Analiza second hand Peugeot !

0
304

Scurt istoric

Peugeot si-a inceput activitatea ca fierarie, producand rasnite de cafea, umbrele si rame de umbrele sau biciclete – cursierele Peugeot sunt inca renumite in toata lumea – inainte de a incepe productia de masini in 1876. In 1889, Peugeot producea vehicule pe aburi cu trei roti. Aveau o forma tubulara si un boiler, dar acestea au fost abandonate in favoarea unui motor Daimler V-twin, care avea instalate cadre de-a lungul fiecarei parti.Acesta a fost inceputul succesului companiei, care de la cinci vehicule vandute in1891, a ajuns la 300 in 1899.

+Plusuri

-motoare diesel foarte economice

-gama hibrida la modele noi

-confort bun la multe modele

-usor de condus de catre oricine

-fiabilitate cutii de viteze

-plastice la interior in general de calitate si rezistente in timp

-vizibilitate buna la multe modele

-preturi mici pe piata second hand

-piese usor de gasit

-elemente de caroserie usor de gasit in caz de avarii usoare

-motoare pe benzina aspirate in general fiabile

-design cu tendinta sport la exterior si interior,par deseori mai noi decat sunt in realitate

-gama variata de modele si motorizari

-versiuni sportive relativ ieftine si eficiente

-gama vechicule comerciale variata

-preturi mici la vechicule comerciale pe piata second hand

-Minusuri

-intretinere scumpa la multe modele

-unele motoare diesel ce sunt uneori foarte pretentioase la intretinere

-consum ridicat la unele motoare aspirate in special cele ce au cutii automate

-sensibilitate suspensie pe drumuri proaste

-caseta de directie cedeaza prea repede la unele modele

-probleme electrice dese la unele modele

-piese in general scumpe

-devalorizare mare la revanzare

-greu de revandut in Romania

-unele modele noi au ergonomie proasta,volan prea mic situat sub ceasurile de bord

-cateva modele noi cu idei la design furate de la Audi,Bmw

Unele modele pana in 2010  au avut probleme de fiabilitate serioase si probleme cu rugina.
Numeroase probleme electrice si uzura prematura a franelor multe modele neavand protectie,aparatoare la discurile de frana se ovalizeaza repede in special cand discul este incins si ploua afara sau rotile trec prin apa.Aceasta problema au avut mai des modele ca 307,308.

Seria 200 sa zicem asa(206,207,208) in functie de ce an de fabricatie au fost produse sunt o recomandare strict urban.Folosite doar in interiorul oraselor.Daca vreti un autoturism second hand din acesta clasa mica motorizarea pe benzina este indicata.Este mai ieftina la intretinere si la nevoie se poate monta gpl pentru si mai mare economie.In general majoritatea sunt motoare aspirate simple constructiv si mai fiabile decat cele diesel.

La clasa compacta modele ca 307,308 au fost mereu ca autoturism second hand rar bagate in seama.Acesta sa intamplat pentru ca diferenta de pret fata de modele mai mari 407,408,508 era deseori minora.Majoritatea fanilor marcii franceze aleg pe cele din clasa mica sau clasa medie.Diferenta de spatiu interior mai mereu nu era mare fata de modele mici dar mare fata de cele din clasa medie.

Daca vreti un 307 sau 308 cea mai indicata motorizare este de 1,6 benzina urmata apoi de cea diesel tot de 1,6litri.Pentru rulaje sub 15.000 anual ignorati diesel.Motorizari mai mici sunt prea anemice pentru acesta masina iar mai mari consuma mult in plus .80% sunt detinute de femei atentie la egr,filtru particule si kitul de ambreiaj .

Modelele utilitare comerciale Peugeot  sunt in general mult mai bine construite decat autoturismele  fiind o copie a modelelor Fiat comerciale cu care impart acceasi platforma tehnica.
Indiferent ca vreti autoturisme sau utilitare Peugeot  daca sunt facute revizii mai dese  sunt intretinute si conduse corect sunt o alegere buna.
In ciuda problemelor mai sus amintite marele avantaj la cumparare este ca au preturi la second hand sub concurenta lor dar sunt mai greu de revandut dupa cativa ani de utilizare avand o depreciere destul de mare.

In clasa medie 407 si 408 ca autoturism second hand a fost intre cele mai vandute in Romania dintre modele marcilor franceze.
Daca doriti un model de Peugeot  va putem ajuta sa alegeti motorizarea potrivita sa aveti cat mai putine defectiuni pe viitor.Pentru aceste modele recomandam motorizare de 2litri  benzina sau diesel in functie de cat mergeti anual.Motorul de 1,6 litri diesel des gasit pe multe masini aduse la vanzare in tara noastra este mult prea lenes.

Cu masina goala si maxim doi pasageri se misca bine in trafic .Daca aveti patru persoane la bord si sunt grasute ori aveti bagaje multe este lenesa.O sa va dea flash-uri si Logan de 1,6 sa va dati la o parte pe drumuri asemeni ca Dealul Negru,incurcati traficul.Sa observat o defectiune peste medie a turbinei motorul fiind des suprasolicitat.Modelul 508 este mult mai apreciat fiind de o calitate si fiabilitate mai ridicata.

Daca bugetul va permite intre 407,408 si 508 am recomanda clar 508.Diferenta de pret nu este mare fata de 408 dar fata de 407 sunt de minim 1800 euro la accelasi km.De fapt 508 este modelul cel mai recomandat din toata gama Peugeot.Cei care sunt vechi clienti ai marcii si au condus toate modele sunt cei mai multumiti de acest model.

La categoria suv si crossover avem surprize placute.Atat 4008 cat si 5008 este un autoturism second hand placut la condus si cu aspect woow!

Daca totusi ar fi o sa alegem intre cele doua 5008 este o alegere mult mai buna ca 4008.Diferenta de pret intre cele doua este minora uneori egala la unele oferte ca masina sh.De ce nu sa iei mai multa masina si dotata mai bine la aproape acceasi bani?

Pentru aceste modele clar cea mai buna varianta de motorizare este cea diesel.Benzinarele nu au sens in acesta clasa,consuma mult prea mult,depasesc lejer  8litri consum mediu la mers normal .Sunt versiuni cu si fara tractiune integrala in functie de anul fabricatiei si dotari.Daca nu iesiti in afara asfaltului niciodata puteti alege linistiti fara tractiune integrala.Nu pierdeti nimic dar castigati la consum ceva  mai mic .

La gama vechicule comerciale,utilitare marca franceza imparte platforma tehnica cu Citroen si Fiat .Sunt acceasi masina doar sigla si designul difera.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here