
In acesta pagina aratam de ce acest automobil frumos merita sau nu merita luat in calcul ca masina second hand.Generatia acesta de Mazda 6 a fost produsa pe baza tehnica a lui Ford Mondeo,fiind sub propietate Ford in accea perioada.Datorita aspectului cu tenta sportiva acest model a fost uneori preferat pentru proiecte de tuning.
Treaba buna a fost facuta doar pe jumatate,modelul era mai fiabil si placut la condus decat Mondeo.A pacatuit la capitolul protectie anticoroziva si asta a stricat reputatia modelului pe termen lung.Ar fi putut fi singurul concurent redutabil pentru Passat fara aceasta problema.Putem zice fara sa gresim ca acest model este preferata tinichigiilor fiindca le da mereu de lucru!
-Minusuri
Rugina
Sunt afectate de rugina bratele suspensiei,arcuri,bare stabilizatoare si mai toate partile metalice de sub caroserie.A fost observata rugina la acest model uneori si atunci cand varsta masinii era de 4ani!!!
Filtrul de particule
La rularea pe distante foarte scurte uleiul se poate dilua in fazele de regenerare.
Caroserie
Armaturile,capota si muchile sunt afectate serios de rugina datorita protectiei anticorizive insuficente.Calitate vopselei are si ea vina ei,fiind destul de subtire fiind la nivel de marca low cost.
Discurile de frana
Au o rata de schimbare peste medie,masina este destul de grea iar calitatea discurilor nu este grozava.Multe Mazda provin de la soferi ce au condus sportiv deci atentie la frane.Recomandam inlocuirea discurilor originale cu alte discuri de dimensiuni mai mari putin.
Punti
Calitatea pieselor lasa de dorit,sunt afectate de lovirea pietricelelor si actiunea materialelor antiderapante folosite iarna.Rugina apara din nou si la acest capitol si ne face sa ne mandrim cu Dacia, pt ca nu are atata rugina!!!
+Plusuri
-Destul de ieftina fata de media clasei medii din care face parte
-Spatioasa si cu o calitate a materialelor decente la interior
-Desi se bazeaza pe platorma tehnica a lui Mondeo se conduce mai placut,este mai agila,sportiva.
-In afara problemelor cu rugina este o masina cu o fiabilitate de top in clasa medie
Note
Caroserie 4
Spatiu/utilitate 8
Cost de intretinere 6
Confort 7
Sportivitate 8,5
Depreciere in timp 5
Fiabilitate 9
Sarcina utila/capacitate tractare 8
Pacat de problema cu rugina ce afecteaza punctajul general,ar fi putut fi aspira la statutul de regina clasei medii .
Motorizari
Benzina
1,8i-120cp
2.0i-155cp
2,5i-170cp
Diesel
2,2cd-129/163/180cp
Ce motor alegem?
In cazul lui Mazda 6 alegerea este simpla.Motorizarea pe benzina de doi litri este alegerea cea mai buna indiferent de situatie.Nu consuma prea mult si masina este silentioasa fiind destul de vioaie.Versiunea de 1,8 litri este prea anemica pentru greutatea acestei masini iar cea de 2,5litri nu renteaza.Diferenta de taxe nu se justifica pentru doar 15 cai putere in plus.Nu recomandam versiunea diesel pentru ca nu se remarca printr-un consum prea mic sau fiabilitate grozava.
Piese auto.
La acest capitol sta mai bine decat orice masina asiatica.Discutam atat de piese auto noi cat si piese auto sh cum ar fi de ex elemente de caroserie etc… .Pretul acestora este mai mic ca la alte modele asiatice din cateva motive
-platforma tehnica comuna cu Ford Mondeo,multe piese se potrivesc de la una la cealalta
-au avut vanzari bune fata de alte asiatice cand au fost noi deci sh oferta este mai vasta
-multe piese auto cum ar fi elemente de interior,caroserie sau altele provin din dezmembrari.Asta sa intamplat pt ca unele au fost atat de ruginite incat propietarii au preferat sa le dezmembreze si vanda pe bucati decat sa le repare.
Concluzie
Mazda 6 generatia a doua este asemenea unui om frumos,puternic,tanar dar bolnav de plamani.Boala descoperita la timp se trateaza eficient.La rugina este acceasi poveste.Cand ai observat primele semne de rugina iei masuri urgent nu mai astepti.Tabla subtire cu o protectie slaba anticoroziva si cu o vopsea slab calitativa sunt prietenele ruginii.