Audi Q3- pe afara este vopsit gardul inauntru leopardul!

Audi Q3(2012-2016)-raport de service-Pe afara este vopsit gardul iar inauntru leopardul?

Tocmai ce am finalizat un raport cu top probleme la prima generatie de Audi Q3 si cu aceasta ocazie vi-l prezentam cu bune si cu rele.Sa incepem intai cu vestile bune apoi le prezentam si pe cele rele!

+Plusuri

-Consum mediu 6,8 l/100 km la 1,4tsi iar la celalte versiuni ramane decent sub 8 litri consum mediu cu exceptia oraselor.Pentru un suv este ok nu ne putem astepta sa consume cat un Audi A1 sau A3 din cauze obiective legate de greutate,inaltime,aerodinamica!

-Motoarele cod EA211 si nu mai au problemele binecunoscute cu distributia ca la vechile motoare

-Turbocompresorul are condiții mai bune de lucru si este mai fiabil decat la alte modele Audi .Secretul consta in faptul ca are o racire mai eficienta.

-Caroseria este os adica sanatoasa si bine cladita asa cum ne-a obisnuit Audi de multi ani.Probleme cu rugina slabe sanse sa ai vreodata daca nu o lovesti sau bagi un istet sa o sudeze pe undeva.

-Calitatea vopselei buna,bine acum nu te astepta sa  fie la nivel de Bentley la care numai vopseaua costa cat un Logan!

-Versiunile bine dotate te pot face sa uiti de modelul mai mare Q5 si economisesti ceva banuti ,masina este mai agila decat Q5 mai ales in oras!

-Minusuri

-Consum de ulei la motoarele cod EA888: riscul menționat mai devreme este ceva firesc în cazul variantelor 2.0 TFSI de 170 și 211 CP. Versiunile de 180, 200 și 220 CP au fost produse ulterior și au alți segmenți de ungere.

-Pierderile de etanșeitate, în timp, sunt inevitabile, iar reparațiile sunt scumpe.

– 2.0 TDI de 177 CP cel mai important defect a apărut la transmisie. Un defect de montaj din faza producției cutiei s-a manifestat ca o bombă cu ceas, cedarea unui arbore și distrugerea angrenajelor fiind urmarea sa.

 -sonda Lambda,

-sistemul de recirculare a gazelor de evacuare

-faruri cu xenon

-Arcuri fragile precum cursul leu-euro!

Arcurile rupte sunt o problema des intalnita pana in prezent la foarte multi propietari,desi este suv are sarcina utila de maxim 550 kg.Daca sunt 4 pasageri adulti plus soferul deja esti aproape de sarcina maxima.In caz ca mai umpli si portbagajul cu bagaje sau altceva si faci din asta un obicei un mecanic pregateste-te pe viitor de alte arcuri!

-Discuri de frână ce fac scandal

La multe Audi Q3 discurile de frana produc zgomote nedorite mai ales la franarile puternice.Audi a facut economie la pret si nu a folosit pe cele de calitate foarte buna.Cei care nu mai au discurile de frana originala rareori mai au acesta problema.De asemenea discuri ovalizate nu sunt o raritate,in special cele de la puntea fata.Atentie cat te arunci in frane daca te strange portofelul!

-Zgomote la unele material de la interior

In zona plansei de bord au fost observate deseori zgomote,ele se accentueaza atunci cand mergeti pe drumuri de o calitate proasta iar in Romania nu duci lipsa de ele!

-Sarcina utila redusa

Sub 600kg pentru un suv este penibil,exista masini break ce au 650kg deci se poate daca se vrea cu adevarat.

Capacitate de tractare mica

Nu avem pretentia sa traga cat un Q7 dar totusi nu este deloc ieftin sa nu ai nici o pretentie,sa zici atat sa putut,e low cost.

Motorizari

Ai de ales intre  motoare pe benzina de 140-150 cai putere in cazul lui 1,4 tsi iar la cilindreea de 2 litri ai versiuni170-211,220 cai putere.Cireasa de pe tort sau regele este 2,5tfsi venit in verisuni de 340 si 367 cai putere!

