Masini in leasing,acest concept de vanzari a fost prima data implementat de Ford pentru a isi mari vanzarile.Mai intai cateva cuvinte despre istoria Ford sa stim ce reprezinta.
Fiul unor emigranți irlandezi, Mary și William Ford, care s-au stabilit la o fermă . Ford la 16 ani s-a angajat ucenic la un atelier auto, unde a învățat totul despre motorul cu ardere internă. După câțiva ani în care a învățat această meserie, Ford s-a întors la fermă, la familia sa, și a lucrat part-time pentru Westinghouse Engine Company. Ford și-a deschis propriul atelier auto la ferma sa și a început să repare motoare și masini.
Henry Ford, după câteva experimentări cu vehicule power-driven el s-a dus în Detroit și a lucrat ca mecanic și inginer cu Edison Company.
Având sediul în Deaborn, o suburbie a orașului Detroit, producătorul de automobile a fost fondat în anul 1903.Ford a introdus diferite metode de producere în masă a automobilelor și managementul în masă a unei forțe de muncă industriale, în special producția pe bandă rulantă a automobilelor. Combinația lui Henry Ford de fabrici eficiente, muncitori bine plătiți și prețuri mici a revoluționat lumea automobilelor iar acest proces a fost cunoscut sub numele de „fordism„.
Ford a construit un sediu la Koln,Germania in urma cu 50 de ani . In aceasta locatie se produc masini si piese destinate exclusiv pietei europene.Diferenta intre cele produse pentru piata europeana si piata americana sau alte piete este ca cele europene sunt orientate usor spre sportivitate,au suspensii mai tari .
Ford si-a castigat renumele si respectul pe piata europeana dupa ce modelul de curse Gt40 a umilit pe Ferrari in cursa de la Le Mans chiar de la prima participare si alte curse ale vremii,4 ani Ferrari au fost dominati atat de clar incat primele 3-4 locuri in curse erau Ford Gt40.Fondatorul marcii Ferrari extrem de nervos si frustrat de aceasta situatie neplacuta a incercat sa cumpere marca Ford dar fara succes.
Ford a fost la un pas sa duca la faliment pe Ferrari daca nu se retragea din curse,fiindca tot mai multi fani ai marci italiene alegeau alte marci sau chiar un Ford Gt40.Daca vrei sa superi un fan Ferrari este suficient sa amintesti de Gt40.Unii ce au testat modelul nou gt40 editie limitata la sub 1000 exemplare afirma ca este ca masina peste multe modele ale marcii italiene.
Alt model iconic Ford este Mustang,fiind la baza tot Ford,a fost aleasa denumirea Mustang pentru a ironiza Ferrari(tot cal la sigla dar alergand nu ridicat in sus) si a demonstra ca pot face masini cu senzatii tari la condus la mai putin de sfert de pret fata de Ferrari!
Au o gama extrem de variata de modele si motorizari iar la gama vehicule comerciale,utilitare sunt lider european la vanzari noi si second hand fiind intre cele mai cautate datorita ofertei variate si experientei de 50 in domeniu,Transit fiind primul model utilitar produs si vandut pe plan european.
Cine vrea un Ford azi indiferent ce preferinte are isi va gasi modelul de masina potrivit nevoilor lui.
+Plusuri
-modele sportive si versiuni sport la un raport pret-sportivitate greu de egalat de concurenta directa
-preturi mici la second hand
-fiabilitate buna mai ales la motoare pe benzina
-piese ieftine usor de gasit
-tinuta sportiva de drum la autoturisme
-modele comerciale ieftine second hand
-fiabilitate comerciale peste media pietei
-usor de reparat
-consum redus la multe modele
-cutii de viteze manuale fiabile si precise
-usor de condus
-distributie pe curea ieftina de inlocuit la majoritatea modelelor
-motoare pe benzina economice unele au consum mediu sub 6l !
