Analiza sh Mercedes c class (w204)

0
116
C-Klasse T-Modell, C 350 CDI 4MATIC (S 204) 2010

 

Motorizari

Benzina

  • 1.6 supra-alimentat de 156 cai

  • Inlocuieste 1.8 Turbo, noul 1.6 este  acelasi M271 dar ca redus la capacitatea cilindrica.

  • 1.8 supra-alimentat de 156 cai –

  • C200 Kompressor vine pe Mercedes C Class W204 ca sa asigure performantele necesare unei berline premium.

  • 2.5 V6 de 204 cai

  • 3.0 V6 de 231 cai

  • 3.5 V6 de 272 si 292 cai

  • 6.2 V8 de 457 si 480 cai

  • Diesel

    • 2.2 4 cilindri de 120, 136, 170 si 204 cai

    • 3.0 V6 de 224 si 231 cai – Class

    • Caroserie

    • 8

    • Dotari

    • 8

    • Sportivitate

    • 7

    • Confort

    • 7,5

    • Cost Intretinere/Revizii

    • 8

    • Valoare de revanzare

    • 8

    • Spatiu interior

    • 7

    • Calitate materiale

    • 7,5

    • Fiabilitate

    • 8

    • Aceste note sunt date in raport fata de concurenta premium directa.Sunt mai putin sportive fata de seria 3 de la Bmw dar mai confortabile decat toate.Audi cu A4 este ca de obicei nehotarat,are putin din toate dar nu exceleaza la nimic in mod deosebit.Doar Lexus si Volvo se apropie de nivelul confortului unui c class acesta generatie.

  • Nu discutam de designul lor,frumusete fiindca parerile sunt impartite,ce ne place noua nu le place altora si invers.

    • Minusuri

    • -Uneori calculatorul nu citeste cheia. Ia ambele chei cu tine.

    • -Motoarele V6 pe benzina, cod M272 si M273 au unele probleme la axul balansier si intinzatoarele distributiei.

    • -Cutiile automate 7G-Tronic mai putin fiabile ca cele vechile 5g-tronic.

    • -Manerele din plastic de la portiere sunt dintr-o bucata cu portiera. La schimbare trebuie data jos portiera cu totul .

    • -Motorul M271, nume de cod C180 Kompressor si C200 Kompressor are unele problemele la intinzatorul lantului de distributie. Se poate rezolva schimbi distributia la 120.000 km si stai relaxat.

    • -Spatiu mai mic decat alte masini din acceasi clasa

    • -Materiale la interior mult sub e class dar peste Bmw e90

    • Plusuri 

    • -Mai bune per total ca concurenta directa din segment fiind suficient de sportiva si confortabila

    • -La preturi relativ apropiate de marci de volum poti lua o masina net superioara la toate capitolele importante

    • -Varietate mare de motorizari

    • -Variantele pre-facelift la preturi bune

    • -Exista inca in oferta motoare foarte fiabile

    • -Posibilitatea echiparii masini after-market din dezmembrari cu elemente de lux sau sport pt interior,exterior la pret bun

    • -Exista intre ele si foste masini de taxi ce sunt inca f bune ce mai duc inca 300.000 km si asta la un pret foarte mic.Acestea au fost in general servisate la timp si cu piese de calitate .Asta pt ca firmele de taxi sau persoanele private nu isi permiteau sa piarda bani si clienti facand economii inutile la intretinere.

    • -Motorizarile pe benzina sunt uneori gasite si cu instalatie de gpl montata aftermarket in acest caz bate un diesel la costuri mici.

    • Cele mai multe modele c class generatia w204 sunt c 200 si c 220 cdi. Aceasta generatie este produsa dupa anul 2007 pana in 2014.In anul 2010 a avut loc un facelift,acesta a dus modificari multe si importante.Farurile pe fata sunt mai alungite,migdalate nu mai au forma aproape dreptunchiulara .La interior sunt putin mai rotunjite formele si cu o tenta mai sportiva cu scopul de a fura din clienti lui seria 3.

    • Cea mai importanta modificare adusa de facelift este trecerea la motorizari euro 5 atat pe benzina cat si diesel.In acest caz avem doua vesti,una buna si una proasta pentru fanii Mercedes.

    • Vestea buna este ca motorizarile pe benzina au devenit mult mai economice apropiate de diesel dar si mai puternice.Este un lucru rar intalnit in lumea auto sa creasca performanta si eficienta fara sa afecteze consumul si chiar si fie mai mic!

  • Motorizarile pe benzina euro 5 sunt cu injectie directa,cele euro 4 fiind cu injectie indirecta,multipunct denumita.Singura slabiciune a celor euro 5  este ca nu prea se impaca cu instalatiile gpl  .Costul unei instalatii pe gpl pt asemenea motoare este de minim 1500 euro iar economia realizata nu este grozava .Acest fapt se intampla pentru ca masina niciodata nu va functiona 100% doar pe gpl .Calculatorul instalatiei injecteaza benzina mereu minim 30% pe parcursul functionarii motorului asta pt a proteja motorul.

  • Vestea proasta este la motoarele diesel euro 5.

  • Aceste motoare nu mai sunt la fel de fiabile ca vechile euro 4 si distributia este asezata in spatele motorului.Au cam acceasi problema cum au motoarele Bmw euro 5 cu distributia.

  • Inlocuirea ei este foarte scumpa pentru ca este nevoie sa se scoata motorul pentru a o schimba .Putine unitati service au echipamentele necesare sa poata faca acesta operatiune rapid si eficient.