La diesel este motorul de 2 litri cu versiuni de 120,140,150,177,184cai putere.

Note

-Caroserie 9

-Fiabilitate 5

-Dotari 7

-Siguranta 9

-Confort 5

-Sportivitate 6

-Capacitate de tractare 5

-Sarcina utila 4

-Spatiu interior 6

-Cost intretinere 7

-Valoare de revanzare 8

-Raport pret-puncte 5

Ce alegem si de ce?

Daca bugetul pentru combustibil nu este deloc o problema 2,5tfsi este cea mai buna alegere,rupe tot in curtea Audi si este cel mai bun din toate.La acesta cilindree nu prea are nici un rival serios in materie de performante,rafinament.Practic acesta este esenta Audi 5 cilindri in linie cei care au pus pe harta Audi ca producator premium!

Celalte versiuni este cum ai alege fata cea mai putin urata din alte urate,adica nu sunt mare chestie doar iti faci treaba si atat,nu te poti lauda.La fiabilitate versiunile cele mai anemice deseori se dovesc a fi cele mai fiabile,restul sunt loterie.Conteaza bineinteles si cat de bine a avut grija cel care a condus masina inaintea ta adica de la cine o cumperi.Daca iti iei masini second de la tipi dubiosi cu ceafa lata si maneua in blana boss mai bine joaca la ruleta accei bani,ai sanse mai mari de castig acolo!

 Cum se conduce?

Ai fost la dentist vreodata sa iti faca injectie pentru a rezista la durere?Cam asa este directia lui Audi Q3,au lasat pe tocilari sa se joace la directie,nu este un exemplu de precizie.Fata de directia unui Bmw sau Porsche  acest Audi isi cam ia castane in cap .La confort nu exceleaza nici acolo,tine-ma Doamne daca vrei sa ma ai,cum este proverbul.Uneori chiar te supara si nu iti vine sa crezi ca conduci Audi,daca punea sigla de Seat era ok nu se supara nimeni.

Concluzie

Audi Q3 este un suv facut in viteza adica in graba de a prinde cat mai multi clienti de la alte marci.Fata de fratele mai mare Q5 nu este diferenta uriasa de pret ca masina second hand.Nu se conduce precum un x de la Bmw dar nu este nici cu stilul unui Mercedes.Nu este un suv cu adevarat(sarcina utila,capacitate remorcare mica) ci mai degraba un cross-over,ceva intre un Audi A3 inaltat si putin din alura lui Q5.Practic este copilul ce poarta hainele si incaltamintea ramasa de la fratii mai mari dar vrea sa para mai elegant decat ei.

Se adreseaza in primul rand femeilor,incepatorilor si soferilor ocazionali sau cei nepasionati de condus,adice cei care au luat carnet doar ca este util.Pentru acesti oameni poate fi masina ideala,perfecta,o parcheaza usor si conduc fara stres.De asemenea la drumuri dese foarte lungi nu iti aduce bucurie ci oboseala.Este calibrata pentru drumuri relative scurte,scaunele si suspensia sunt ok in cazul acesta.La versiunea de top de aproape 400 cai putere situatia este clara in favoarea sportivitatii dar putini o cumpara speriati de costul la intretinere!

Daca cumva iti pare ca suntem prea critici ,duri este ca avem libertate deplina si nu lucram intr-o redactie de presa auto sa avem presiunea sponsorilor de a plati articole.Expunem realitatea asa cum este cu bune si rele pentru ca cei care vad aceste randuri sa aiba cea mai buna informatie auto.Tot ce trebuie sa faci daca vrei sa ne sustii munca este sa dai share acestui articol in lista ta de prieteni si sa te abonezi la canalul nostru de youtube Auto Verificate.

In caz ca vrei sa iti cumperi o masina second hand sau chiar noua si nu te stii ce sa alegi te putem ajuta sa iei decizia cea mai buna.O masina nu cumperi in fiecare zi si trebuie sa iti aduca bucurie nu probleme prin service!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *