Anunturi auto second/fiabilitate la Renault?

.

Analizam daca merita sa cautam in anunturi auto marca franceza Renault pentru o eventuala achizitie dar intai putina istorie auto.

Corporația Renault a fost infintata în anul 1898 de cei trei frați Renault, Louis, Marcel și Fernand, dar și cu ajutorul prietenilor  Louis, Thomas Evert și Julian Wyer. Louis a fost cel care a avut ideea de a proiecta și construi câteva modele înainte de a-i coopta în echipă și pe frații lui, renunțând să mai lucreze la afacerea cu textile a părinților lor.Primul autoturism Renault, Renault Voiturette 1CV, a fost vândut unui prieten de-al tatălui celor trei, dar nu înainte ca Louis să testeze autoturismul.

In prezent marca franceza este recunoscuta pentru grija acordata sigurantei masinilor la impact,gamei sportive Renault Sport prescurtata R.S ,succesului in cursele auto si nu in ultimul rand ca fiind inventatorul monovolumului.Espace si Scenic fiind referinta segmentului.

Espace este o masina uimitoare fiind creditata ca cel mai reusit model Renault actual,este suficient sa faci un test drive sau o calatorie ca pasager sa vezi cat spatiu si cat de practica este.Intr-un Espace indiferent de greutatea si inaltimea pasagerilor niciodata nu o sa stai in masina inghesuit sau sa nu ai locuri de depozitare iar portbagajul inghite multe bagaje.

Meritul Renault este ca nu a lasat sa moara Dacia desi avea optiuni sa cumpere alte marci auto la accel moment mult mai cunoscute la nivel mondial sau sa isi creeze o marca propie low cost.Renault a avut mereu curaj sa inoveze si mearga pe drumul sau fara sa fure idei de la altii constructori.Cea mai recenta inventie Renault este 4 control ce consta in virarea sau contravirarea cu cateva grade  a rotilor spate  in functie de viteza deplasarii pentru agilitate si stabilitate mai mare in viraje.A nu se confunda cu tractiunea integrala!O inventie atat de geniala incat au copiat ideea si constructorii de masini premium de lux sau sport ce costa cat 5 masini Renault la un loc.

+Plusuri

-pret mic la cumpararea second hand fata de concurenta
-design original nu exista model sa copieze concurenta
-piese de schimb usor de gasit
-au inca cateva motoare pe care se poate pune usor gpl-gama vechicule utilitare bogata si la preturi reduse

-fiabilitate in crestere la noile generatii

-fiabilitate cutii de viteze manuale si unele automate

-consum in general redus la multe motoare

-confort bun la majoritatea modelelor

-versiuni sportive rs la un raport foarte bun pret-performante

-elemente de caroserie originale usor de gasit in caz de avarii usoare

-intretinere relativ ieftina

-motoare diesel in general foarte economice si fiabile,ex 1,5 dci cel mai bun motor diesel la clasa lui,sunt exemplare cu peste 750.000 km motor original chiar si in Romania

-gama vechicule comerciala variata,sunt cateva modele f reusite in segment

-Minusuri

-valoarea mica la revanzare ,se deprecieaza mai rapid decat concurenta directa
-probleme electrice dese la cele mai vechi de 8 ani
-caroserii ce au de multe ori probleme cu rugina
-vopseaua de fabrica nu rezista mult timp la 7 ani fiind nevoie de revopsire integrale uneori
-revanzarea greoaie ,sunt inca multi ce evita aceste marci
-motorul de 1,2litri benzina este unul din cele mai proaste din istoria marcii cedand usor si cu consum exagerat de ulei
-piese scumpe fiind unele piese mai scumpe decat la masini premium de 3 ori mai scumpe

-unele vechicule comerciale sunt prea sensibile si putin fiabile fata de concurenta directa

-cutii de viteze uneori indecise ce agata uneori la schimbari rapide ale vitezei atat la manuale cat si automate

Va putem ajuta sa alegeti masina potrivita nevoilor personale,nu recomandam motoare sub 1,4 litri la cele pe benzina iar la diesel peste 2litri fiind ineficiente din multe puncte de vedere principale fiind consumul si fiabilitatea lor in timp.Cunoastem multe cazuri de posesori ce au cumparat masina de noua cu motor de 0,9,1 litri si 1,2 .Majoritatea se plang ca la sub 100.000 km masina consuma peste 1 litri de ulei intre schimburi si de frica tin mereu bidonul in portbagaj.

Exista o gluma intre posesori,ca nu trebuie sa faci schimbul de ulei niciodata la cat consuma .Dupa 100.000 km este jale sunt cazuri si de peste 1,8 litri intre schimburi.Aceste motoare mor la sub doua sute de mii de km iar daca nu au cedat vor ceda pana la 300.000km.Inca nu am vazut asemenea motoare cu km peste 500.000 ca cele de 1,4 si 1,6.

La diesel treaba este extrem de simpla,daca in Romania exista cazuri de 1,5 dci cu aproape 800.000km motor original 100%.Uni zic ca 1,6 dci de origine japoneza Nissan ar fi mai fiabil dar realitatea contrazice acest lucru.Este adevarat ca 1,5 dci pe masini mai mari decat Clio,sa fie masina incarcata cu bagaje si 4 pasageri este lenesa.De viteze de autostrada nu e cazul sa vorbim ap de 110 masina gafaie se vede ca depune mult efort sa tina pasul cu restul.

Renault face uneori masini foarte bune si performante precum gama Renault Sport.De acesta gama se ocupa si o parte din unii ingineri si tehnicieni ce au lucrat si la Formula 1 Renault.Intre motoarele pe benzina cele mai apreciate la fiabilitate sunt cele de 1,4 si 1,6.Aceste motoare sunt aspirate,fara turbo.Consumul lor nu este foarte mic daca ne raportam la puterea lor dar exista un truc.Cei care merg multi km monteaza o instalatie gpl aftermarket si merg fara probleme.Firmele de taxi au ales deseori acesta solutie si sunt multe ce au depasit si peste 400.000 km cu motorul nesegmentat!

Motorul de 1,6 este in 16 valve nu in 4 ca majoritatea motoarelor.Fata de 1,4 este mai puternic cu maxim 30 cai putere masurat pt dyno test.Consumul este apropiat de 1,4 dar masina are mai mult zvac,viata in ea.In caz de reparatii este mai scump ca 1,4  fiind un motor mult mai complex costul fiind uneori dublu.

Este adevarat ca niciodata sau aproape niciodata nu o sa gasiti in anunturi auto masini cu peste 300.000 km la bord pt ca sunt masluite.Asa e romanul daca masina are km f multi ca cele de taxi dar masina este buna aleg sa cumpere una facuta din bucati dar cu km mai putini.Rezultatul se vede in service si pe strazi multe masini fiind bombe pe roti bune doar de programul Rabla sau dezmembrari.

Un Renault prost ales si intretinut poata sa va duca la costuri mai mari decat la o masina premium de lux sau sport depasind uneori valoarea de piata a masinii pe care o aveti.Atentie deosbita trebuie acordata problemelor electrice vedeti cauza lor nu doar platiti sa le stearga pe tester gresala pe care multi inca o fac.Rubrica anunturi auto pe internet si ziare este bogata aveti de unde alege .

In clipul de mai jos vedeti cum se construiesc in ziua de azi masinile Renault!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *