Masini electrice o sa vedem din ce in ce mai des pe strazi fie ca vrem sau nu asta.Avand motiv reducerea poluarii globale toti se bat cu pumnul in piept ca ele reprezinta viitorul.Nu este cazul sa ne alarmam ,in aceasta pagina analizam toate plusurile si minusurile lui Renault Zoe.Discutam de prima generatie produsa intre anii 2012-2015.
-Minusuri
–Autonomie redusa
Primele modele de Renault ZOE au o autonomie reala intre 100 si 200km.Dupa anul 2017 autonomia a crescut la 300km prin montarea unei bateri mai mari de 41kWh
-Calitatea materialelor
Renault Zoe are un interior cu materiale inferioare altor modele Renault din gama si asta o face sa para low cost,de buget.Noua insa nu a fost deloc ieftina fiind cu peste 15.000 euro mai scumpa ca un Clio de exemplu.Partea buna este ca sunt rezistente in timp,celor pretentiosi nu o sa le placa Zoe !
-Brate,bucse fragile
Renault fiind disperata sa lanseze cat mai repede prima lor masina electrica au omis sa puna piese mai solide,rezistente.Greutatea masinii este de aproape 1,5 tone deci mai grea semnificativ decat un Clio sau alta masina de clasa mica.Exista insa o solutie,sunt unele piese aftermarket ale unor producatori care sunt mai rezistente decat cele originale afirma o parte din propietari.
–Convertorul DC-DC
Numit si Pulsbox el este responsabil de alimentarea circuitului auxiliar cu curent la tensiunea de12 V.Au fost destule cazuri semnalate de propietari ca acesta nu mai functioneaza.Daca masina nu mai este in garantie este o reparatie scumpa!
–Motoare arse(defecte)
Cele mai multe probleme au avut masinile fabricate in anul 2013 . În multe cazuri reparatia a fost facuta gratis de reprezentanta fiind in garantie.Problema este ca nu au si ajuns toate masinile la rechemare in service sau motoarele au cedat dupa expirarea garantiei!
-La o achizitie second hand masinile fara probleme sunt extrem de scumpe ,este cea mai scumpa masina rulata Renault!
-Greu de gasit masini care sa mai aiba bateria in stare buna iar costul inlocuirii este uneori mai mare decat al masinii second!
-Zoe a fost prima masina electrica a multor propietari si pana a se invata cu ele multe au fost lovite in special prin orase.Cele mai multe accidente au fost facute de femei la viteze de oras spune o statistica europeana.
-Durata mare de incarcare a bateriilor te poate stresa atunci cand esti obisnuit cu o masina clasica .Deasemenea cand esti grabit si vrei sa te duci urgent .
-La viteze de autostrada bateria scade vazand cu ochii si stai cu frica de a ramane in pana prostului pe marginea drumului oprit.
-In afara de reprezenta greu vei gasi un service auto care are curaj sa repare masini electrice din cauza lipsei de experienta.
-La drum lung te poate plictisi teribil si frustra daca esti invatat cu masini clasice ce au cutii de viteze manuale.Este periculos ca te poate lua somnul repede si sa faci accident.
-Prea multa liniste si doar un bazait de motor electric ce suna cam la fel tot timpul te poate face sa iti urasti masina.
-Extrem de periculoase pentru pietoni.
Indiferent ca mergi in oras sau afara lui oamenii nu aud zgomot si deci nu se pot feri si fi atenti atunci cand trec strada.La masinile electrice li se mai zice si asasinul mut.
+Plusuri
-La masini electrice ai taxe si impozitele cele mai reduse dintre toate masinile .Este o masura adoptata la nivel european pentru a incuraja piata de masini electrice.
-Este extrem de spatioasa daca ne raportam la dimensiunile sale exterioare si asta se observa din prima secunda cand intri in masina.Te face sa simti ca conduci o masina mai mare.
-Valoarea unei masini electrice cum este Zoe scada greu pentru ca sunt cautate de multi ce vor sa fie eco.La revanzare o sa pierzi cei mai putini bani fata de orice alt model Renault!
-Ai cuplu motor maxim oricand,nu depinzi de turatia motorului ca la o masina clasica
-Daca esti un om care aprecieaza mult linistea in Zoe o sa gasesti doar un sunet de motor electric foarte discret,la viteze mici este impercetibil.
-Zoe a fost cea care a lansat moda unor preturi mai mici la masini electrice prin conceptul de chirie lunara pentru baterie.
-Zoe este super ieftina daca te gandesti cat costa alte masini electrice ce au autonomie mai mica decat ea!
Note
Autonomie 6
Durata de viata baterii 6
Cost de achizitie 4
Cost de intretinere 8
Depreciere 9
Caroserie 9
Dotari/materiale 6
Siguranta activa/pasiva 8
Spatiu interior 10
Zoe a stabilit standardul la masini electrice,de exemplu Bmw I3 este mai scump si cu autonomie mai mica.Reparatiile sunt de asemenea mai scumpe ca la Zoe.La aceasta data a publicarii articolul nu are inca un rival pe masura sa iar performantele sale o sa fie greu de atins la un pret similar lui Zoe.
Motorizari
Avem o singura motorizare ,motor de 88 cai putere si baterie de 22kWh la aceasta prima generatie.Urmatoare generatie este un fel da facelift dar performantele sale mai mari si marirea fiabilitatii este creditata ca fiind a doua generatie .
Este o solutie viabila sa cumperi masini electrice in ziua de azi ca Renault Zoe?
Pentru un utilizator ce merge frecvent distante de peste 100kilometri in afara orasului nu este deloc rentabil.Autonomia redusa si pretul dublu sau triplu fata de o masina din acceasi clasa dar cu motor termic anuleaza avantajele.Mai ales second hand iti cumperi trei Renault Clio de pretul unui Zoe bun!
Daca comparam atat pretul de masina noua cat si de masina second hand Renault Zoe pierde fata de o masina cu motor termic.Singurul tip de clienti pentru care Renault Zoe este cu adevarat rentabil sunt firmele de taxi.Drumuri scurte,franari dese face sa ai costuri de exploatare la cel putin 50% fata de o masina cu alte tipuri de propulsie.
Restul utilizatorilor chiar daca merg majoritatea timpului in oras sa zicem nu merg multi kilometri anual incat sa devina masina rentabila fata de restul masinilor.Un taximetrist merge zilnic minim 100 km,sunt cazuri in care depasesc uneori si 300 de kilometri pe zi.Majoritatea cei care locuiesc la oras poate fac aceasta distanta pe saptamana sau la doua saptamani.
Alte categorii mai sunt pentru care Renault Zoe este masina ideala,cei care lucreaza in distributie ,agenti de vanzari,curieri.Acestia nu merg noaptea si pana dimineata masina are timp sa se incarce la maxim chiar si de la o priza normala casnica.Autonomia sa permite o zi de lucru fara sa isi faca griji vreodata ca raman cu bateria epuizata la maxim.
Concluzie
Nu putem sa criticam excesiv Renault Zoe,sa nu uitam ca este la prima masina electrica si putem ierta unele greseli.Piata de masini electrice cu siguranta va fi in crestere de acum incolo dar pana a inlocui total restul masinilor este cale lunga.Inca masinile clasice si cele hibride nu si-au spus ultimul cuvant.Masinile electrice vor acapara total piata de masini noi si second hand atunci cand preturile vor scadea.In momentul cand o sa apara masini electrice cu 1000 de kilometri autonomie reala in conditii de trafic putem sa zicem ca merita fiecare euro platit.Nimeni nu ar mai cumpara alte tipuri de masini vreodata cu siguranta.
In linkul de mai jos aveti cateva amanunte despre fabricarea lui Renault Zoe chiar din uzina!
Wow, incredible blog structure! How long have you been running a blog for?
you make blogging look easy. The full glance of your website is fantastic, let
alone the content material! You can see similar here sklep internetowy