Analiza second hand Dacia Duster!

0
454

In acesta pagina va expunem punctele forte si punctele slabe in analiza noastra second hand ale lui Dacia Duster.Dupa citirea acestei pagini puteti sa luati singuri decizia daca merita sau nu merita cumparat acest model Dacia.La aceasta masina ne raportam fata de concurenta directa din segment ce au cam accelasi nivel de preturi pe piata second hand.

Plusuri

-Piese ieftine si usor de gasit

-Costuri de intretinere reduse

-Bune abilitati off road fata de restul concurentei suv

-Prezenta in oferta cateva motorizari ce si-au demonstrat fiabilitatea in timp

-Greutate relativ redusa

-Consum decent

Minusuri

-Cutia de viteza problematica. Lagarele si sincroanele  sunt fragile, raman resturi metalice din uleiul cutiei de viteze.Defectiunea se manifesta prin zgomote metalice si schimbarea greoaie a treptelor.Uneori cedeaza si dupa 30.000 km!

Defectiunea se manifesta mai des la masinile ce au mers in off road sau tractat remorci.Treapta 1 este extrem de scurta in loc de reductor.

-La masinile ce au mers mult in off road imbinarile suspensie si cele ale directiei cedeaza mult prea usor.

-Franele.Sunt slabe pentru gabaritul masinii fiind subdimensionate.Din cauza lipsei scutului de protectie apare uzura prematura.

-Scaunele.

Cadrul este sensibil,devine zgomotos de-a lungul timpului.Inlocuirea acestuia nu este o solutie fiindca rezolva doar temporar problema.A doua problema este profilarea scaunelor si lipsa de confort la drum lung.Pentru o masina suv sunt subdimensionate este parerea noastra.Daca ai peste 1,80m inaltime un Duster te va enerva la drum lung din lipsa spatiului.

Rugina.

Este o problema veche a marcii Dacia si nici de data asta nu a rezolvat problemelor.Iei Dacia bucuria tinichigiilor au de lucru la masina pe viitor.Rugina incepe de la chederul usilor si se muta apoi pe restul caroseriei.Este o marca low cost dar aceasta problema este deranjanta fiindca apare uneori la masini si de 4ani vechime!

Indicatorul de combustibil.Indicatia poate varia cauza fiind senzorul defect.Este un cost mic inlocuirea acestuia dar o problema deranjanta.Daca nu esti atent poti ramane in pana de combustibil in cazul in care conduci masina dupa alti soferi.Asta se poate intampla la masinile de servici unde conduc mai multi acceasi masina.

Note

Caroserie

6

Confort

7

Sportivitatea

5

Costuri de intretinere

8,5

Siguranta

5

Dotari 

6

Fiabilitate

8

Aceste note sunt date in raport fata de concurenta directa din segmentul suv-urilor care face parte Duster.!

La nivelul de preturi,putere si cilindree al lui Duster este greu de gasit alternative de autoturism mai ieftin la intretinere.Nu este cel mai bun din segmentul care face parte dar nici cel mai slab dintre ele.Dintre marcile europene la nivelul lui de pret pot fi gasite modele Renault,Nissan echivalente .Acestea au acceasi platforma tehnica dar au dotari mai generoase .Calitatea acestora de fabricatie este similara cu a lui Duster nu faceti mare investitie.

A doua optiune ar mai exista modelele japoneze ale lui Suzuki dar acestea au probleme grave de multe ori.Sunt extrem de sensibile la rugina,motoare diesel pretentioase si cu fiabilitate redusa.Motoarele pe benzina sunt cam anemice dar mult mai fiabile.

A treia problema la modele ale marcilor japoneze este ca sunt inca putine pe strazi iar multi mecanici nu se pricep bine la ele .Sunt tot masini dar fiecare marca are anumite detali de constructie si functionare.Indiferent cat de bun este un mecanic daca nu are experienta cu modelul respectiv poate face greseli.Pot fi greseli mici dar costisitoare pe termen lung,uita sa stranga un surub sau nu stie unde au prinderile sau cum se desfac.

Modele ale marcilor germane sunt cu cilindree mai mare si cu preturi mai ridicate.Uneori merita diferenta de pret platita alterori nu,depinde de la caz la caz.Un autoturism se alege nu doar dupa preferinte trebuie luat in seama si aspectele practice ale lui.De acest lucru te convingi cand vezi ca ai avea nevoie de mai mult spatiu sau putere mai multa ori tractiune mai eficienta.

Motorizari 

Benzina

-1,6 litri 4×2 si versiunea 4×4.Prima versiune poate fi gasita si pe gpl de fabrica.

-1,2Tce la cele produse dupa anul 2013.Aceasta are so versiunea 4×4.

Diesel

-1,5dci ce are puteri intre 90-116cai putere in functie de anul de fabricatie.Are versiuni si cu tractiune integrala.Exista la modele noi si filtru de particule dotare standart.

Diferenta intre Duster 1, Duster 1 facelift si Duster 2 tine de cateva modificari subtile legate de design,dotari,materiale.A doua generatie este cu dotari mult mai generoase,are in oferta si cutie de viteze automata EDC .Aceasta are dublu ambreiaj.

Ce alegem?

