E Class (W211) un Mercedes nobil!

Mercedes e class ,nume de cod intern w 211 a fost produs intre anii 2003-2009.Aceasta generatie este net superioara vechii generati w210 fiind mult mai moderna si nu are deloc probleme cu rugina .E-ul are peste 60% piese/tehnologii folosite la S class iar rivalii sai dau non stop copy paste la tehnologia Mercedes,in special la siguranta!

-Minusuri

Sistemul de franare Sbc

Masinile produse pana in iunie 2006 aveau sistemul de franare denumit Sbc.Acesta avea un sistem de control hidraulic cu electropompa integrata iar fiabilitatea lui a fost redusa.Fiind la accea vreme prezentat ca o revolutie tehnologica a dezamagit datorita componentelor sensibile.Inlocuirea sistemului costa peste 9000 de lei.Mercedes a revenit la sistemul de franare clasic la facelift produs dupa aceasta perioada acesta fiind f fiabil!!!

-Cutia de viteze 7g-tronic

Este o cutie fiabila dar necesita atentie fiind putin mai sensibila ca vechea cutie 5-tronic.Faceti revizia cutiei de viteze  la 60.000 km si nu aveti dureri de cap.Multi recomanda revizia la cutie doar cand apar smucituri de trepte dar este prea riscant.De ce sa risti in jur de 3000 euro pt cateva sute de euro?Nu are sens sa te zgarcesti!

-Trapa

Daca masina este dotata cu acoperis panoramic/trapa pot fi probleme daca auziti zgomote la peste 90km/ora sau la deschidere auziti zgomote.Este pana la urma o fitza trapa pt ca la viteze mari in anotimpul cald daca o deschizi apar turbulente de la vant.Te poti alege si cu o sinuzita sau raceala puternica.Pt cine vrea sa dea smecher sa ia un cabrio,indiferent de marca la 9 din 10 pot fi probleme la trapa fiindca se foloseste rar.!

-Filtrele de particule

Dupa anul 2005 toate motoarele diesel au filtre de particule.Acestea se infunda/colmateaza in special in orase si la cele ce au cutie automata.Cutia automata are tendinta de a tine turatia sub pragul de 2000 ture pt a fi cat mai liniste in masina.Pe autostrada se mai curata dar daca apuca sa fie peste 70% obturat nu rezolvi nimic.Costul unui filtru este de aproximativ 5000 lei.Anularea filtrului este un risc pt ca R.A.R daca te prinde la o inspectie in trafic iti retine talonul si da amenda cat costa filtrul.!

-Suspensia pneumatica

Denumita la Mercedes Airmatic are ca sensibilitati pernele si compresoarele.Inlocuirea lor poate fi intre 6000-14000 lei in fc de originea pieselor si unde faci acesta reparatie.Majoritatea au doar pe puntea spate suspensii pneumatice.Fiecare face cum vrea,sunt posesori ce au inlocuit suspensia pneumatica cu cea clasica,pierd putin la confort dar castiga la costuri!

-Articulatii

Pivoti,bascule,arcuri au rata de uzura cea mai ridicata in special la versiunile de varf,masina fiind aproape de doua tone.La versiunile de baza cedeaza mai rar fiindca suporta o greutate mai redusa.Inlocuirea lor cu cele aftermarket este recomandata fiindca la accel moment Mercedes a avut un furnizor slabut de piese.Originale costa aproximativ 4000 lei pt fiecare roata dar aftermarket le poti lua la pret si cu peste 50% mai mic !

+Plusuri

-La confort nu are nici un rival serios in segment

-Regina clasei la siguranta pasiva si activa,iar exemplul perfect ca a fost modelul cel mai putin implicat in accidente.Din vina ta sa faci accident cu o asemenea masina fara suparare nu meriti sa ai carnet de sofer!

-Versiunile break sunt imense la spatiu si portbagaj,poti care absolut orice ai nevoie,incape lejer o lada frigorifica daca vrei!

-Doar Audi A6 se apropie de calitatea materialelor folosite la interior acestui E class restul rivalilor par low cost

-Cel mai fiabil model din clasa mare,sunt mii de masini in afara tarii pe taxi cu peste un milion de km motor-cutie neschimbate.Asta spune totul,stim ca sunt si Dacii Logan cu acest nr pe taxi dar nu au complexitatea constructiva a  E-ului.Asta este o performanta greu de batut de oricine producator

-Acum au preturi extrem de mici ca masini sh.De pretul unui Logan nou un E-class full option si iti mai raman si bani pt urmatorii 400.000km .

-Piese ieftine pt o masina premium,unele costa mai putin ca la marcile de volum

-Usor de gasit piese si elemente de caroserie pe piata second hand.

Note

Caroserie 9

Confort 9

Siguranta activa/pasiva 10

Sportivitate 6

Sarcina utila/spatiu 10

Capacitate de tractare 9

Fiabilitate 9

Dotari 9

Devalorizare/revanzare 7

Cost de intretinere 9

Notele sunt raportate la concurenta premium din clasa mare,nu comparam mere cu pere.Singura critica este ca pare lenesa fata de un Bmw e60 dar diferentele sunt mici.Sportivitatea modelului este singura slabiciune daca vrei sa cauti nod in papura cum este zicala.Audi A6 de ex din acesti ani nici nu intra in discutie,doar cu s line si quattro poate pune probleme acestor rivali uneori.

Gama de motorizari

Diesel

-E200CDI-136cp(preferata nr 1 firmelor de taxi din strainatate )

-E220CDI-150/170cp(preferata nr 2 a taximetristilor)

-E270CDI-177cp

-E280CDI-190/cp

-E320CDI-204/224cp

Benzina

-E200-163/184cp

-E230-204cp

-E280-231cp

-E240-177cp

-E320-224cp

-E350-272cp

-E350CGI-306cp

-E500-306/388cp

-E550-388cp

-AMG E55-476cp

-AMG E63 -514cp

Ce motorizare sa alegem?

Cele mai vandute modele au fost versiunile diesel de baza si aici este oferta cea mai generoasa la masini second hand.Versiunea de baza cu puterea de 136cp este mult prea anemica/lesinata pt aceasta masina.Goala merge cu merge se descurca dar cu masina incarcata si pe drumuri montate isi arata limitele.Versiunea facelift de 170 cp a versiunii 220cdi este alegerea ideala fiindca masina se misca bine si nu consuma nici mult combustibil.Versiunile de varf diesel sunt desigur mai rafinate dar costurile de intretinere sunt prea ridicate fiind taxate excesiv la impozite/asigurari.

La motoarele pe benzina visul suprem inaccesibil este versiunea Amg,zicem asta din doua motive,greu de gasit fiind putine vandute.Al doilea motiv este ca pretul lor este f piperat fiind motoare ansamblate manual si poarta semnatura inginerului care a fost responsabil.Taxele anuale sunt de peste 1000 euro la asemenea capacitate cilindrica.Nu are sens sa discutam de consum,in acest caz.Al doilea vis ar fi versiunea E500,un V8 fabulos,extrem de rafinat si nici nu rupe la consum ca ale V8-uri.

Versiunile de baza ar fi o alegere buna cu doua conditii,una sa mergi frecvent cu masina goala,viteza moderata si a doua sa ocoloesti cat poti orasul.Zicem asta din prisma consumului care sare lejer de 10litri/100km daca nu menajezi deloc masina.

Concluzie

Vrei sa te bucuri de lux,confort,siguranta,fiabiliate la cel mai bun pret pt o masina premium?Daca raspunsul este da,alta oferta mai buna ca acesta generatie de Mercedes nu exista.In cazul in care vrei sportivitate in acesta clasa ia un e60 dar la restul capitolelor este invins lejer de w211.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *