In aceasta analiza o sa vedem daca merita sa ne uitam in anunturile de masini de vanzare cu acesta marca de origine ceha daru cu sange german.
Škoda, pronunțat corect [școda], este un producător ceh de automobile, ca vechime unul din primii 4 din lume. Din 1991 aparține concernului Volkswagen Group.
Cel mai de succes model al marcii este Octavia fiind la baza platforma de Golf dar mult mai spatioasa,practica si mereu mai ieftina decat Golf .
Marca ceha este de multe ori criticata pentru design prea banal,comun dar oare cum sa faci un Vw mai ieftin,mai bun dar care sa fie pe gustul tuturor ?
Modelele mai noi cu siguranta vor surprinde chiar si pe cei mai critici,exemplul perfect vedeti cum arata modelul Scala de va inlocui modelul Rapid .
+Plusuri
-modele extrem de practice
-modele spatioase
-vizibilitate buna la majoritatea modelelor
-fiabilitate si precizie cutii de viteze manuale
-preturi decente pe piata second hand
-caroserii solide ce nu probleme cu rugina
-vopsea de calitate,rezistenta in timp
-usor de condus
-ergonomie excelenta la interior
-suspensie confortabila la nivelul ei de preturi
-arcuri puternice,unele versiuni duc peste 600kg sarcina utila
-piese ieftine si usor de gasit,adus oriunde in tara
-usor de gasit elemente de caroserie originale in caz de avarii usoare
-consum redus mai ales la diesel 1,6 si 1,9tdi
-motoare turbo sportive usor de modificat pt tuning,curse
-existenta tractiuni integrale la unele modele
-versiune sportive rs la un raport pret-sportivitate-utilitate greu si rar de batut de alte marci
-valoare de revanzare buna
-relativ usor de vandut
-intretinere ieftina
-Minusuri
-fiabilitate cutii automate dsg f sportive dar si f fragile
-fiabilitate diesel scazuta la unele motoare in special la cele euro 4 de 2litri si 140cai
-consum ridicat la unele motoare in special la 1,8tsi
-probleme cu lantul de distributie la 1,4 si 1,2tsi
-volanta cedeaza relativ repede la motoare 2litri si 170cai la cele care au tractat remorci
-rafinament redus la unele motorizari in special la 1,9tdi care suna ca un tractoras
-devalorizare mare la unele modele
-la unele modele suspensie zgomotoasa la drumuri proaste
Daca vizionati orice ziar sau pagina web la rubrica masini de vanzare Skoda este o prezenta numeroasa.Intrebarea pe care multi si-o pun este daca merita atentia noastra aceasta marca.
Este o marca ce are parte de laude si critici iar noi le oferim pe ambele fara nici o problema.La fel ca vw,Audi si Seat problema numarul 1 o constituie dsg.Dsg este cutia de viteze cu dublu ambreiaj .Incercati sa evitati si luati cutii de viteze manuale.Reparatia lor doar amana momentul unei alte defectiuni.Inlocuirea lor este foarte scumpa ,costul fiind de cateva mii de euro.Sa luati de la alte masini de vanzare sau din dezmembrari este o idee foarte proasta.Te costa mai putin dar nu stii cand cedeaza.
Sa observat ca cel mai rapid cedeaza la masinile conduse in oras.Majoritatea conducatorilor auto in momentul opririi la semafor uita cutia in drive si stau cu piciorul pe frana.Acest lucru afecteaza cutia de viteze ea fiind deja sensibila din fabricatie.Cand se opreste la semafor si ai cutie automata(nu doar dsg) pune cutia in N,adica neutru.La plecare dai in D (drive) si lasi sa plece usor masina nu o bruschezi.In acest fel reduci mult riscul defectiunii cutiei de viteze.
Daca circulati in majoritatea timpului in oras si nu vreti manuala pe langa sfatul de mai sus schimbati uleiul la fiecare 60.000km.Schimbat uleiul la cutia de viteze chiar daca poate in accel moment nu are nici o defectiune.Alegeti doar ulei original nu e cazul sa faceti economie la acest lucru.
A doua mare problema este consumul de ulei la unele motoare.Cele mai setoase sunt cele fsi,tsi,tfsi .Mpi si Tdi in general nu consuma ulei sau chiar daca consuma nu depaseste de 0,4litri intre schimburi.In rest nu mai sunt alte probleme serioase ci doar mici maruntisuri ce apar uneori la orice marca.
Ce modele sa alegem din oferta masini de vanzare din targuri auto sau internet,ziare?
Ca masini de vanzare trebuie sa fiti putin selectivi la motorul ales nu la echiparea masinii.Modelul Fabia este este bazat pe Vw Polo,desi are accelasi piese este mai fiabil decat Polo.Este un mister dar statisticele arata modelul ceh superior si mai cautat ca sh decat fratele german.Pentru oras,incepatori si femei este un model bun si placut la condus.La modele mai noi de Fabia evitati pe cele in 3 cilindri,ce economisiti la taxe platiti la ulei si reparatii.
Octavia este modelul cel mai recomandat din gama Skoda din mai multe motive.Este extrem de spatioasa si practica la dimensiunile sale exterioare.In al doilea rand este o masina de munca,nepretentioase poate duce si 600kg sarcina utila.Versiunile 4×4 si cele Scout pot inlocui cu succes un suv cu calitatile lor.Nu recomandam motoare sub 1,8litri pt ca fac masina prea lenesa,deranjati traficul.
Superb este model bazat pe Passat dar mai bun ca fratele german.Este putin mai ieftin uneori dar mult mai spatios si practic decat el.Superb a batut in testele comparative ca masina noua Passatul dar ca sh il bate si mai rau.La acest model obligatoriu diesel 2litri si cutie manuala cu alte motoare masina este prea lenesa,consuma prea mult .Alegerea tractiunii integrale nu este obligatorie e mai mult un moft in cazul lui Superb.
Modele suv si crossover Yeti,Karok si altele merita cumparate doar cu motoare de peste 170 cai putere .Merita doar diesel si doar daca ai nevoie sa tractezi remorci de peste 1,5tone frecvent .Deasemenea daca iesi des in afara asfaltului.Asta daca nu vrei sa arunci banii pe fereastra inutil.Sunt destul de bune dar consumul lor este cu minim 1,8 litri mai mare ca la restul gamei.Greutatea suplimentara isi spune cuvantul,orice suv consuma minim 8litri mediu.La Octavia si Superb uneori poti avea si sub 6litri!
O Skoda este o alegere inteligenta pentru cei care vor un Volskswagen dar sa fie mai practica cu materiale mai rezistente la uzura in timp.
Skoda merita investitia daca stii ce sa alegi,are unele slabiciuni ca orice marca.Niciuna nu e perfecta iar ce vedeti pe unele forumuri auto nu este mereu adevarat.Multe au avut intretinere proasta si conduse abuziv ca pe tractoare.Recordul Skoda la km a fost in Germania 1.400.000 km ,da am scris bine,motor original nedesfacut 1,9 tdi alh cod motor .Alt caz in Uk. la 750.000 km urme minore de uzura motorul desfacut in fata presei si televiziuni .
Multi care critica Skoda se dau drept fani japoneze dar ei au in curte tot o masina ce apartine de grupul Vw.In Europa noi inca nu am gasit nici o marca japoneza cu peste 450.000 motor original.Cand cautati masini de vanzare aruncati un ochi la Skoda si vedeti adevarul singuri.