  • Oferta cea mai generoasa pe piata second hand este la versiunile diesel de baza pt ca aceste au fost cele mai vandute de noi.In afara persoanelor fizice au fost alegerea multor firme din diverse domenii si de taxi.Majoritatea sunt echipate cu cutii de viteze in 5 sau 7 trepte in functie de anii de fabricatie.Diferenta intre cele doua tipuri de cutii de viteze este ca cea cu 7 rapoarte este mai economica si performanta.Slabiciunea ei este ca fiabilitatea ei nu este la nivelul extrem de ridicat de a fost cea veche in 5 rapoarte/trepte.

  • Inlocuirea la maxim 60.000 km a uleiului din cutia de viteze este obligatoriu desi poate atunci cutia nu da semne de oboseala.Cand apar semnele de slabiciune este deja prea tarziu deseori iar costul repararii/inlocuirii nu este deloc mic.

  • Sfatul a multor experti auto este de a schimba uleiul din cutia de viteza automata indiferent ca este in 5 sau 7 trepte.Unii vanzatori vin cu acte,facturi,istoric de service fals,contrafacut si pot fi pacaliti uneori si experti auto de un fals bine facut.Din oboseala,greseala,neatentie sunt si ei oameni se pot insela .

  • Multi experti auto in privinta distributiei sunt de parere ca daca vrei motorizare euro 5 diesel schimbul acesteia sa se faca la maxim 120.000 km.La motoarele euro 4 recomandat este ca la 200.000km sa fie facut preventiv schimbul distributie.Acesta nu are problemele celei euro 5.!

  • Cea mai buna alegere in cazul in care bugetul nu este o problema prea mare este euro 5 benzina+cutie viteza manuala,echipare elegance sau avantgarde.Pretul acestora este uneori si cu peste 3000 euro mai mare decat al altor versiuni.

  • Nu ignorati versiunile break,dupa parerea noastra sunt o alegere mai buna decat sedanul,sunt mai practice,spatioase cam la acceasi bani .La viteze mari  de autostrada un break este mai stabil ca un sedan fapt demonstrat in testele dinamice .Au stabilitate mai bune pentru ca in general au un coeficient aerodinamic mai bun decat sedanul.Fluxul de aer si curentii in cazul breakului stabilizeaza puntea spate nu o fac sa topaie ca la sedan.

  • Versiunile coupe si cabrio fac imposibila folosirea locurilor din spate din cauza spatiului prea mic.Cumparati aceste versiuni doar ca pe a doua masina pentru ca se revand foarte greu.Acestea modele sunt doar pentru distractie si plimbari scurte de weekend.

  • La pretul unui Logan nou se poate cumpara o asemenea versiune in stare foarte buna,acesta ingroapa 3 Logane daca este la mana buna masina.Ca masini noi au fost creditate cu o garantie anticoroziva de 30 ani probleme cu rugina nu ar trebui sa apara daca masina nu va suferii accidente.

  • Cel mai mare pret il au versiunile AMG fiind foarte putine la vanzare.Pretul lor este cel putin de 3 ori mai mare decat al altor versiuni si are devalorizarea cea mai redusa dintre toate.Diferenta de pret se justifica fiind putine elemente in comun cu una normala.Motorul este construit manual si testat ca cele de F1,poarta semnatura inginerului ce a asistat la ansamblare lui.Diferenta intre versiunea AMG si rivalii Bmw M3 si Audi RS4 este ca nu sunt asa brutale fiind mai docile si usor de condus chiar si de amatori.Ofera sportivitate doar cand este calcata pedala ceva mai tare la mers normal se comporta ca orice model al marcii,nu pune probleme de acomodare.

  • Carcotasii ar spune ca pe circuit  il bate M3 iar un RS 4 este mai usor de condus si performant pe asfalt umed sau iarna pe zapada.Acestea sunt simple detalii nu suntem la curse dar soferul unui Amg se ridica de la volan mai odihnit,relaxat decat in cazul rivalilor.In trafic diferenta accea minora in minus de sportivitate nu o vei simti niciodata.

  • Concluzie
  • In calitate de experti auto in functie de bugetul disponibil daca va place acesta generatie va oferim cateva idei.

  • -Nu conteaza numarul kilometrilor ci starea tehnica a masinii.Pot fi masini cu peste 400.000km in stare excelenta dar si epave cu sub 190.000km.In cultura auto acest aspect este numit piesa dintre scaun si volan,adica soferul,propietarul.

  • -Nu conteaza numarul de propietari anteriori.Un singur propietar sau maxim trei nu inseamna obligatoriu ca masina este si in stare foarte buna.Nimic nu garanteaza asta.Noi ca romani inca avem acesta prejudecata!

  • -Nu conteaza neaparat ca masina sa fie full option.Unele dotari se pot implementa si din dezmebrari.Elemente de interior,elemente de caroserie,jante sau altele ce pot fi gasite la preturi decente.

  • -Nu conteaza culoarea masini daca iti place nuanta sau starea ei,asta se poate remedia.Asta sa fie cel mai mare defect al masinii respective,se poate colanta,pune folie sau face o revopsire.

  • -In afara partii tehnice cel mai mult conteaza starea caroseriei.Daca a fost implicata in accidente ce a afectat structura caroseriei sau prezinta rugina accea masina este un gunoi ce iti va toca bani si pune in pericol viata.

  • -O alegere foarte buna a masinii nu poate fi facuta in o ora sau la vizionarea unei singure masini.Sunt cazuri exceptionale in care se poate intampla sa gasesti masina potrivita din prima data.Graba strica treaba,o masina nu cumperi in fiecare zi sa fie prea ieftina si sa nu conteze acest detaliu.

  • -Daca gasiti experti auto ce va promit o masina buna la pret foarte bun in timp foarte scurt feriti-va de ei pt ca aceste masini se vand cel mai rapid .

  • -In calitate de experti auto si de oameni responsabili preferam sa pierdem clienti decat sa acceptam compromisuri.!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here