-Minusuri
-valoare mare de depreciere la revanzare
-motoare diesel lenese si zgomotoase in special cele produse pana in 2014
-fiabilitate motoare diesel de 1,6 si 2litri
-materiale proaste la multe modele
-caroserie fragila la multe modele
-probleme grave cu rugina la modele pana in 2010
-vopsea de slaba calitate se matuieste dupa 6 ani
-revanzare greoie
-mult plastic la interior
-scut motor lipsa sau firav din plastic subtire
-probleme electrice la umezeala uneori
-modelele comerciale cu probleme la rugina
-cutia de viteze la multe modele agata nefiind foarte precisa
-scaune de multe ori inconfortabile fiind prea tari,moi sau neprofilate bine
-confort moderat la multe modele mai ales comerciale
-bordul este extrem de masiv ocupa foarte mult spatiu din interiorul masinii compartiv cu alte marci
Sa cumperi masini in leasing poate fi o idee buna sau proasta conteaza enorm ce model,motorizare si dotari alegi sa aiba masina ce o vreip.Poate fi o bucurie dar si o dezamagire daca alegi gresit in 100.000 km o mai cumperi odata la cati bani mananca cu reparatiile diverse.
La verificarile noastre cele mai problematice au fost cele diesel sub 2litri avand doar un singur motor in toata gama sub acesta capacitate fiabil care a fost produs doar pana in 2010.
Motorul diesel de 1,8litri este considerat cel mai reusit motor Ford dar Ford a ales sa renunte repede la el fiindca erau prea fiabile si pierdeau la vanzari de piese auto.Motorul pe benzina cel mai fiabil este de 1,6 aspirat inlocuit si el de motoare turbo desi era excelent pt Fiesta sau Focus.Acest motor putea fi trecut f usor pe gpl si avea un cost de intretinere foarte mic.
Cel mai de succes model Ford pe piata europeana este Fiesta,fiind una dintre cele mai vandute masini in leasing.Cine a condus o Fiesta va intelege de ce a avut si are succes acest model.Este economica,fiabila si fasneata fiind usoara si agila.Focus este un model apreciat dar niciodata nu avut succesul lui lui Fiesta indiferent de generatie.Ford a incercat mereu sa fure din clientii lui VW Passat cu Mondeo si extrem de rar a reusit.
Merita sa cumperi masini in leasing?
Daca ai o firma destul de puternica cu profituri mari este o optiune demna de luat in serios pentru ca o bagi la cheltuieli pe firma.Pentru persoanele fizice este insa o pacaleala pentru ca la finalul leasingului ai mai dat cateva mii de euro in plus.Nimeni nu vinde masini in leasing in pierdere si este logic sa fie asa.Am observat ca la masini in leasing costul este cu minim doua mii de euro mai mare fata de pretul ei de piata.
Exista o firma auto care vinde cele mai scumpe masini in leasing din Romania si cele mai multe.Secretul lor este ca sunt extrem de masluite/aranjate masinile,nu este posibil ca masini ce au in bord 70.000km sa aiba tocita tapiteria de pe scaune ca un taxi.Am cunoscut oameni ce au cumparat si doua masini de la ei iar acum dupa ce le-am aratat adevarul este prea tarziu sa isi mai recupereze banii.
Mondeo este un model prea mare si greu si motoarele pe care le are in general iar motoarele diesel de origine Peugeot i-au patat imaginea la fiabilitate.Un Mondeo nu ar trebui niciodata cumparat cu motor sub 2 litri cilindree,fiind prea anemice pentru gabaritul lui Mondeo.Restul modelelor o sa le amintim in analize sh pe modele in postarile viitoare.
La gama de vechicule comerciale,utilitare pana in 3,5 tone Transit este regele segmentului.Este cel mai vandut model nivel european la masini noi si masini second hand de 40 ani fara intrerupere.Transit a mereu preturi accesibile la achizitie si costuri de intretinere mici.Pretul pieselor este in general mai mic ca la restul concurentei de asta se bucura de succes.
In clipul de mai jos aveti productia unui model apreciat din gama Ford.
Wow! Thank you! I constantly wanted to write on my site something like that. Can I implement a fragment of your post to my site?