-Cine nu foloseste niciodata masina in afara asfaltului, la tractat remorci sau merge sub 10.000 km anual este suficient 1,6litri.Este ieftin la intretinere fata de diesel si prezenta tractiunii integrale nu este necesara .Un set de anvelope noi de iarna rezolva problemele pentru cine este sofer bun si responsabil.Un sofer slab poate sa aiba si G class 6×6 ori Jeep Wrangler tot il sant baga masina!

-La rulaje peste 10.000 km anual puteti alege 1,6 versiunea pe gpl de fabrica ori montati o instalatie aftermarket.

-1,5 dci este destinat pentru cei care merg anual peste 15.000km sau au nevoie sa tracteze platforme,remorci ori ies des in afara asfaltului.Acest motor este vioi dar nu extrem de puternic asa ca nu exagerati cu greutatea tractata.Este pana la urma un motoras de 1,5 litri nu vreun monstru de peste 3 litri V8 .Accele motoare sunt pt cei care vor sa tracteze frecvent peste 3 tone remorci,ambarcatiuni etc…

Concluzie

1,5 dci este un motor extrem de fiabil fiind printre cele mai fiabile motoare diesel .Acestea in functie de anii de fabricatie au normele de poluare euro 3,4,5 .Euro 6 se lanseaza abia acum la masinile noi si este prea devreme sa ne ne pronuntam asupra lui.

Nu cadeti in capcana unora ca se bazeaza pe fiabilitate si isi bat joc de motoare.Ele sunt fiabile dar cu o singura conditie sa fie conduse ca pe un diesel si cu motorina decenta.Asta nu inseamna obligatoriu sa alimentezi doar cu motorina premium cea mai scumpa ci sa vezi in ce peci bagi.

Exista uneori motorina foarte scumpa premium mai proasta ca cea normala de baza,premium este doar pretul si asta nu este o gluma proasta!

Cel mai simplu pentru a deosebi motorina de baza cea mai buna de pe piata este sa o testezi pe masina.Se testeaza foarte simplu si se poate face in doua moduri:

-cumperi un litru din fiecare peco din zona ta si platesti un test de laborator,intreaba un chimist daca stie unde se poate testa in zona ta

-a doua varianta este sa alimentezi cand rezervorul este gol doar 10 litri.

Alimentezi 10 litri odata dintr-un peco vezi cum merge cum trage,suna,accelereaza.Pentru a nu fi pacalit poti face un scurt test 0-100km cu cineva in dreapta ta cu cronometrul in mana.

Repeti procedul asta la toate statile peco din zona ta,adica alimentezi 10 litri cand rezervorul este gol si apoi testezi.Inevitabil cea mai buna motorina posibila iti va arata dupa test rezultatele cele mai bune.Pot fi rezultate similare la cateva apoi este simplu departajarea o faci dupa pretul cel mai mic.

Daca cumva iti este pur si simplu lene sau esti comod din fire sa faci aceste teste ale calitatii motorinei la un autoturism sa nu te plangi .Sa nu te plangi cand ajungi cu masina in service niciodata sa fie nevoie de reparatii la motor.Un truc eficient pe care poti sa il folosesti este ca sa cumperi un aditiv de motorina de calitate.Acesta costa peste 100 lei in general si se pune odata la cateva plinuri facute.

Din experienta propie am observat ca indiferent de autoturism folosirea unui aditiv de motorina calitativ scade consumul mediu in general cu 1l/100 de km.Faceti socoteala,noi credem ca merita atat ca costuri cat si ca performanta.Motorul trage mai bine,curat.Unele teste au demonstrat ca uneori poate depasi folosirea unei motorine premium dar fara aditiv de motorina calitativ.!!!

La benzina puteti folosi accelasi metode dar in general este mai curata.Ramane la dorinta fiecaruia daca face sau nu.

Daca se strica motorul unui autoturism cu acest 1,5dci iti vine sa plangi de necaz.Au piese extrem de scumpe raportat la nivelul de preturi din care face parte masina.A doua problema este ca inca sunt putini mecanici ce stiu sa le repare ca la carte.

Cei mai buni mecanici ce se pricep la acest motor pus pe un autoturism Dacia sau alte marci sunt in general la Pitesti.Asta nu pentru ca sunt ei geniali dar au experienta mai mare in reparatii unii fiind fosti angajati la Dacia .Este logic asta pentru ca invata din greselile lor si altora iar in plus unii au si facut schimb de experienta la cel mai inalt nivel pt aceste motoare.

Pe piata de suv-uri second hand Dacia Duster nu este cea mai ieftina in general .Asta surprinde pt o Dacie,stim cu toti ca Dacia era un autoturism cu pretul cel mai mic din piata.Noi nici nu incurajam nici nu descurajam achizitia unui autoturism Duster.

Nu incurajam pentru ca daca nu vrei sa tii masina mult timp poti gasi pe piata auto oferte mult mai atractive ca pret.Nu descurajam pentru ca sunt masini la accelasi preturi sau mai mari si mult mai proaste adica cu fiabilitate mai slaba.

Frumusetea sta in ochii privitorului dar prima generatia personal ni se pare hidoasa,ciudata si doar un Logan mai mare .Aceasta senzatie este si la condus.A doua generatie este mai buna,cizelata dar si mult mai scumpa,uneori sunt duble ca pret la accelasi nr de km,dotari,motor!

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here