificat la aceste masini este provenienta lor.Foarte multe vin din Anglia si au avut conversie de volan facuta de pe dreapta pe stanga.Ce riscuri reprezinta acest lucru am enumerat deja intr-un articol special pe site-ul nostru.Cautati si cititi nu mai insistam acum asupra acestui fapt.
In anul 2008 acesta serie 3 a avut parte de un facelift iar ca in cazul oricarui facelift sa dorit schimbarea in mai bine a modelului.Acesta schimbare a avut loc doar partial in bine si in loc sa imbunatatesca fiabilitatea a deteriorat-o mai mult ca inainte de acest an .Discutam in special de motorizarile diesel .Dupa 2007 toate sunt euro 5,standard filtru de particule mai economice putin si puternice .Fiabilitatea lor a avut de suferit mult din pricina amplasarii distributiei si calitatii pieselor folosite.
Pentru a schimba distributia la acesta serie 3 motoare diesel euro 5 este nevoie sa fie scos motorul.Distributia este amplasata in spatele motorului facand imposibila schimbarea ei fara scoaterea motorului.Acesta operatiune este costisitoare pentru ca un service pierde cu 2 mecanici la un post de lucru jumatate de zi in loc de maxim 2 ore cat dureaza de obicei acest lucru la alte masini.
A doua mare problema este calitatea pieselor,distributia cedeaza la sub 150.000 km desi este pe lant.O distributie pe lant ar trebui sa reziste minim 200.000km la unele marci rezista si 300.000km!!!
Calitatea lantului,intinzatorului de lant,accesori,pompa de apa toate sunt praf,foarte fragile.A treia problema este vibrochenul sau arborele cotit,acesta deseori cedeaza dupa doar doi ani de utilizare.Neinlocuirea acestuia poate distruge iremediabil motorul.
Problema cu distributia este si la generatiile mai noi de Bmw diesel, f10 si f30 motoare de sub 3 litri.In Germania precum si in multe alte tari un diesel de prezinta acest tip de distributie este uneori si cu peste 3000 euro mai ieftin decat un model pe benzina la acceasi cilindree!
Daca nu sunteti 100% sigur ca masina a avut distributia schimbata in service si acordata garantie schimbarii evitati achizitia.Inlocuirea distributiei ca la carte cu tot ce trebuie facut si schimbat costa la orice service de multe ori peste 1500 euro cu tot cu piese.Mult prea mult pentru o asemenea operatiune zicem noi.Daca tot vreti diesel luati motoare euro 4 produse pana in 2008.Sunt mai vechi dar mult mai fiabile,distributia este normal ,in fata motorului si nu cedeaza asa de repede ca la cele euro 5.
Alte probleme
– Frâna de mână se uzeaza mai repede decat ar fi normal sa fie
-Unele probleme la caroserie,are la praguri prinse niste capace,ornamente de plastic ce se pot usor desprinde
-Defecţiuni ale farurilor si matuirea lor,fiind neetanse uneori
-Sistem start stop ce uneori da rateuri,va recomandam ca de fiecare data sa il dezactivati pentru a evita neplaceri si cost neprevazut
Pentru cine este nepotrivit seria 3 e 90?
-Soferi mai inalti de 1,80
-Incepatori sau femei fara talent la condus
-Familii numeroase
Este un model foarte ingust,stramt si nervos,nu este pentru oricine!
De ce trebuie cumparat acest model seria 3 e90?
-Sportiv
-Agil
-Placut la condus
-Inca mai exista multe exemplare in stare foarte buna ce mai duc multe sute mii de km
-Mult mai ieftine fata de generatia mai noua f10 dar si mult mai fiabila decat f10 ,practic daca stii unde sa cauti iei doua e90 in loc de una f10!
-Motorizari pe benzina mai fiabile decat vechile e46 dar si decat mai recentele f10
-Sunet,este un model cu sunet placut si natural nu se aude sunet fals in boxe ca la generatiile mai noi
-Multe pe piata second hand si usor de revandut dupa cativa ani de utilizare
-Cele pe benzina pot fi trecute pe gpl fara probleme la costuri de sub 2000 euro fiind mai economice ca un diesel per total la costuri !
-Dimensiuni compacte pentru o masina din clasa medie,fiind mult mai mici fata de alte masini din clasa sa.Este un avantaj in orase in gasirea mai rapida a unui loc de parcare
-Directie si frane bune
-Motorizarea de 3 litri benzina este cea mai placuta din gama Bmw si fiabila,fiind la acesta serie inca aspirata,deci fara turbina!
Mai jos aveti toate versiunile de motoare pentru acesta serie cu exceptia lui M3.
335i (306 cp)
335 xi (306 cp)
330i (272 cp)
330i (258 cp) Automatic
330i (258 cp)
330d (231 cp)
330 Xi (258 cp)
330 Xd (231 cp)
325i (218 cp) Automatic
325i (218 cp)
325 Xi (218 cp)
320i (150 cp) Automatic
320i (150 cp)
320d (177 cp) Automatic DPF
320d (163 cp)
318i (129 cp)
318d (122 cp)
Ce recomandam?
Daca vrei diesel cumpara doar euro 4, motorul 2litri diesel este suficient adica pana in 2008 fabricatie daca vrei sa stai linistit.In caz de km putini un diesel nu renteaza la rulaje de sub 15.000 km anual.
Cea mai inteligenta achizitie o reprezinta 320i,aspirata simpla dar nu te astepta fie extrem de rapida sau economica cand o calci.La rulaje mai mari o poti trece pe gpl la costuri de aproximativ 1000 euro!
Pentru bugete generoase si sportivitate 330i sau M3,dar 330i te mai lasa sa respiri si iarta din greseli fata de M3.Daca nu esti un as al volanului M3 este mai periculos decat o sabie ascutita, nu mai ajungi acasa intreg…
Modele cu tractiune integrala nu recomandam,sunt uneori probleme cu cardanul ,rapeste din spatiu si adauga greutate in plus masinii.Va consuma mai mult si nu este la nivelul unei Quattro de exemplu ca eficienta.Xdrive este doar un moft pt amatori sau cei nepriceputi la condus sa se simta in siguranta.
Cand cautati pe internet expresia vanzari auto second hand ieftine tineti cont de cateva aspecte.
-Un pret foarte mic nu inseamna obligatoriu si masina proasta,uneori sunt si masini bune la pret mic. Trebuie multa rabdare si bafta pentru a le gasi!
-Un pret foarte mare nu inseamna neaparat ca masina este foarte buna,orice om incerca sa obtina un pret cat mai mare.Uneori merita platit accel pret daca starea este ireprosabila dar greu de gasit aceste masini.
-Preturi mult sub media pietei ascund ceva suspect,putret.Sunt probleme la masina (reale sau ascunse) sau la acte,uneori ambele.
-Nu confundati linia de echipare M cu M3,sunt masini complet diferite.Uneori daca masina are un volan M sau alt element nu inseamna ca ai linie M.
-O echipare M are diferite pragurile,spoilere,suspensia,scaune,volan,design nuca schimbator si inscriptii de obicei pe praguri m performance.In plus garda la sol este putin mai redusa si echiparea 100% originala are alt fel de jante ca design,marime decat stock.
Este in natura noastra a romanilor sa cautam uneori acesta expresie pe internet vanzari auto second hand ieftine.Recunoastem,nu are de ce sa ne fie rusine dar asta nu inseamna sa cumparam masini bune de dus la fier vechi .
Indiferent de masina cumparata ganditi ca este totusi second hand si nu reparati niciodata pe viitor cu piese sh ci doar noi!
Vedeti si clipurile urmatoare pentru a avea o idee de ansamblu asupra acestui model.