Analiza second hand Mini!

0
129

MINI este numele filialei BMW din Cowley, Anglia, precum și a automobilului produs de această filială din aprilie 2001.Istoria Mini dateaza din 26 august 1959. Designer-ul  Sir Alec Issigonis este cel care a schitat si desenat acest model cu gandul la economie de combustibil si la o masina usor de utilizat in oras.

Niciodata nu si-ar fi inchipuit ca acest model se va bucura de un succes imens . Mini a fost proiectat ca o masina relativ ieftina, cu patru locuri, dar suficient de mica pentru a calatori in siguranta. Avand initial un motor de 850cc si 34CP, fiind o masina simpla si agila.

1960 – 1969 Evolutia
Desi Mini si-a schimbat forma pe parcursul a 6 decenii, intotdeauna va fi legat de anii 60. In acesti ani Mini a evoluat de la o masinuta a casnicelor, la un accesoriu de moda care trebuia cumparat, prin intermediul debutului pe scena raliurilor. John Cooper – un contructor de F1, de doua ori campion mondial – a descoperit potentialul directiei precise si manevrabilitatea masinilor Mini. In 1961 primul Mini Cooper a fost lansat, la inceput cu un motor de 997cc si cu un fomidabil 55CP – de aici s-a evoluat la Cooper S – masina care va sta la baza modelului pentru curse.

Cooper S a ajuns la glorie in momentul in care a castigat raliul de la Monte Carlo de patru ori la rand intre 1964 – 1967(desi masinile Mini au fost descalificate in 1966 datorita unei probleme la stopuri). Din clipa in care Mini si-a demonstrat calitatile in fata unui public mondial, toti au inceput sa vrea un Cooper, chiar si fondatorul Ferrari ,Enzo Ferrari a cumparat un Mini fiind modificate special pt vedete, astfel s-a creat un curent, care s-a pastrat pana astazi – este imposibil sa gasesti un Mini care nu a fost modificat in vreun fel.

Inventia numarul 1 a marcii Minii de care extrem de putini stiu chiar si dintre pasionatii marci este amplasarea motorului transversal .Lumea auto in accel moment a fost surpinsa si socata de acesta inventie inedita.Acesta solutie contructiva sa dovedit extrem de practica si utila pentru ca elibera mai mult loc pentru pasageri la dimensiuni mici ale caroserie si lungimea compartimentului motor fiind extrem de redusa.

Ideea Mini a fost rapid copiata de toti contructorii auto si este prezenta si azi pe 70% din masinile prezente pe strazi.Este folosita in general pentru motoare sub 3litri.

Marca Mini apartine Bmw ,doar sigla,interiorul si designul caroserei difera de Bmw seria 1  sau alte modele.Au acceasi platforma tehnica si tehnologie.
Mini este o marca de lifestyle si pentru cei care aprecieaza agilitatea,sportivitatea la dimensiuni reduse.
Mini este un fel de kart imbracat intr-o masina sic clasica care sa placa la femei si oraseni niciodata nu va fi cumparata pentru economie sau spatiul sau interior ci pentru cat de de bine se simte cel de la volan.

Mini este o lectie de marketing la nivel de arta,cum sa reconstruiesti de la zero o marca avand la baza doar o idee de design,putina istorie si cu investitie extrem de reduse dar vandute la preturi similare ca Bmw.Cine a avut ideea cumpararii si transformarii marcii la nivelul de azi din cadrul Bmw cu siguranta poate sa predea lectii de marketing la orice profesor universitar de marketing si management din orice tara.

O sa rezumam in cateva randuri de ce merita sau nu merita cumparat un Mini .

Plusuri

-agilitate si sportivitatela cote inalte peste concurenta directa
-o placere pentru cei pasionati de condus in special pe drumuri de munte sau alte drumuri cu multe viraje
-design original si diferit fata de seria 1 de la Bmw fiind mai scump la revanzare decat modelul german
-aspect clasic fiind un avantaj pentru cei nu vor sa iasa prea mult in evidenta cu masini ce costau noi si peste 50.000 euro
-fiablitate buna peste a concurentei directe fiind mai fiabile decat modele Bmw desi au accelasi piese fiind fabricate doar in Anglia!
-caroserie solida fara probleme cu vopseaua sau rugina
-depreciere redusa la revanzare fata de restul fiind marca care se deprecieaza mai greu decat un Bmw
-piese usor de gasit

Minusuri

-modelele diesel sunt mai putin fiabile decat cele pe benzina fiind motorul de Bmw de 2litri in majoritatea cazurilor
-nu sunt practice deloc chiar si versiunile suv
-nu sunt spatioase in toate cei inalti sau masivi stau inghesuiti mai ales in spate
-scumpe chiar si second hand
-sufera la confort ,pe drumuri denivelate sau proaste este un chin sa fi pasager sau sofer
-daca nu sunt conduse pe drumuri de calitate cedeaza des rulmenti,bucse,amortizoare si alte elemente ale suspensiei,directiei avand cursa scurta la amortizoare
-greu de revandut fata de orice model Bmw,doar fanii marcii si femeile ce vor sa fie sic cumpara Mini de obicei.

Multi oameni inca evita sa cumpere Mini noi sau second desi unii dintre ei cumpara masini la fel de scumpe si mici ca Mini alte marci ce nu se ridica la nivelul marci engleze.Exemplul perfect este Bmw seria 1 care este la fel de scump si uneori full option mai scump ca Mini Cooper dar niciodata nu va oferii acceasi placere la condus ca marca engleza desi au accelasi piese!

Unde Bmw seria 1 sau alte modele ale altor marci incep sa se simte dificil de manevrat un Mini te va umilii pe drumurile virajate nici macar aproape de el nu vei putea ramane.In oras la fel Mini pur si simplu isi cam bate joc de concurenta,nu are rival doar o motocicleta sau scuter este mai rapida si agila.La vanzari auto Mini este in Romania putin cautat fiind destule de rare si scumpe deseori.

Sa cumperi sau vinzi un Mini second hand este o provocare in Romania fiind multi oameni reticienti la aceasta marca si destul de putine pe strazi .Unii posesori de Mini sunt fosti sau actuali clienti Bmw,este recomandat sa fie bine verificate nu toate au avut soferi responsabili.In Romania este de preferat ca vanzatorul sa fie femeie in general arata in stare mai buna.La cele conduse de femei in afara uzurii ambreiajului la cele ce au cutii de viteze manuale in general se prezinta bine.

Daca vreti un Mini consultati ofertele sh la vanzari auto pentru a va face o idee de pretul minim si cel maxim .

Va putem gasi masina dorita indiferent de model,nu cumparati masini de Anglia acesta marca,in afara problemelor legate de condus doar la fier vechi si dezmembrari va ajunge masina .Nimeni nu va cumpara Mini cu volan pe dreapta!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here