Analiza second hand Audi!

0
16

AUDI AG, cunoscut simplu ca Audi, are sediul în Ingolstadt, landul Bavaria. Capitalul societății Audi este deținut aproape în totalitate de Grupul Volkswagen.Compania isi are originile inca din anul 1899, de la August Horch. Primul automobile Horch a fost produs in 1901, la Zwickau. In 1909, August Horch a fost fortat sa inceteze folosirea propriului sau nume de familie si a ales numele Audi,la inspiratia unui copil ce studia latina
(„Horch!” in germana inseamna „asculta!”, echivalentul pe latina fiind „audi!”).

In 1980 a lansat sistemul de tractiune quattro si modelul quattro sport din accel moment devenind un producator de masini premium si extinde gama de modele si motorizari.Cel mai celebru motor Audi este cel cu 5 cilindri in linie de 2,5litri,motorizare pe benzina.

+Plusuri
-tractiune integrala quattro este cea mai eficienta de pe piata prezenta
-caroserie solida,de calitate fiind intre cele mai bune caroserii de pe piata auto
-vopsea de fabrica calitativa rezistenta in timp
-gama variata de modele si motorizari
-vizibilitate buna la multe modele
-fiabilitate foarte buna la unele motoare
-fiabilitate si precizie cutii de viteze manuale
-consum mic la diesel
-scaune s line la unele modele,sunt etalonul industriei auto ofera confort si sportivitate la cote ridicate
-ergonomie excelenta la multe modele
-usor de condus chiar si versiunile sport in conditii de aderenta scazuta
-versiuni sport s si rs extrem de performante si unele chiar foarte practice,sunt si versiuni suv si break
-in top 3 mondial la calitate materialelor folosite la interior si finisaje
-unele modele au sistem audio extrem de performant Bang Olufsen
-cateva modele ce au caroseria construita integral din aluminiu si altele partial aluminiu
-prezenta in oferta a unui motor de Porsche 100% fabricatie la unele modele
-multe modele practice
-preturi pe piata second hand relativ mici
-devalorizare redusa fata de alte marci,in special cele s si rs
-piese usor de gasit
-piese destul de ieftine,unele chiar f ieftine fata de alte marci premium
-usor de gasit elemente de caroserie originale in caz de avarii usoare
-intretinere relativ ieftina pentru o masina premium
-prezenta in gama a modele hibride si electrice
-exista in oferta de motorizari motor V10 de Lamborghini la unele modele s si rs

Minusuri
-consum ulei unele motoare,in special cele pe benzina sub 2,5litri
-fiabilitate redusa cutii de viteze automate indiferent ca este tiptronic sau multitronic
-versiunile de baza au mai mult piese VW decat Audi
-fara quattro si motoare sub 3 litri se simt exact ca un Vw la condus
-modele sub A6 sau Q6,Q7 sunt 80% piese Vw
-gradatia uneori ciudata a bordului la km si alte date fiind greu lizibile in timpul mersului la viteze de autostrada
-devalorizare foarte mare la unele modele
-greu de revandut unele versiuni

Daca doriti un Audi 100% conceptie si piese recomandam quattro,motor minim 2,5litri,scaune s line .Daca bugetul va permite de la A5 in sus la turisme iar la suv de la Q5 in sus modele pentru a va simtii ca intr-un Audi adevarat.Modele ca A4,A3 motorizari mici,fara quattro,s line cumparate sunt o risipa de bani pt ca cumperi un Passat sau Polo imbracat in haine de Audi.Au exact accelasi piese fiind si mai scumpe dar la condus se simt la fel fiind doar un instrument de marketing al marcii mai multi clienti.

In targurile auto de vanzare masini second hand din tara vanzatorii profita de imaginea de marca Audi.Cateva exemple ,A3,A4 si Q5 nu sunt cu nimic mai presus decat Golf, Passat si Tiguan cu motorizarile de baza.Pretul lor este insa cu minim 1500 euro uneori si cu peste 3000 euro in plus fata de Vw.La condus se simt la fel doar sigla ,unele materiale si designul difera.

Cine a vizitat targurile auto de vanzare din afara tarii a observat aceasta specula si la alti vanzatori .La felul ca in cazul altor marci ale grupului VW cutia de viteza automata este sensibila.Ideal ar fi sa o evitati indiferent ca este tiptronic sau multitronic,ambele sunt sensibile.Partea proasta este ca la modele mari ca A6,A7,A8,Q7 majoritatea au cutii automate .Sunt aproape imposibil de gasit la ele cutii manuale indiferent de anii de fabricatie.

In afara de motorul de 5 cilindri in linie despre care am amintit,cel mai bun motor Audi este cel V8 4,2litri.Acest motor este intalnit in special pe A8 si Q7 fiind extrem de puternic,rafinat si fiabil dar scump la intretinere.La Audi in general cele mai bune motoare sunt cele diesel,au experienta din cursele Le Mans.Exista insa si exceptii de la regula iar acestea sunt V6 de 3,2litri si V10 de 5litri.

V6 si V10 nu sunt insa de conceptie Audi,primul este in proportie de 90% motor Porsche si al doilea 99%Lamborghini.Am avut ocazia unui V6 pe un model Audi si este o placere condusul lui .V10 este prezent pe S6,S7,S8 la unele generatii.Multi ar vrea un asemenea model dar fug de frica taxelor foarte ridicate.

In rubricile anuturilor online auto de vanzare 80% din cei care vor un Audi cauta motorul de 2litri diesel.Uneori aleg si motoare mai mari dar extrem de rar motoare peste 3 litri.Sunt multi propietari de Audi ce isi posteaza masina in rubrica auto de vanzare deseori si in ziare.Cei care au motoare peste 3 litri extrem de greu reusesc sa isi vanda masinile in Romania.Unii aleg sa nu isi mai vanda accea masina deloc sau sa o duca si vanda in Germania si alte tari  din cauza pretului.

Vestea buna este ca Audi inca mai produce unele masini memorabile ce pot devenii pe viitor legende .Asemeni lui Audi 80 in trecut care ducea la disperare mecanicii auto fiind prea fiabile si rezistente.Vestea proasta este ca sunt unele motorizari atat de proaste incat iti blestemi ziua cand ai cumparat masina.

In general cele mai bune modele sunt cele impare, A3,A5,A7,Q3,Q5 desi au accelasi piese cu restul modelelor.Statisticile de service din multe tari confirma acest lucru.Vedeti de ex cu cat este mai scump A5 decat A4 sau A7 decat A6 desi au acceasi platforma tehnica.Mergeti cu ele sa vedeti diferenta intre ele,se simt altfel parca mai premium,mai sport,mai rafinate.

Va putem da exemplu de 4 modele ce se vor devaloriza foarte greu in timp A5,linie S line,Quattro.Masini stock,de fabrica,fara tuning sau daca sunt tunate sa fie de Abt fiind la mare cautare.Alte modele sunt RS6 varianta break ,RS7 si Audi A8 (primele doua generatii).

La A8 vorbim in special de primele doua generatii fiind extrem de solide si fiabile.Generatiile mai noi sunt mai problematice decat acestea si trebuie avute mare grija inainte de cumparare.Suspensile pneumatice cedeaza mult prea repede mai ales pe drumuri de calitate proasta ca cele din Romania.

Doar un Audi bine ales poate crea bucuria de a conduce mult timp o masina foarte buna pe care sa o tineti multe sute de mii de km fara necazuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here